2021-elektromobil-Mercedes-Benz_EQB- (6)

Nový Mercedes-Benz EQB nabízí v sedmimístné verzi dostatek prostoru pro mnoho rodinných potřeb a splňuje nejrůznější požadavky na přepravu. Tím zaujímá výjimečné postavení nejen ve své třídě, ale především v kategorii elektromobilů. Obě sedadla ve třetí řadě mohou používat osoby s tělesnou výškou až 1,65 metru, možná je i montáž dětských sedaček. Nové EQB slaví svou premiéru na autosalonu Auto Shanghai 2021 (21. až 28. dubna 2021). Po modelu EQA 250 je již druhým kompaktním elektromobilem Mercedes-EQ. S modelem EQA sdílí mimo jiné výkonný a hospodárný elektrický pohon, chytrou rekuperaci a předvídavou navigaci s elektrickou inteligencí. Již v letošním roce bude EQB uvedeno na trh v Číně. V Evropě se mezinárodní verze modelu EQB, vyráběná v maďarském závodě Kecskemét, začne prodávat na konci roku. Uvedení na trh v USA bude následovat v roce 2022.

Mercedes-Benz Cars urychluje svou elektrickou ofenzivu se stejnou energií, s jakou dokážou zrychlovat samotné vozy značky Mercedes-EQ. Zatímco první vozy EQA 250 již přijíždějí k evropským prodejcům a EQS bylo před několika dny představeno jako nový člen rodiny Třídy S s elektrickým pohonem, debutuje současně v Šanghaji nový model EQB ve specifické verzi pro Čínu, která se tam bude i vyrábět: v závodě Beijing Benz Automotive Co., Ltd (BBAC), společném podniku koncernu Daimler a jeho čínského partnera BAIC Group. EQB s výrazným charakterem přináší hranaté proporce do luxusního pojetí značky Mercedes-EQ.

Přečtěte si také:  Test elektromobilu Mercedes-Benz EQV 300 (2021)

„Čína je pro nás nejen nejdůležitějším regionem z hlediska prodeje osobních vozů, ale také největším světovým trhem pro elektromobily,“ říká Hubertus Troska, člen představenstva společnosti Daimler AG, odpovědný za veškeré aktivity v Číně. „Máme velkou radost, že můžeme elektromobil EQB poprvé představit právě zde v Číně. Nové sedmimístné EQB vychází vstříc požadavkům rodinně orientovaných zákazníků. Kromě správných produktů je jedním z rozhodujících faktorů pro trvale udržitelný růst v Číně naše lokální výroba. Proto se velmi těšíme na to, až začneme elektromobily EQB v Pekingu vyrábět.“

„S novým modelem EQB jsme navrhli charakteristické SUV s elektrickým pohonem, které přebírá hranaté tvary našich terénních vozů a dává jim moderní pojetí. Výraznou siluetu kombinujeme s futuristickými prvky, jako je příď v podobě černého panelu, a vytváříme tak výjimečný vzhled tohoto vozidla,“ říká Gorden Wagener, šéfdesignér koncernu Daimler Group.

V Číně vstoupí nové EQB na trh ve vrcholné verzi s kompletní výbavou AMG Line a výkonem 215 kW. Zákazníci v Evropě budou mít hned od začátku na výběr mezi několika verzemi s pohonem předních nebo všech kol a různými úrovněmi výkonu, z nichž nejvýkonnější varianta nabídne více než 200 kW. Sada akumulátorů, jejíž výroba bude probíhat v závodech Daimler v Kamenci (Německo) a Jawor (Polsko), bude mít v Evropě využitelnou kapacitu 66,5 kWh. Plány zahrnují také verzi s mimořádně dlouhým dojezdem. Hodnoty spotřeby elektrické energie u evropského modelu EQB 350 4MATIC podle metodiky EU: kombinovaná spotřeba elektrické energie: 16,2 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km, dojezd 478 km. Hodnoty podle metodiky WLTP2: kombinovaná spotřeba elektrické energie: 19,2 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km, dojezd 419 km.

Mercedes-Benz v segmentu osobních vozů v letošním roce intenzivně urychluje elektrifikaci. Celkem budou představeny čtyři nové modely značky Mercedes-EQ: EQA, EQB, elektricky poháněný manažerský sedan EQE a luxusní sedan EQS. Rodina plug-in hybridních vozů Mercedes-Benz zahrnuje v současnosti více než 20 variant různých modelů a letos ji rozšíří elektrifikované verze Třídy C a Třídy S. Divize osobních vozů Mercedes-Benz vychází pro rok 2021 z toho, že se podíl vozidel s elektrifikovanými pohony (tedy plug-in hybridů i elektromobilů) zvýší na 13 procent. Produktovou řadu především luxusních vozidel koncernu navíc rozšiřují mild hybridní ústrojí s generátorem s funkcí spouštěče a 48V elektrickou soustavou.

Mercedes-Benz EQS se představuje. Je to elektromobil s dojezdem až 770 kilometrů

Velkorysá nabídka prostoru a variabilní zavazadlový prostor s rovnou podlahou
Nové EQB (délka/šířka/výška: 4684/18341/16672 milimetrů) rozšiřuje úspěšnou rodinu kompaktních vozů Mercedesu a je úzce spřízněné především se dvěma modely: EQA, s nímž sdílí pokrokovou techniku pohonu, a s kompaktním SUV GLB. Z něho pochází dlouhý rozvor (2829 milimetrů), prostorný a variabilní interiér a třetí řada sedadel se dvěma samostatnými sedadly.

Nabídka vnitřního prostoru je velkorysá. Výška stropu nad sedáky v první řadě činí 1035 milimetrů, ve druhé řadě to je u pětimístné verze 979 milimetrů. Prostor pro kolena 87 milimetrů dosahuje na zadních sedadlech pětimístné verze komfortních dimenzí. Velký zavazadlový prostor má rovnou podlahu a s objemem 495 až 1710 litrů, resp. 465 až 1620 litrů (údaje platí pro pětimístnou, resp. sedmimístnou verzi). Opěradla sedadel ve druhé řadě mají standardně nastavitelný sklon v několika krocích. Na přání je tato řada podélně posuvná v rozsahu 140 milimetrů. Tím lze zavazadlový prostor v různých krocích zvětšit až o 190 litrů, což umožňuje jeho mnohostranné využití.

Přečtěte si také:  Opel o víkendu na Barum Rally ve Zlíně ukáže Corsu Rally4 a elektrickou Corsu-e Rally

Na přání disponuje EQB třetí řadou sedadel se dvěma samostatnými sedadly. Na těchto sedadlech mohou komfortně sedět osoby s tělesnou výškou až 1,65 metru. Součástí rozsáhlé bezpečnostní výbavy jsou výsuvné opěrky hlavy, bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu na všech krajních sedadlech a boční okenní airbagy, které poskytují ochranu také cestujícím ve třetí řadě. Ve druhé a třetí řadě lze nainstalovat celkem až čtyři dětské sedačky. Pro pátou dětskou sedačku je určeno místo na sedadle spolujezdce vpředu. Složením sedadel třetí řady do podlahy se zvětší zavazadlový prostor.

Hranatý design s elektrickým akcentem

EQB s výrazným charakterem přináší hranaté proporce do pojetí značky Mercedes-EQ. Jeho maska, tvořená černým panelem s centrální hvězdou, je pro vozy Mercedes-EQ typická. Dalším výrazným stylistickým znakem ze světa elektromobilů Mercedes-EQ jsou světelné pásy na přídi a zádi. Obě světla pro denní svícení ve světlometech LED vzájemně propojuje horizontální světlovod. Vůz je díky tomu velmi snadno rozpoznatelný ve dne i v noci. Vnitřní části světlometů vykazují velmi kvalitní konstrukci s precizními detaily. Modré barevné ozdobné prvky ve světlometech umocňují typický vzhled vozů Mercedes-EQ.
Funkčně orientovaný prostor pro cestující s nápadně strmějším čelním oknem poskytuje výjimečný komfort. Celkové proporce jsou rozčleněny ochrannými prvky po celém obvodu karoserie. Siluetě dominuje sebejistá a robustně působící horní část vozu, což ještě umocňuje vzhůru směřující spodní linie bočních oken. Kola, navazující na okolní plochy karoserie, propůjčují modelu EQB silný charakter a sebevědomý postoj na vozovce. Exkluzivně se dodávají až 20“ kola z lehké slitiny ve vícebarevném designu se dvěma nebo třemi odstíny a ozdobnými prvky v modré barvě nebo odstínu růžového zlata.
Zadní svítilny LED plynule přecházejí do zužujícího se světelného pásu LED, což zvýrazňuje při pohledu zezadu horizontální šířku modelu EQB. Tabulka registrační značky byla kromě toho přemístěna na nárazník a to vytvořilo prostor pro návrh pohledného zadního výklopného víka. Vysokou užitnou hodnotu nového modelu EQB umocňují robustní podélné střešní nosiče.

Rozměrné těleso přístrojové desky má vybrání v prostoru řidiče a spolujezdce vpředu. Před řidičem je umístěn širokoúhlý panel s přístroji ve spojení s ovládacími a zobrazovacími plochami spadajícími pod systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Robustní charakter interiéru umocňují trubkovité prvky se vzhledem hliníku, které jsou umístěny jako madla na dveřích, na středové konzole a přístrojové desce na straně spolujezdce.
V závislosti na výbavové linii odkazují v interiéru na elektrický charakter modelu EQB ozdobné prvky v odstínu růžového zlata na výdeších ventilační soustavy, sedadlech a klíčku od vozidla spolu s elegantně zespodu osvětleným ozdobným panelem. Přístroje se specifickými ukazateli pro elektromobily přebírají barevný koncept s modrými prvky a odstínem růžového zlata.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz chystá další elektromobil EQT. Představí ho 10. května skateboardová legenda Tony Hawk

EQB dosahuje velmi dobrého součinitele aerodynamického odporu vzduchu od 0,28. Čelní plocha je 2,53 m². Mezi nejdůležitější aerodynamická opatření patří v horní části kompletně uzavřený systém regulace přívodu chladicího vzduchu, aerodynamicky optimalizovaný nárazník vpředu a vzadu, velmi rovná, téměř kompletně zakrytá spodní část vozu, speciálně optimalizovaná aerodynamická kola a jim přizpůsobené spoilery před koly vpředu a vzadu.

Potěšení z hospodárné jízdy a navigace s elektrickou inteligencí

Assistent ECO nabízí rekuperaci optimalizovanou pro různé situace. Jeho strategie pro hospodárnou jízdu zohledňuje data navigačního systému, rozpoznávání dopravních značek a informace ze senzorů vozidla. Předvídavá jízda totiž šetří elektrickou energií a prodlužuje dojezd.

Ke snadnému každodennímu provozu s modelem EQB přispívá rovněž standardní navigační systém s elektrickou inteligencí. Při výpočtu nejrychlejší cesty do cíle jsou zohledňovány i potřebné zastávky pro nabíjení. Systém přitom na základě nepřetržitých simulací dojezdu bere v úvahu nezbytné zastávky pro nabíjení spolu s mnoha dalšími faktory, jakými jsou topografie nebo počasí. Systém dokáže dynamicky reagovat například také na změny dopravní situace a jízdního stylu řidiče. Navigace s elektrickou inteligencí kromě toho zajistí, aby byla vysokonapěťová sada akumulátorů před plánovanou zastávkou pro nabíjení uvedena v případě potřeby na provozní teplotu, která je pro nabíjení optimální.

Vyzrálá nabíjecí technika, široká síť nabíjecích stanic a zelená elektrická energie
EQB lze komfortně nabíjet střídavým elektrickým proudem pomocí palubní nabíječky o výkonu až 11 kW, a to jak doma, tak na veřejných nabíjecích stanicích. Příslušná doba nabíjení pro maximální nabití závisí na dostupné infrastruktuře a specifické výbavě vozidla v dané zemi. Mnohem rychleji než z domácí elektrické zásuvky probíhá nabíjení z nástěnné nabíječky Mercedes-Benz Wallbox.

A ještě rychlejší je nabíjení stejnosměrným proudem na rychlonabíjecích stanicích. V závislosti na stavu nabití a teplotě vysokonapěťové sady akumulátorů se EQB nabíjí z příslušného nabíjecího stojanu maximálním výkonem až 100 kW. Doba nabíjení z 10 na 80 procent maximální kapacity pak jen nepatrně přesahuje hranici 30 minut. Model EQB je v Evropě a USA standardně vybaven zásuvkou CCS (Combined Charging Systems) na pravé boční stěně, která umožňuje nabíjení střídavým i stejnosměrným proudem. V Číně se používá specifické řešení pro nabíjení se zásuvkami na boku karoserie na pravé i levé straně. Od evropských verzí se mohou lišit i doby nabíjení.

Řidiči elektromobilů EQB mohou prostřednictvím programu Mercedes me Charge využívat v současnosti největší nabíjecí síť na světě, která aktuálně zahrnuje více než 500 000 nabíjecích přípojek se střídavým nebo stejnosměrným proudem v 31 zemích. Mercedes me Charge poskytuje zákazníkům značky Mercedes-EQ komfortní přístup k nabíjecím stojanům různých poskytovatelů a výhodu integrované platební funkce s jednoduchým vyúčtováním.

Elektrický Mercedes-Benz EQC nově nabízí ještě rychlejší nabíjení

Mercedes-Benz zaručuje certifikáty původu, že množství elektrické energie odebrané při nabíjení prostřednictvím služby Mercedes me Charge bylo do elektrické sítě dodáno z obnovitelných zdrojů. Mercedes me Charge umožňuje zákazníkům nabíjet vůz z více než 200 000 veřejných nabíjecích přípojek v celé Evropě a Mercedes-Benz na nich zajišťuje dodatečnou kompenzaci zelenou elektrickou energií.

Kooperativní podpora řidiče a vysoká úroveň pasivní bezpečnosti

EQB disponuje inteligentními asistenčními systémy pro podporu řidiče. Standardní výbava zahrnuje aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu a aktivního brzdového asistenta. Druhý z uvedených systémů dokáže autonomním brzděním v mnoha kritických situacích kolizi zabránit, nebo alespoň zmírnit intenzitu nárazu. Systém dokáže při rychlosti jízdy obvyklé ve městech brzdit také před stojícími vozidly a přecházejícími chodci. Mezi rozšířené funkce paketu asistenčních systémů patří například asistent pro odbočování, funkce vytvoření uličky pro záchranáře, upozorňování na přijíždějící cyklisty nebo vozidla při vystupování a upozorňování na rozpoznané osoby v blízkosti přechodu pro chodce.
EQB je opravdovým Mercedesem také z hlediska pasivní bezpečnosti. Karoserie modelu EQB vychází z odolného skeletu modelu GLB a navíc byla přizpůsobena mimořádným požadavkům elektromobilu. Sada akumulátorů je umístěna v rámu z výtlačně lisovaných profilů s nosnou funkcí, kterou doposud zajišťovaly příčné nosníky v podlaze. Přední část sady akumulátorů je vybavena tzv. ochranným štítem, který dokáže baterie ochránit před poškozením.

Model EQB musel samozřejmě absolvovat rozsáhlý interní program nárazových testů. Kromě toho pro sadu akumulátorů a všechny díly, jimiž protéká elektrický proud, platí další přísné bezpečnostní předpisy.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz představuje službu Mercedes me Charge. Ta umožňuje dobíjení u IONITY v ČR

EQB v globální výrobní síti

Výroba modelu EQB bude spuštěna již v roce 2021 ve dvou lokalitách globální výrobní sítě divize Mercedes-Benz Cars: v maďarském závodě Mercedes-Benz Kecskemét pro globální trhy a v německo-čínském společném podniku BBAC v Pekingu pro lokální trh. V obou závodech již probíhají přípravy na zahájení výroby včetně školení zaměstnanců a přestavby výrobního zařízení. Kompaktní SUV EQB bude prvním elektromobilem sériově vyráběným v Maďarsku, kde doplní portfolio modelů CLA a CLA Shooting Brake s plug-in hybridním pohonem. Také Třída A v plug-in hybridní verzi se bude vyrábět v Kecskemétu – nad rámec výroby v německém závodě Mercedes-Benz Rastatt, v němž vzniká EQA.
Postavení maďarského výrobního závodu Mercedes-Benz v rámci globální výrobní sítě divize Mercedes-Benz Cars je od zahájení produkce v roce 2012 stále významnější. Mezi silné stránky komplexu pro výrobu kompaktních vozů patří kromě digitálního síťového propojení také především přímá výměna zkušeností s hlavním závodem pro kompaktní vozy v bádensko-württemberském Rastattu.

Akumulátorové systémy pro kompaktní modely Mercedes-EQ vyráběné v Evropě dodává Accumotive v Kamenci, dceřiná firma společnosti Mercedes-Benz, a výrobní závod pro akumulátory v polském Jaworu. Oba výrobní závody jsou od začátku koncipovány pro neutrální bilanci emisí CO2.

1 komentář

Přidat komentář