V automobilové historii jsou auta, která se dají označit za legendární. Jedním z nich je i Peugeot 205, který se nabízel ve sportovní verzi GTi anebo také jako slabší, ale o to zajímavější 205 Rallye. Peugeot teď ve Švýcarsku představil dvě stě osmičku, která na 205 Rallye navazuje.
Peugeot má velmi bohatou historii – a to jak tu absolutní (vždyť značka Peugeot byla založena v roce 1810!), tak i tu sportovní, protože jezdila i v legendární rally skupiny B. Švýcarský dealer Garages-Hotz teď představil model Peugeot 208 Rallye, který je moderní interpretací původního 205 Rallye. Na rozdíl od původního auta jde v tomto případě pouze o designové úpravy, ale stylu je na rozdávání.
V současné generaci se žádná ostrá 208 nedělá, ta skončila s předchozí generací, kde se nabízel Peugeot 208 GTi, ale současné emisní limity už malým výkonným autům nepřejí. Pod kapotou 208 Rally je tak „jen“ 1,2litrovýá přeplňovaný tříválec se 75 kW/100 koňmi, 205 Nm a se šestistupňovým manuálem. Původní Peugeot 208 Rallye ale také nevycházel z 205 GTi, ale pod kapotou měl 101koňovou čtyřválcovou atmosférickou jedna trojku. Výkon je tedy téměř stejný, ale výrazně se liší rozměry a hmotnost (nové je totiž asi o tři metráky těžší) původního a nového „rallyečka“.
Co se týká designu, v Garages-Hotz si vzali přesně původní dvě stě pětku rallye a dvě stě osmičku udělali v úplně stejném designu. A vypadá to skvěle. Základem je bílá barva karoserie, kterou doplňují decentní grafiky v barvách tehdejšího sportovního oddělení, nápis „208 RALLYE“ na C-sloupcích a nápis „Peugeot Talbot Sport“ na čelním okně. Detailem, který dotváří ten dokonalý retro nádech, jsou bílé plechové disky.
V interiéru přibylo několik červených detailů jako je červené prošívání volantu a sedadel, ale také nápis Peugeot na volantu nebo schéma řazení na hlavici řadicí páky.
Auto bude vyrobeno v limitovaném počtu kusů a jeho cena byla stanovena na 24 500 švýcarských franků, což je v přepočtu podle aktuálního kurzu ČNB něco přes 620 tisíc korun. V České republice začíná cena Peugeotu 208 s touto motorizací (PureTech 100) na 399 00 korunách.
Za jízdu na dálnici by měl každý platit dálniční známku bez výjimky. A nebo vozidla s výjimkou nemusí se podílet na údržbě a budování dálnice . Povinné ručení platí také každý bez ohledu na jaký pohon jezdí a jestli vyjede denně a nebo občas.