Alkohol za volantem stojí za řadou i velmi vážných dopravních nehod, při kterých lidé naprosto zbytečně umírají. I proto se ministerstvo dopravy rozhodlo, že je na čase za alkohol za volantem zpřísnit tresty. Stane se tak od příštího roku, a to v rámci novely bodového systému.
Jen za loňský rok se na českých silnicích stalo 4754 dopravních nehod, které měly co do činění s alkoholem. Zemřelo při nich 46 lidí, dalších 2200 bylo zraněno. V 2964 případech bylo navíc viníkovi naměřeno více než 1,5 promile. A to jsou dost děsivá čísla, která chce ministerstvo zpřísněním postihů zmírnit.
Vzhledem k tomu, že se bude měnit bodová škála, bude za alkohol méně bodů. Dnes platí, že maximální možné bodové ohodnocení za řízení pod vlivem alkoholu je sedm bodů. Od ledna má být bodů jen šest, což bude nové maximum. Ves právním řízení je dnes pokuta 20 000 Kč, nově by mělo jít o 25 000 Kč. Jde o pokutu za nadýchání do 0,3 promile. A pokud řidič odmítne dechovou zkoušku, může počítat s pokutou až 75 000 Kč.
https://www.facebook.com/mdcr.cz/posts/pfbid02uMEdtc5DvvhjxqTkXHExbZSMnfZtC98P1o4Af56Ru1GN1wPogma8ZqsfzKXViauVl
Dále by ale mělo platit, že bude záležet na tom, kolik řidič nadýchá. V tuto chvíli jsou tedy potvrzeny změny u jízdy pod vlivem s nejnižší hodnotou promile. Už dnes platí, že čím víc řidič nadýchá, tím větší má problém a tím vyšší je trest. Detaily těchto alkoholových přestupků si můžete připomenout v odkaze výše.
Tohle je komunistická minulost, je nutné žít přítomností a podívat se na okolní státy, kde je nějaká tolerance, hlavně kvůli zbytkovému alkoholu, což u nás stále nikdo nechápe. Nula u nás zavání omezováním osobní svobody. Hromada lidí by neměla dostat řidičák, jezdí jak s několika promile a je to v pořádku? Hlavně se již konečně začněte zabývat blikáním, což řada řidičů neovládá a nejsou za to žádné tresty, i když to zpomaluje dopravu, např. u kruhových objezdů a nesprávné blikání nabádá k nehodám. Přestupky je potřeba řešit komplexně, a ne se více než třicet let zaměřovat na to samé(pásy, rychlost, alkohol, světla) a jsou tady další nedostatky ze strany dopravní policie, Besipu, vize0: neoznačené, nebo špatně označené přechody na kterých každý den někdo umírá a neschopnost označit křižovatky jednotně, ze všech směrů, což ovlivňuje právě blikání a nabádá k nehodám.