BMW a nové ledvinky. Tak co, už jste si zvykli? Nebo je to pro vás stále krok vedle, který podle vás automobilka neměla dělat? Když byly velké ledvinky uvedeny na nové generaci řady 4 a pak na modelech M3 a M4, způsobilo to obrovskou online bouři, jejíž dozvuky jsou patrné i dnes. Důvod je prostý, jde o velmi výrazný designový prvek, který ale nesedl každému.
BMW za něj schytalo hodně nepříjemných reakcí, některé byly až za hranou, ale taková je dnešní internetová doba. Zajímavé ale je, že si vedení značky z nějakých internetových reakcí nic moc nedělá. Automobilka naplno připustila, že se prostě nezavděčí každému a je si toho vědoma. A vlastně ani nic takového nechce. Naopak chce, aby její produkty co možná nejvíce vynikly a zaujaly, a to se rozhodně daří.
Výrobce se tak možná snaží všechny připravit na dobu, kdy budou tyto velké ledvinky nedílnou součástí všech nových modelů a budou tak hrát prim v designovém jazyku značky. Naznačil to Domagoj Dukec, šéf designu značky BMW. Pro magazín Autocar řekl: „Pokud chceme vytvořit něco, co za každé okolnosti vyniká, musí to prostě být jiné. A pokud chcete oslovit zákazníky, musíte vyniknout. Naším cílem není potěšit každého na světě, ale potěšit jen naše zákazníky.“
A za pravdu mu ve stejném rozhovoru dal i Adrian van Hooydonk, ředitel designu skupiny BMW Group, když připustil, že zpětná vazba od fanoušků je poněkud brutální, ale to neznamená, že BMW na velké ledvinky změní názor. Ta změna by přišla jen v jediný moment. V jaký, vysvětlil následovně: „Když je produkt úspěšný, může v názorech na něj docházet k určitému tření. A to je to, co teď zažíváme a vidíme. Pokud by ovšem ruku v ruce s těmi ostrými reakci zároveň nešel úspěch, bylo by to velmi stresující a zároveň znamení, že je potřeba něco měnit.“
Oba pánové se pak shodli na tom, že nechtějí vyrábět auta, která zákazníci potřebují, ale která chtějí. To jsou podle nich hlavně dvě skupiny lidí – elegantní tvůrci a expresivní umělci. První z nich jsou tradičnější a častěji si vyberou modely řady 3, řady 5 nebo řady 7. Druhá skupina prý zase častěji sáhne po M4 nebo třeba X6.