Hyundai Motor je zase o krok blíž ukončení vývoje modelu i30 N poté, co o víkendu dva modely absolvovaly 24hodinový závod ADAC Zurich v Nürburgringu. Model i30 N je prvním vysoce výkonným vozem Hyundai a jeho uvedení na trh je v plánu na podzim tohoto roku. Dvojice závodních speciálů ujela dohromady 244 kol, což je více než 6000 km na trati.

„Absolvovat čtyřiadvacetihodinový závod na Nürburgringu je pro nás opravdovým úspěchem. Oba vozy i30 N dokončily závod bez jakýchkoli technických problémů. S výkonem a výdrží vozů jsme opravdu spokojeni,” řekl Albert Biermann, viceprezident a vedoucí testování vysokovýkonných vozidel v Hyundai Motor. „Jen s malými úpravami na obou modelech jsme předvedli možnosti modelů i30 N v jednom z nejnáročnějších závodů na světě.”

Čtyřicátý pátý ročník závodu ADAC Zurich 24 navštívilo o víkendu více než 205 000 fanoušků, aby vidělo v akci 156 zúčastněných vozů. Legendární závod je doslova festivalem pro všechny milovníky motoristického sportu.

#95 HYUNDAI N TEAM WRT (BEL) HYUNDAI I30 N SP3T

Dva upravené vozy modelu i30 N, který je těsně před spuštěním sériové výroby, závodily ve třídě SP3T (turbomotory o objemu 1,6 až 2,0 litrů). Až na nutnost drobné opravy zádě u vozu č. 95 po kolizi, absolvovala obě auta celý závod bez jakýchkoli technických problémů. Celkově 6 000 najetých kilometrů poskytlo inženýrům Hyundai cenná data a zkušenosti například ohledně jízdních vlastností nebo výkonu motoru.

Vůz č. 92 skončil ve své třídě SPT3 na 4 místě z 10 posádek (startovalo 12) a celkovém 50. místě ze 109 posádek, které závod dokončili. 51 posádek ze 160 během závodu odstoupilo. Oba vozy byly vybaveny motorem s turbodmychadlem o objemu 2,0 l v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Stejné hnací ústrojí bude použito i v sériovém modelu. Pro účast na 24hodinovém závodě byla obě auta upravena s ohledem na bezpečnost jezdců, takže vozy měly instalovanou homologovaná klec FIA, ve výbavě byl hasicí přístroj a závodní sedačky. Pro lepší přilnavost a brzdný výkon byly vybaveny závodními pneumatikami a brzdami. Navíc přední i zadní část vozů byla pro lepší aerodynamiku vybavena přítlačnými křídly.

Hyundai i30 N bude prvním vysoce výkonným modelem Hyundai Motor. “N” jako počáteční písmeno názvu Namyang, kde sídlí globální centrum výzkumu a vývoje automobilky a také Nürburgring, kde je evropské testovací centrum Hyundai Motor. Logo “N” navíc připomíná šikanu, což symbolizuje sportovní zážitek z jízdy.