O tom, že Ferrari chystá SUV, se mluví už dlouho. Italové už dokonce najíždějí testovací kilometry s prototypy. Jeden z nich byl nedávno natočen i na okruhu Fiorano. Vyšší stavba karoserie je na první pohled jasná, zbytek ovšem zahaluje pečlivé maskování.
Automobily typu SUV jsou oblíbené, automobilky jimi nahrazují dříve běžné modely MPV, ale i kombi nebo dokonce sedany, a do své modelové nabídky je přidávají i značky, do kterých by to dříve nikdo neřekl. A to i sportovní značky, přičemž průkopníkem bylo Porsche s modelem Cayenne.
Nejnovějším zástupcem podobně exkluzivních značek s modelem SUV bude Ferrari, které o pár let později následuje Lamborghini, které má s modelem Urus velmi dobrá prodejní čísla, je to dokonce nejlépe prodávaný model značky vůbec.
Ferrari sice v nabídce SUV nemá, ale auta s pohonem všech kol ano: například Ferrari FF nebo jeho nástupce se jménem GTC4Lusso. Teď se ale chystá model, který bude mít i vyšší světlou výšku a o něco vyšší posez. Podle videa to ale nebude zase o tolik.
Automobilka tomuto autu navíc nechce říkat SUV (podobně jako tak nechce nazývat Rolls-Royce model Cullinan), ale FUV. Tak auto označuje šef automobilky Ferrari Luis Camilleri, který říká, že to bude „Ferrari Utility Vehicle“. Tomu by mohlo odpovídat i to, že na SUV je to poměrně nízký model.
Podrobnosti o autě oficiálně žádné nejsou, média zatím pouze spekulují. Třeba o tom, co bude nový model Purosangue, což v překladu znamená „čistá krev“, pohánět. Z jedné strany zaznívá, že by to mohl být motor V8 s objemem 3,8 litru a s dvěma turbodmychadly, který bude naladěn na výkon 650 koní, tedy tentýž motor, který pohání právě zmiňované GTC4Lusso. Jiné hlasy ale zmiňují hybridní pohonnou jednotku. Jisté ale je, že výkon rozhodně nespadne pod 600 koní.
Technický ředitel Ferrari Michael Leiters ale už potvrdil, že model Purosangue dostane stejnou modulární platformu jako Ferrari Roma, tedy bude mít motor vpředu.
Na auto si ještě počkáme, představeno by mělo být až koncem příštího roku.