Nový Opel Mokka, který se už zanedlouho objeví i na českém trhu, bude mít pod karoserií nejenom akumulátory a elektromotor, ale také vyspělé spalovací motory. „Nová Mokka ztělesňuje vše, co tvoří pilíře značky Opel,“ říká Michael Lohscheller, šéf německé automobilky. „Je hravá, hospodárná a plná inovativních řešení! A naši zákazníci se budou moci rozhodnout, zda se chtějí bavit s elektrickou Mokkou, nebo zvolí některý z moderních zážehových či vznětových motorů.“
I když má o maličko delší rozvor (+2,0 mm) je nová Mokka o 12,5 cm kratší než předchozí model. Novinka nabízí pohodlné cestování pětici pasažérů a pro jejich zavazadla je připraven prostor o objemu až 350 litrů. Při celkové délce jen 4,15 m se s tímto vozem snadno manévruje a parkuje i v rušném centru velkoměsta.
Chystaná novinka je prvním reprezentantem své značky, který představí novou „tvář“ všech modelů značky (Opel Vizor) a uvede i tzv. digitální kokpit (Opel Pure Panel). Do šířky roztažená palubní deska hostí dva velké displeje, ten hlavní je umístěný přímo před řidičem. Nová Mokka netrpí obvyklým neduhem moderních vozů – hlavní funkce se stále ovládají tlačítky a knoflíky.
Poprvé se Mokka profiluje i jako sportovně laděný model, a to díky stupni výbavy GS Line – tato výbava standardně obsahuje například leštěnou masku Vizor, černé (namísto chromovaných) exteriérové dekorativní prvky, exkluzivní čalounění, černě lakované lité disky kol, dvoutónové lakování střechy a vůz při odemykání vítá svého majitele zablikáním rudých LED světel.
Inovativní technologie pro všechny: Nová Mokka rozvíjí filozofii značky Opel
Opel už dlouhé roky přináší ve svých sériových modelech špičkové technologie za dostupné ceny, které jsou díky tomu k dispozici širokým skupinám zákazníků. I nová Mokka samozřejmě jde touto cestou, takže do její výbavy patří např. adaptivní tempomat ACC (Advanced Cruise Control) nebo systém aktivního udržování jízdního pruhu ALP (Active Lane Positioning). Na zájemce čekají i skvělá adaptivní LED matrixová světla IntelliLux LED Matrix se 14 elementy, která v tomto segmentu představují unikátní nabídku. Všechny Mokky mají standardně vpředu i vzadu LED světla, elektrickou parkovací brzdu i systém čtení dopravních značek. K dispozici je i couvací kamera s úhlem záběru 180 stupňů.
Nová Mokka využívá inovovanou verzi koncernové multi-energetické platformy CMP (Common Modular Platform). CMP platforma má malou hmotnost a díky své modulární koncepci dovoluje snadnou zástavbu elektrického pohonu i tradičních spalovacích motorů – čistě podle přání zákazníka.
Motoráři z Rüsselsheimu se na jedné straně snažili snížit hmotnost vozu (a podařilo se jim ušetřit až 120 kg váhy proti předchozí generaci), na druhé straně dokázali zvýšit tuhost karoserie. Výhody tohoto postupu jsou zjevné: Nová Mokka má nižší spotřebu a zároveň je agilnější, má jistější jízdní vlastnosti a je skutečným potěšením ji řídit.
Nové motory: Dokonalá kombinace efektivity a výkonů
Výkonová škála zážehových a vznětových motorů sahá od 74 kW/100 koní do 96 kW/130 koní. Všem agregátům je společná nízká spotřeba (předběžné údaje dle NEDC: kombinovaný cyklus 3,8-4,8 l/100 km, emise CO2 100-111 g/km).
Základním motorem je tříválec 1.2 Turbo o výkonu 74 kW/100 koní propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Předběžné údaje o spotřebě dle NEDC v kombinovaném cyklu: 4,6 l/100km, emise CO2 104 g/km.
Dalším v řadě je tříválec 1.2 Turbo o výkonu 96 kW/130 koní. I přes vyšší výkon je spotřeba velmi nízká, ať už je hliníkový motor propojený s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo s osmistupňovým automatem. Předběžné údaje o spotřebě dle NEDC v kombinovaném cyklu: 4,5-4,8 l/100km, emise CO2 103-111 g/km.
Vysoký točivý moment už v nízkých obrátkách
Na výborných parametrech zážehových motorů má velkou zásluhu systematická snaha konstruktérů snížit jejich vnitřní třecí ztráty na minimum. Turbodmychadlo reaguje velmi spontánně, takže už v nízkých otáčkách dává motor vysoký točivý moment. Konkrétně motor 1.2 Turbo 74 kW se chlubí nejvyšším točivým momentem 205 Nm, přičemž přes 95 procent této hodnoty je k dispozici v širokém rozmezí otáček 1500 až 3750 ot./min. Výkonnější motor 1.2 Turbo 96 kW dává nejvyšší točivý moment 230 Nm, přičemž nejméně 95 procent této hodnoty je rovněž k dispozici v rozmezí otáček 1500 až 3750 ot./min. Tyto parametry jsou zárukou svižné a zároveň hospodárné jízdy.
Jízdní dynamika nové Mokky odpovídá jejímu dynamickému vzhledu: Verze s motorem 1.2 Turbo 96 kW a manuální převodovkou dosahuje rychlosti až 202 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí během 9,2 sekundy. Mokka 1.2 Turbo 74 kW má maximální rychlost 182 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za přibližně jedenáct sekund.
Základní motor 1.2 Turbo 74 kW/100 k je standardně propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. U verze poháněné motorem 1.2 Turbo o vyšším výkonu 96 kW/130 koní mohou zákazníci volit mezi manuální šestistupňovou převodovkou, nebo hladce řadícím osmistupňovým automatem. Adaptivní řídicí jednotka a technologie Quickshift dělají z této automatické převodovky špičkovou nabídku v segmentu Mokky. Řidič může řadit rychlostní stupně pomocí pádel pod volantem.
Šetrný turbodiesel 1.5 CDTI
Dvojici zážehových motorů doplňuje živý turbodiesel o objemu 1,5 litru o výkonu 81 kW/110 koní, který je propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Točivý moment turbodieselu vrcholí na hodnotě 250 Nm. Předběžné údaje o spotřebě dle NEDC v kombinovaném cyklu: 3,8 l/100 km, emise CO2 100 g/km.
Mokka motory | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo | 1.5 CDTI |
Výkon kW/koní při ot./min | 74/100 @ 5000 | 96/130 @ 5500 | 96/130 @ 5500 | 81/110 @ 3500 |
Točivý moment Nm při ot./min | 205 @ 1750 | 230 @ 1750 | 230 @ 1750 | 250 @ 1750 |
Emise | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Převodovka | MT6 | MT6 | AT8 | MT6 |
Předběžné údaje o spotřebě paliva podle NEDC (l/100 km) | ||||
Město Mimo město Kombinace CO2 g/km | 5.5 4.0 4.6 l/100km 104 g/km | 5.3 4.0 4.5 l/100km 103 g/km | 5.9 4.2 4.8 l/100km 111 g/km | 4.4 3.4 3.8 l/100km 100 g/km |
Nadšenci do elektromobility si budou moci objednat novou Mokku i jako elektromobil Mokka-e. Modulární platforma CMP umožňuje snadnou zástavbu různých systémů pohonu.
Lídr segmentu: Sofistikované asistenční systémy a osvětlovací technologie
Nová Mokka přináší do svého B-segmentu řadu špičkových technologií, které byly až dosud vyhrazeny pouze vozům luxusních tříd. Systém varování před čelní kolizí se samočinným brzděním a detekcí chodců funguje v rychlostech nad 5 km/h. Pokud se Mokka příliš rychle blíží k vozu před sebou nebo míří na chodce, ozve se výstražný signál a varování se objeví i na displeji před řidičem. Při bezprostředním riziku kolize se brzdový systém připraví a – pokud je to nezbytné – brzdy se samy aktivují v zájmu minimalizace následků nárazu. V rychlostech do 30 km/h dokáže systém vůz zcela zastavit, v rychlostech nad 30 km/h dojde k výraznému snížení rychlosti a řidič musí sám aktivně brzdit.
Adaptivní tempomat ACC, který využívá radary a kamery, samočinně udržuje zvolený odstup Mokky od vpředu jedoucího vozu. Systém ACC pracuje v rozmezí rychlostí 30 km/h až 180 km/h. Rychlost Mokky se zvyšuje a snižuje podle rychlosti vpředu jedoucích vozů, nikdy však nepřesáhne navolenou maximální rychlost. Pokud je Moka vybavena automatickou převodovkou, systém nabízí dodatečnou funkci „Stop and Go“ – v dopravní zácpě vůz sám zastaví za autem vpředu a jakmile se fronta aut dá do pohybu, Mokka se sama také rozjede.
Nová Mokka podtrhuje pozici Opelu jako lídra v oblasti osvětlovacích technologií. Všechny verze mají LED světla – od světel pro denní svícení až po dokonalé adaptivní LED matrixové světlomety IntelliLux LED Matrix se 14 elementy. Tyto světlomety dovolují jízdu stále na dálková světla, jakmile se ale vpředu objeví protijedoucí automobil nebo Mokka dojede pomalejší vůz, systém tyto momenty v řádu milisekund zaregistruje a cíleně vypíná jednotlivé LED segmenty, takže nedochází k oslnění ostatních účastníků provozu.
Vozy Opel si získaly respekt také díky skvělým ergonomickým sedadlům. Pro Mokku je připraveno hned několik verzí ergonomických sedadel s nastavováním šesti parametrů. K dispozici je sportovní čalounění Alcantara i klasická kůže. Třešničkou na dortu jsou elektricky vyhřívaná kožená sedadla, přičemž to řidičovo může být vybaveno i masážní funkcí.
Mokka nabízí svým pasažérům také bezdrátové indukční dobíjení mobilních telefonů. Nabídka infotainmentu sahá od přístrojů Multimedia Radio a Multimedia Navi se 7-palcovým barevným dotykovým displejem až po špičkový systém Multimedia Navi Pro s 10-palcovým barevným dotykovým displejem s vysokým rozlišením. Systémy Mokky jsou kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto a umožňují hlasové ovládání.