O tom, že nová generace Mercedes-AMG C 63 má přijít o brumlavý osmiválec, se mluví už dlouho, ale spousta z nás doufala, že se to přeci jen nestane. Ale stane. Po Nürburgringu a jeho okolí se hojně prohánějí testovací prototypy, jejichž zvuk je výrazně mdlejší, než bývalo zvykem u osmiválce. Pod kapotou mají opravdu jen čtyřválec.
V AMG rozhodně umějí a vědí, co dělají. Vždyť čtyřválec v modelu Mercedes-AMG A 45 S dosahuje výkonu 421 koní, a to má jen dva litry objemu a jedno turbodmychadlo. V novém AMG C 63 bude použit jako základ právě tento čtyřválec, ovšem dostane několik změn v čele s elektrickým turbodmychadlem, a pomáhat mu bude elektromotor. Nahradí tak dosavadní čtyřlitrové V8 s přeplňováním dvěma turbodmychadly.
Mimochodem výkon má být velmi vysoký, vždyť samotný spalovací motor má být výkonnější než v áčku, mluví se o 330 kW/449 koních. K tomu můžeme přidat dalších 150 kW/204 koní a 320 Nm z elektromotoru, který bude umístěn vzadu. Elektromotor bude umět také 10sekundový overboost, v rámci kterého přidá dalších 70 kW! A další boost dokáže poskytnout 48V startér/generátor, který používají mild-hybridy, ten bude totiž v AMG C 63 také. Výsledek by tak mohlo být něco kolem 640 koní.
Jenže protože půjde o plug-in hybrid, bude s sebou vozit i Li-ion baterii s kapacitou 6,1 kWh. A jak známo, baterie něco váží. Tohle auto tak nebude úplně lehká váha, ale věříme tomu, že se s tím AMG dokáže dobře poprat a překvapí.
I díky tomu by mělo být nové AMG C 63 čtyřkolkou a zároveň by mělo být schopno ujet několik desítek kilometrů v čistě elektrickém režimu. Zajímavější je ale fakt, že by mohlo umět sprint z místa na stovku pod tři a půl sekundy. A to je pořádný kalup. Dokáže to ale ospravedlnit ten zvuk? No, počkejme si na to, až Mercedes-Benz auto oficiálně představí. Proslýchá se také, že by stejné pohonné ústrojí mohlo dostat i nové AMG E 63.