Uvádění nových modelů Ferrari je vždy velkou událostí a nejinak je tomu v případě novinky s názvem Roma. Už jen proto, že italská automobilka se rozhodla neřešit současné designové trendy, ale naopak, vrátit se do minulosti.

Tvar karoserie tak má připomínat superauta z 50. a 60. let minulého století. V některých částech karoserie prý máme dokonce vidět Ferrari 250. To, jestli tomu tak je, necháme na posouzení každého z vás. Jméno pak odkazuje na Řím, tedy hlavní město Itálie. 

Ovšem uvnitř už krok s dobou Ferrari drží. Posádka má k dispozici hned několik dotykových displejů. Automobilka myslela i na spolujezdce, který má displej s údaji o autě a jízdě jen pro sebe.

Jednu specialitku odkazující na „staré, dobré časy“ si ale Ferrari neodpustilo ani tady. Jak už to tak bývá, Roma nemá klasický volič převodovky, ale jen tlačítka. Jejich rozmístění ale graficky připomíná klasickou kulisu řazení. Milý detail, co myslíte?

A podobně zajímavý detail je i samotný klíč k autu. Však posuďte sami:

Je škoda, že Ferrari zatím neprozradilo mnoho technických detailů. Víme tedy jen to, že jde o zadokolku, kterou pohání přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru. Jho výkon je 620 koní a točivý moment 760 Nm. Tyto hodnoty na kola přenáší osmistupňová dvouspojková převodovka. Hmotnost auta by měla být 1472 kilogramů a i tato nízká hmotnost by měla zaručit zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,4 sekundy. Maximální rychlost se pak zastaví na hodnotě 320 km/h. Kdy se Roma dostane do prodeje a za kolik bude, bohužel italská supersportovní automobilka také neprozradila.