Paříž už před časem vyhlásila válku autům, především SUV, ale třeba i elektrickým koloběžkám. Ve svém tažení úspěšně pokračuje i v těchto dnech, kdy v referendu někteří Pařížané rozhodli o tom, že vzniknou další ulice bez aut, tedy určené jen pro chodce.
V neděli 23. března proběhlo v hlavním městě Francie referendum, v němž se obyvatelé měli vyjádřit k novým zákazům vjezdu pro auta do některých městských ulic. Z výsledků vyplynulo, že pro rozšíření pěších zón se vyjádřilo 65,96 % Pařížanů, zatímco jen 34,04 % je odmítlo. Vypadá to sice jako převaha těch, kteří auta v ulicích nechtějí, ale jak upozornila agentura Reuters, k referendu přišlo pouze 4,06 % voličů. A to přesto, že účast na takových záležitostech mají ve Francii také 16 a 17letí voliči.
Paříž už v tuto chvíli auta zakazuje v asi 220 ulicích, nejčastěji kolem škol, úřadů a v centru města. Soud teď bude rozhodovat o dalších pěti stovkách ulic, kde by měla mít auta zákaz vjezdu. K tomu ve městě platí také takřka plošná maximální povolená rychlost 30 km/h, v posledních letech byly zrušeny tisíce parkovacích míst, cokoliv, co jen trochu připomíná SUV, platí vyšší parkovné, a zákaz v řadě míst mají i elektrické koloběžky.
V tuto chvíli je v plánu, že každá z 20 městských čtvrtí může očekávat přibližně 25 nových čistě pěších ulic. Konkrétní ulice, na které se tato transformace zaměří, musí být teprve identifikovány a podle náměstka primátora Patricka Blocha se předpokládá, že realizace potrvá tři až čtyři roky.
I přes tato velmi přísná opatření vůči automobilové dopravě Paříž však stále výrazně zaostává za jinými evropskými městy, zejména co se zelené infrastruktury týče. Ta zahrnuje parky, soukromé zahrady, stromy v ulicích a vodní prvky. Podle Evropské agentury pro životní prostředí tvoří tyto prvky pouze 26 % městské oblasti oproti průměru evropských hlavních měst (41 %).