Přibližně rok a půl poté, co se na trhu představilo provedení 992, se řada 911 rozšířila o sportovní modely GTS. Před dvanácti lety Porsche uvedlo první model 911 ve verzi GTS. Nyní se představuje nová generace tohoto oblíbeného sportovního vozu – výkonnější, optický výrazná a s lepší jízdní dynamikou než kdy dříve. Její šestiválcový boxer dosahuje nejvyššího výkonu 353 kW/480 koní, což je o 22 kW/30 koní více než současná 911 Carrera S a předchozí provedení 911 GTS.

V současnosti je v nabídce pět modelových variant za cenu od 140 981 eur.

  • 911 Carrera GTS s pohonem zadních kol v provedení Coupé a Cabriolet
  • 911 Carrera 4 GTS s pohonem všech kol v provedení Coupé a Cabriolet
  • 911 Targa 4 GTS s pohonem všech kol

Příkladné zvládání podélných i bočních sil má na starosti osmistupňová dvouspojková převodovka Porsche (PDK) nebo sedmistupňové manuální ústrojí v kombinaci se specifickým nastavením zavěšení kol GTS a systémem elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management), resp. sportovní brzdovou soustavou z modelu 911 Turbo. Jízdní dynamiku ještě vylepší paket Lightweight Design pro úsporu hmotnosti až 25 kg, poprvé nabízený i pro variantu GTS.

Přečtěte si také:  Jaké interní číslo dostane Porsche 911 nové generace, když 993 už tady bylo?

Neokázalý sportovní vzhled nových modelů staví na černých kontrastních prvcích karoserie a zatmavených plochách světlometů. Černá barva dominuje i interiéru. K navození dynamické a současně elegantní atmosféry napomáhá řada prvků z mikrovlákna Race-Tex. Nejnovější generace systému PCM (Porsche Communication Management) přináší řadu vylepšení ve smyslu ovládání i konektivity.

Technologie: na míru odladěné odpružení a jedinečná sportovní výfuková soustava

Přeplňovaný třílitrový plochý šestiválec pod kapotou nové 911 GTS dosahuje nejvyššího výkonu 353 kW/480 koní. Nejvyšší točivý moment činí 570 Nm, o 20 Nm více než u předchůdce. 911 Carrera 4 GTS Coupé s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Porsche (PDK) akceleruje z místa na 100 km/h za pouhé 3,3 sekundy: o tři desetiny rychleji než předchůdce. Coby alternativu k ústrojí PDK mohou zájemci o všechna provedení 911 GTS zvolit sedmistupňovou manuální převodovku s extra krátkými drahami řazení.

Systém zavěšení kol, odvozený od modelu 911 Turbo a upravený pro GTS, splňuje náročné požadavky na jízdní schopnosti vozu. Tlumiče díky standardně dodávanému systému elektronického řízení tlumičů (PASM) bleskově reagují na všechny změny dynamiky. Pro Coupé a Cabriolet je systém PASM již ve standardu (v kombinaci se sportovním podvozkem sníženým o 10 mm). Koncepce pomocných pružin na zadní nápravě je převzat z provedení Turbo: hlavní pružiny jsou za všech jízdních podmínek pod napětím, přičemž fáze roztahování tlumičů zůstává beze změny. Varianta 911 Targa 4 GTS používá podvozek verze 911 Targa 4 S se systémem PASM.

Přečtěte si také:  Nové Porsche 911 GT3 Touring je tady. Chybí mu zadní křídlo, ale rychlost nikoliv. Navíc má manuál

Konstruktéři též upravili brzdné schopnosti vozu v souladu s posílením jízdních schopností GTS, které tak využívá výkonné sportovní brzdy z modelu 911 Turbo. Z modelu 911 Turbo byla převzata 20″ a 21″ černá litá kola (vpředu, resp. vzadu) s centrální pojistnou maticí. O ještě emotivnější zvukový doprovod se stará standardní sportovní výfuková soustava se specifickým nastavením pro GTS a vynecháním části akustické izolace v interiéru.

Exteriér: řada černých akcentů v matném nebo vysoce lesklém provedení

Typickým rozlišovacím znakem 911 GTS je celá řada černých nebo zatmavených detailů v exteriéru. U provedení 911 Targa 4 GTS se jedná i o typický výztužný oblouk a označení Targa. Z dalších prvků opatřených černým hedvábným lakem jmenujme hranu spoileru, litá kola s centrální pojistnou maticí, mřížku chladiče motoru a písmenné označení GTS na dveřích a zádi vozidla. Na přání lze zvolit paket exteriéru, kde jsou uvedené detaily (vedle dalších) vyvedeny ve vysoce lesklém černém tónu.

Přečtěte si také:  Vyzkoušeli jsme pětici Porsche. Tím nejzábavnějším bylo nakonec to nejstarší a nejpomalejší

Všechna provedení 911 GTS používají výbavový paket Sport Design s markantními prvky na přídi i zádi vozu a prazích karoserie. Zatmaveny jsou též kroužky světlometů a lemování světel denního svícení; vůz standardně používá LED světlomety se systémem PDLS Plus (Porsche Dynamic Light System Plus). Modely GTS rozpoznáme i podle specifického provedení zadních světel.

Paket Lightweight Design: nižší hmotnost, vyšší přítlak

Jízdní dynamiku ještě vylepšuje paket Lightweight Design, poprvé nabízený i pro variantu GTS. Lehčí skořepinová sedadla z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), lehké sklo na bočních oknech i vzadu a lehký akumulátor dohromady ušetří až 25 kg hmotnosti. Rovněž zde chybí zadní sedadla. Z dalších vylepšení jízdních schopností jmenujme systém řízení zadních kol ve standardu (součást paketu) a dodatečné úpravy aerodynamiky.

Přečtěte si také:  Porsche spustilo zbrusu nový konfigurátor. Auto si v něm ale nevyberete

Interiér: černá látka Race-Tex a sportovní sedadla Plus již ve standardu

Sportovní detaily modelů GTS se promítají i do interiéru – z hlediska funkce i vzhledu. Páka voliče převodovky na přání dodávaného manuálního ústrojí se sedmi stupni je kratší o 10 mm, což umožňuje rychlé změny převodových stupňů krátkým pohybem zápěstí. Součástí standardní výbavy je volant GT Sport, jakožto i paket Sport Chrono s přepínačem režimů, aplikací Porsche Track Precision a zobrazováním teploty pneumatik. O příkladnou boční oporu, pohodlí a praktičnost se starají standardně dodávaná sportovní sedadla Plus s elektrickým nastavováním ve čtyřech směrech. V interiéru ubyla část zvukové izolace ve prospěch emotivnějšího zvukového doprovodu.

Elegantní a současně dynamickou atmosféru navozuje bohaté čalounění materiálem Race-Tex. Mikrovláknovým materiálem jsou pokryty středové panely sedadel, věnec volantu, kliky dveří a loketní opěrky, víko úložné schránky a páka voliče převodovky. Společně s interiérovým paketem GTS je na přání k dispozici ozdobné prošívání v odstínu Carmine Red nebo Crayon. Ve stejných kontrastních barvách jsou vyvedeny i bezpečnostní pásy, vyšívaná písmena GTS na hlavových opěrkách, otáčkoměr a hodiny Sport Chrono. Interiérový paket GTS též zahrnuje dekorativní panely na přístrojové desce a výplně dveří v provedení matný karbon.

Nová koncepce zobrazování a ovládání: nově i s podporou systému Android Auto

Nová generace systému PCM (Porsche Communication Management) přináší další funkce a výrazně zjednodušené ovládání. Dotykové plošky v nabídce Média jsou nyní větší a novinkou je i možnost přeuspořádání dlaždic na domovské obrazovce. Vylepšený hlasový asistent, aktivovaný slovy „Hey Porsche“, rozpoznává pokyny zadávané přirozeným jazykem.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz 500E: osmiválec s geny Porsche se začal prodávat před 30 lety

Je připravena plná podpora pro uživatele mobilních přístrojů iOS a Android. V nových modelech Porsche 911 GTS lze díky konektivitě přes Apple Car Play – a nově i Android Auto – plně využívat funkce příslušných mobilních telefonů.

Přidat komentář