Porsche 911 Targa je legenda, kterou nejeden Porsche fanatik s největší pravděpodobností přeje mít v garáži. A sama automobilka si je moc dobře vědoma toho, s jakým kusem historie pracuje. Při vývoji nové, aktuální generace se držela klasických tvarů původního vozu a opět se, po třech generacích odmlky, vrátila k opravdu otevřenému nebi nad hlavou.
Minulý rok navíc Porsche slavilo 50 let modelu 911 a při té příležitosti představilo také speciální 1963 (tolik kusů není jen tak náhodou… :) ) kusy limitovanou edici Porsche 911 50th Anniversary Edition. Ta byla – kromě konkrétního barevného provedení (na výběr byly jen dvě barvy) – speciální také použitými koly. Obouvala totiž klasická 20″ kola Fuchs. Tato nová sice vypadají moderněji, ale perfektně navazují na ta původní.
Otto Fuchs, majitel a zakladatel firmy, která dodávala slavná kola na 911 prakticky od začátku její existence, se k této monstrózní zakázce dostal jako slepý k houslím. Porsche totiž v roce 1960 nutně potřebovalo nejen zajímavá a pěkná kola, ale také kola, která budou lehká a přitom funkční. Samozřejmě se o výrobu takovývh kol snažili technici přímo z automobilky, ale šéfové stále nebyli spokojeni a obrátili se na Otto Fuchse. Ten se tak stal nejen legendou, ale také prvním, kdo sériově vyráběl kovaná hliníková kola.
Pokud jste na ediční provedení k 50 letům 911 dostali zálusk, musím vás zklamat. Nejen, že všechny vozy byly s karoserií coupé, ale navíc jsou už dávno vyprodány. Budete to muset udělat podobně jako majitel této krasavice, kola si na auto u automobilky Porsche prostě koupit…
Nová 911 Targa je inovativním novým vydáním klasického vozu z roku 1965. Novinka má technicky nejblíže modelům 911 Carrera 4, od nichž přebírá techniku a karoserii až do výšky bočních oken. Sportovní výraz novému modelu dodává karoserie rozšířená v zadní části, typická pro modely s pohonem všech kol, stejně tak jako rozměrné a zakulacené zadní okno.
Jako tomu bylo i v minulé generaci, také nejnovější provedení modelu Targa přichází ve dvou provedeních s pohonem všech kol. Model 911 Targa 4 pohání plochý šestiválec boxer s objemem 3,4 litru a výkonem 257 kW/350 koní. S převodovkou PDK a paketem Sport Chrono zrychluje z klidu na 100 km/h během 4,8 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 282 km/h, 911 Targa 4S s výkonem 294 kW/400 koní, který produkuje motor s objemem 3,8 litru. Dosahuje rychlosti až 296 km/h a s převodovokou PDK a paketem Sport Chrono zrychlí na 100 km/h během 4,4 sekundy.