Mercedes-AMG G 63 4Matic | 2024

Nový Mercedes-Benz Třídy G se představuje. Osmiválcové AMG G 63 v nabídce zůstává

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Mercedes-Benz - 26. 3. 2024


Mercedes-Benz Třídy G je již řadu let považován za automobilovou legendu a nyní opět potvrzuje svou vedoucí pozici mezi luxusními terénními vozy. Zcela nové varianty vynikají za všech podmínek – zlepšeným výkonem díky elektrifikovaným systémům pohonu, moderním asistenčním systémům, vyššímu komfortu a pokročilé digitalizaci. Tato modelová řada, jejíž původ sahá do roku 1979, nyní nabízí nejpestřejší portfolio pohonů ve své historii a téměř neomezené možnosti přizpůsobení. Zároveň si zachovává svůj nezaměnitelný off-roadový charakter a jedinečný vzhled. Později doplní modelové portfolio i první plně elektrická varianta Třídy G.

Zcela nová Třída G stanovuje měřítka v kategorii off-roadů

Legendární off-road vychází z osvědčené koncepce s žebřinovým rámem. Vůz obsahuje tři diferenciály s mechanickými uzávěrkami a terénní redukci LOW RANGE a také kombinaci odolné tuhé zadní nápravy a nezávislého zavěšení předních kol. Vysoká světlá výška a odpružení s dlouhým zdvihem tvoří základ pro špičkové terénní vlastnosti zcela nové Třídy G. Čísla mluví sama za sebe:

  • až 100% stoupavost na povrchu s vhodnou přilnavostí,
  • světlá výška mezi nápravami minimálně 241 mm,
  • maximální brodivost ve vodě a bahně 70 cm,
  • stabilní jízda napříč svahem s bočním náklonem až do 35°,
  • nájezdové úhly 31° vpředu a 30° vzadu (bez tažného zařízení).

Podvozek zcela nové Třídy G standardně zahrnuje adaptivní nastavitelné tlumiče, které byly u předchozích modelů k dispozici pouze jako volitelná výbava. Díky tomu vůz nabízí ještě lepší ovladatelnost na silnici i v terénu. Adaptivní tlumiče lépe vyrovnávají nerovnosti terénu a odolávají výrazně větším silám než pasivní tlumiče. Díky stabilizaci náklonu i sklonu systém plynule reguluje charakteristiku tlumičů v závislosti na jízdní situaci a automaticky omezuje pohyby karoserie. Jednotlivé komponenty adaptivních nastavitelných tlumičů jsou navrženy tak, aby vydržely extrémní podmínky, jako je prudký tlak vody, jízda bahnem, odletující kameny a hrubé nečistoty.

Nové menu a funkce OFFROAD COCKPIT poskytují mimo zpevněné cesty přehled o relevantních údajích pro jízdu v terénu, a to jak na displeji řidiče, tak na obrazovce infotainmentu, nechybí ani souhrn funkcí pro podporu jízdy v terénu.

Nová Třída G se vyvíjí s dobou, a přesto zůstává věrná sama sobě

Mercedes-Benz Třídy G po celých 45 let výrazně nezměnil svůj vzhled. Charakteristickým znakem zůstává jeho typicky hranatý tvar. Design je věrný původním liniím i v novém provedení. Tradičními rysy jsou i nadále důvěrně známé detaily. Patří mezi ně osobitý zvuk při zavírání dveří i nápadné kliky, robustní vnější ochranná lišta, na zadních dveřích umístěné rezervní kolo nebo vyčnívající ukazatele směru.

Vnější design zcela nové modelové řady je upraven jen jemně. Mezi viditelné změny patří maska chladiče se čtyřmi místo předchozích tří horizontálních lamel a oba nárazníky. Přední nárazník má charakteristicky hranatý tvar s novými čtvercovými výplněmi. Modely s konvenčním pohonem dostaly také některé prvky, které byly vyvinuty pro první plně elektrickou verzi této terénní legendy. Jedná se například o nové provedení A-sloupku, spoiler na hraně střechy nebo nové izolační materiály – to vše přispívá ke zlepšení aerodynamiky a zvýšenému akustickému komfortu.

Nová nabídka motorů přináší zlepšenou odezvu, větší pohodlí na silnici a nižší spotřebu paliva

Paleta pohonných jednotek pro zcela novou Třídu G je plně elektrifikovaná. Díky mild-hybridní technologii s integrovaným startér-generátorem (ISG) a 48voltovým palubním systémem nabízejí vyšší výkon při nižší spotřebě paliva. Elektrifikace zlepšila odezvu a komfort ovládání. Vedle nové verze Mercedes-AMG G 63 jsou k dispozici zcela nové varianty Mercedes-Benz G 500 a zcela nový Mercedes-Benz G 450 d.

Zcela nový Mercedes-Benz G 500 je poháněn 3,0litrovým řadovým šestiválcem s dvojitým přeplňováním turbodmychadlem výfukových plynů a elektrickým pomocným kompresorem. Benzínový motor poskytuje výkon 330 kW/449 koní a maximální točivý moment 560 Nm. ISG nakrátko přidává dalších 15 kW/20 koní výkonu a 200 Nm točivého momentu a také napájí 48voltový palubní elektrický systém. Nabídku motorů uzavírá vznětový šestiválec ve zcela novém provedení G 450 d. Pohonná jednotka poskytuje výkon 270 kW/367 koní +15 kW/20 koní. Točivý moment dosahuje 750 Nm + 200 Nm ze 48V systému.

Převodové ústrojí s redukcí do terénu

Rozdělení točivého momentu motoru mezi kola přední a zadní nápravy je v poměru 40:60. Stálý pohon všech kol zajišťuje vynikající trakci. Redukce do terénu výrazně zvyšuje točivý moment na kolech při jízdě v náročných pasážích. Zároveň tím umožňuje snížit rychlost pro zdolání těžkých překážek a zvyšuje trakci. Díky tomu nová Třída G zvládá i velmi obtížný terén. Terénní redukci lze zařadit v režimu převodovky „N“ přes přepínač LOW RANGE až do rychlosti 40 km/h. Převodový poměr se pak změní z 1,00 v nastavení HIGH RANGE pro jízdu po silnici na 2,93. Z LOW RANGE na HIGH RANGE lze přepnout až do rychlosti 70 km/h.

Inteligentní vícelamelová spojka zajišťuje vynikající manévrovací schopnosti na všech druzích povrchu. Chová se jako automaticky řízený samosvorný diferenciál a reguluje chování vozidla za jízdy. Po aktivaci spínače uzávěrky mezinápravového diferenciálu zajistí 100% účinek uzávěrky.

Uzávěrky na předním a zadním diferenciálu jsou konstruovány jako klasické uzávěrky diferenciálů se 100% účinkem. Fungují čistě elektromechanicky a jsou plně propojené. Uzávěrky lze aktivovat individuálně během jízdy nejen s terénním převodem LOW RANGE, ale i se silničním HIGH RANGE. Po aktivaci uzávěrek se vozidlo automaticky přepne do off-roadového jízdního programu „Rock“. Spínače tří uzávěrek diferenciálů umožňují řidiči mít neustálý přehled o tom, která z uzávěrek je aktivována. Stav se zobrazuje také na středovém displeji.

Interiér uchvátí působivou kvalitou a průkopnickým designérským stylem

V interiéru zcela nové Třídy G se terénní charakter snoubí se špičkovou výbavou. I uvnitř lze nalézt řadu prvků v duchu designu exteriéru. Například výdechy klimatizace mají kulatý tvar jako světlomety a jsou nyní k dispozici také s osvětlením. Kryty reproduktorů na palubní desce dále symbolizují nezaměnitelné vnější směrové ukazatele. Na straně spolujezdce se i nadále nachází robustní madlo pro jízdu v terénu. Spínače tří uzávěrek diferenciálů zůstávají ústředními prvky přepracovaného ovládacího panelu pro jízdu v terénu.

Informační a zábavní systém MBUX zajišťuje, že nová Třída G je digitálněší než kdy dříve

Informační a zábavní systém MBUX (podle angl. Mercedes-Benz User Experience) tvoří dva 31,2centimetrové (12,3palcové) displeje, jeden pro řidiče a jeden jako výstup infotainmentu. K dispozici je poprvé ve všech modelových variantách, a to s dotykovým ovládáním. Díky integraci systému MBUX je zcela nová Třída G digitálně propojená jako ještě nikdy předtím.

Nové funkce pro ještě větší pohodlí

Na přání lze interiér zcela nové Třídy G vylepšit o další komfortní prvky. Volitelně se o větší pohodlí postará bezklíčkový přístup KEYLESS-GO, temperované držáky nápojů, Surround soundsystém Burmester 3D a Multimediální systém MBUX High-End pro cestující na zadních sedadlech.

MANUFAKTUR – program individualizace s více než milionem možných kombinací

Program pro přizpůsobení vozu MANUFAKTUR umožňuje majitelům, aby jejich Třída G byla skutečně unikátní. Vybírat lze z pestré palety barev laku, provedení krytu rezervního kola, čalounění sedadel, ozdobného prošívání, podoby přístrojové desky a mnoha dalších doplňků. Při výběru exkluzivních barevných kombinací, individuálně navržených kontrastních prvků a materiálů jsou možnosti téměř neomezené. Sortiment byl v poslední době opět rozšířen. Pro zcela novou Třídu G je k dostání také Sada celokoženého interiéru MANUFAKTUR, s níž je téměř celý interiér potažen kůží nappa. To se týká obložení stropu, střešních sloupků A, B, C a D i zadní strany opěradel. Čalounění stropu obsahuje také střední část s diamantovým prošíváním.

Vysoká úroveň bezpečnosti díky dalším a vylepšeným asistenčním systémům

Díky novým a dále vyvinutým asistenčním a bezpečnostním systémům poslední generace je zcela nová Třída G jedním z nejbezpečnějších vozů ve svém segmentu. Na přání dodávaná Sada Technology spojuje všechny dostupné asistenční systémy pro maximální bezpečnost a uvolněnou jízdu. Aktivní adaptivní tempomat DISTRONIC pomáhá řidičům mimo jiné udržovat bezpečnou vzdálenost od ostatních vozidel. Sada usnadňuje jízdu rovněž v městském provozu. Například funkce aktivního varování může řidiče upozornit na blížící se cyklisty. Asistent hlídání mrtvého úhlu může pomoci předejít nehodám při změně jízdního pruhu a couvání pomocí vizuálních a akustických varovných signálů. Sada pro parkování s 360° kamerou pomáhá s manévrováním ve stísněných prostorech.

Aktivní asistent jízdy v pruzích podporuje řidiče při rychlostech do 160 km/h mírným zásahem do řízení. To poskytuje vysoký stupeň úlevy, zejména na monotónních úsecích silnic. V kombinaci s volitelnou 360° kamerou je systém vybaven také detekcí jízdních pruhů.

Aktivní asistent nouzového zastavení zabrzdí vozidlo v jeho vlastním jízdním pruhu až do úplného stání, pokud rozpozná, že řidič nezasahuje do jízdní situace. Napnutí bezpečnostního pásu a krátké použití brzd navíc poskytují poslední varování před automatickou aktivací brzdového systému.

Aktivní nastavení rychlosti pomáhá řidičům přizpůsobit rychlost podle profilu silnice. Před zatáčkami, křižovatkami, kruhovými objezdy, mýtnými branami a odbočkami vozidlo v kombinaci s aktivním adaptivním tempomatem DISTRONIC automaticky sníží rychlost a poté znovu zrychlí.

Nový Mercedes-AMG G 63: s elektrifikovaným pohonem, novým podvozkem a exkluzivním designem

Zcela nový Mercedes-AMG G 63 zvýrazňuje svou jedinečnou pozici mezi výkonnými terénními vozy novým výkonným pohonem, novým odpružení AMG ACTIVE RIDE CONTROL a unikátními designovými prvky. Nabízí také ještě větší rozpětí mezi dynamickým výkonem na silnici a vynikajícími terénními schopnostmi. Zcela nový Mercedes-AMG G 63 dále těží ze změn, které se dotkly celé modelové řady. Mezi ně patří modernizace infotainmentu, která poprvé přináší do Třídy G rozhraní MBUX.

„Třída G je automobilovou ikonou a Mercedes-AMG G 63 je již mnoho let nejoblíbenější verzí. Je to pro nás motivace i závazek. Naším cílem proto bylo ještě více zdůraznit výkon – na silnici i v terénu. Jedním ze způsobů, jak jsme toho dosáhli, jsou vylepšení motoru V8 a nový podvozek AMG, který kombinuje agilitu, jízdní dynamiku a pohodlí. Ještě více tak vycházíme vstříc přáním zákazníků. Nové G 63 je skutečným AMG více než kdy dříve,“ řekl Michael Schiebe, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH a vedoucí Mercedes-Benz G-Class & Mercedes-Maybach.

Elektrifikovaný motor AMG 4,0 l V8 biturbo

Zcela nový Mercedes-AMG G 63 je poháněn osvědčeným motorem AMG 4,0 l V8 biturbo. Poskytuje výkon 430 kW/585 koní a maximální točivý moment 850 Nm. Novinkou je kombinace s 48voltovou technologií a integrovaným startér-generátorem (ISG). Tato elektrifikace poskytuje dodatečných 15 kW/20 koní výkonu a 200 Nm točivého momentu. Mercedes-AMG G 63 zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhé 4,4 sekundy. Obdivuhodná akcelerace pokračuje až do nejvyšší rychlosti 220 km/h. Na přání dodávaná Sada AMG Performance umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 240 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.

Podvozek AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktivní, hydraulicky ovládanou stabilizací náklonu

Zcela nový Mercedes-AMG G 63 nabízí spojení dynamické jízdy spolu s vyšším komfortem. Výrazně k tomu přispívá volitelný podvozek AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktivní, hydraulicky ovládanou stabilizací náklonu a adaptivními nastavitelnými tlumiči. Je k dispozici buď samostatně, nebo jako součást Sady AMG Offroad PRO nebo AMG Performance. Aktivní hydraulické prvky nahrazují konvenční mechanické torzní příčné stabilizátory. Adaptivní tlumiče jsou vybaveny dvěma hydraulickými propojkami pro vedení hydraulické kapaliny nad i pod píst dle požadavku. Komory tlumičů všech čtyř kol jsou propojeny pomocí hydraulického okruhu a ventilového bloku.

Propojení čtyř pružicích vzpěr a regulace tlaku pomocí čerpadla a ovládacích ventilů umožňuje velmi široký rozptyl tuhosti odpružení při současném snížení náklonu. Při dynamickém průjezdu zatáčkou snižuje hydraulika náklon karoserie a tím i odklon kol. Díky výsledné vysoké přesnosti vedení kol a sníženému pohybu karoserie se zcela nový Mercedes-AMG G 63 řídí velmi přesně. Systém zároveň zvyšuje jízdní komfort při přejezdu nerovností. Tlumí veškeré pohyby karoserie, které by jinak vedly k náklonu. To má pozitivní vliv jak na pohodlí, tak na ovladatelnost. Podvozek AMG ACTIVE RIDE CONTROL navíc zajišťuje optimální nájezd do zatáčky a zlepšuje průběh změny zátěže, čím vytváří typické jízdní vlastnosti pro vozy AMG z hlediska dynamiky, preciznosti a zpětné vazby.

Podvozek AMG ACTIVE RIDE CONTROL reaguje v závislosti na zvoleném jízdním režimu a stylu řízení a zlepšuje také křižitelnost náprav. Díky tomu kola udržují kontakt s povrchem, i když vozidlo překonává náročnou terénní překážku. To má přínos pro výrazné zvýšení trakce, schopnost výjezdu do strmých stoupání a komfort v terénu, kladem je i snížení zátěže vozidla i nároků kladených na řidiče.

Ve vozidlech se Sadou AMG Offroad PRO jsou k dispozici dva další režimy pro jízdu v terénu: AMG Traction PRO vytváří maximální trakci v jízdních programech „Rock“ a „Sand“ pomocí selektivní regulace brzdného momentu kol v závislosti na povrchu vozovky. Elektronicky řízená uzávěrka diferenciálu dokáže navíc nastavovat svornost v několika úrovních v závislosti na adhezních podmínkách. Aby bylo možné aktivovat AMG Traction PRO, musí řidiči nejprve zapnout terénní redukci LOW RANGE a přepnout na manuální řazení.

Druhý doplňkový režim jízdy v terénu AMG Active Balance Control doplňuje funkce podvozku AMG ACTIVE RIDE CONTROL ve všech třech programech pro jízdu v terénu. To umožňuje nastavit odolnost proti bočnímu náklonu ve třech úrovních od nízké po vysokou v závislosti na povrchu vozovky a jízdní situaci. To výrazně zlepšuje ovladatelnost vozidla a kontakt kol s povrchem a také trakci v terénu.

Součástí standardní výbavy je podvozek AMG RIDE CONTROL s adaptivním nastavitelným tlumením. Tento plně automatický, elektronicky řízený systém průběžně upravuje tlumení na každém kole podle aktuálních požadavků, a zvyšuje tím bezpečnost jízdy a jízdní komfort. Tlumení se nastavuje individuálně pro každé kolo pomocí dvou ventilů jak pro stlačení, tak uvolnění pístů v tlumičích a závisí na stylu jízdy, stavu vozovky a zvoleném režimu odpružení (Comfort, Sport a Sport+). To znamená, že je stále k dispozici optimální charakteristika, která se upravuje na základě široké škály informací, jako je zrychlení vozu nebo rychlost jízdy.

Převodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G s rychlou změnou stupňů

Převodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G potěší sportovně zaměřené řidiče rychlým řazením a efektní funkcí meziplynu. V závislosti na zvoleném jízdním režimu umožňuje sportovní a rychlou nebo pohodlnou a sotva znatelnou změnu stupňů. Díky devíti rychlostním stupňům je motor co nejčastěji v optimálním rozsahu otáček. Převodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G s měničem točivého momentu navíc kombinuje efektivitu a dynamiku. V případě potřeby dokáže podřadit ve velmi krátké době o několik převodových stupňů najednou, aby se využil plný výkon motoru. Obecnou charakteristiku převodovky lze ovlivnit prostřednictvím voliče AMG DYNAMIC SELECT – na výběr jsou různé jízdní režimy s odlišným nastavením.

Unikátní detaily pro osobitý vzhled interiéru i exteriéru

Nezaměnitelné designové prvky uvnitř i vně vozu dodávají zcela novému modelu Mercedes-AMG G 63 jedinečný vzhled. Výhradně pro vrcholný model je k dispozici barevný odstín modrá hyper MANUFAKTUR v matném provedení magno. Příď vrcholného provedení se odlišuje novým nárazníkem specifickým pro AMG se třemi svislými lamelami před otvory pro přívod vzduchu. V nárazníku jsou také prvky z nerezové oceli.

Mezi další osobité doplňky patří emblém AMG na kapotě motoru, ve světelné projekci promítané logo z vnějších zpětných zrcátek a také víčko palivové nádrže AMG. Stříbrně lakované brzdové třmeny AMG, děrované brzdové kotouče a nová 20palcová kola AMG z lehké slitiny v pětipaprskovém provedení korunují exkluzivní styl. Celkem je na výběr šest různých designů kol o průměru 20 až 22 palců, dostupných až ve třech různých barevných variantách.

Volitelná Sada AMG carbon exteriér zdůrazňuje výkony vozu. Kryt rezervního kola, prvky v nárazníku a vizuální ochranné panely vpředu a vzadu jsou vyrobeny z uhlíkových vláken. Součástí jsou také kryty zrcátek a vnější boční lišty v karbonovém stylu.

Interiér zcela nového Mercedesu-AMG G 63 se také vyznačuje unikátními detaily, které podtrhují sportovní design. Kruhové ovládací prvky na volantu AMG Performance s jasně čitelnými displeji a intuitivním ovládáním slouží k nastavování jízdních funkcí AMG.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru