S každou novou generací v dnešní době mizí velké motory z původních generací. To by se naštěstí nemělo týkat nové generace BMW M5. Tomu by podle dostupných informací měl zůstat benzinový osmiválec, ale pomáhat mu bude i elektromotor.
Elektrifikace je v současné době řešením toho, aby se automobilky dostaly pod maximální flotilové emise, které jim stanovuje EU, ale i některé další samosprávy. Ne vždy je to ale špatný krok a někdy může i pomoci. Mohl by to být i případ nové generace BMW M5, která má být plug-in hybridní.
V současnosti se BMW M ještě do elektrifikace nepustilo a všechny modely byly doteď čistě na fosilní paliva – třeba naposledy BMW M3 a BMW M4 – ale už letos se to změní. V roce 2022 totiž sportovní divize německé automobilky představí model BMW XM. To bude vůbec prvním samostatným modelem BMW M a také první plug-in hybridním eMkem.
Po silnici už jezdí testovací prototypy zvláštního BMW M8, BMW M4 CSL, nové generace BMW M2 Coupé, ale také právě nové generace BMW M5. Například podle webu Motor1.com, který špionážní fotky přinesl, je vidět otvor pro dobíjení v levém předním blatníku a samolepky „Hybrid Test Vehicle“ na předních dveřích a na zadním nárazníku. O tom, že jde o M5 není pochyb, má totiž obrovské brzdy a čtveřici koncovek výfuku na zádi.
https://www.facebook.com/motor1com/posts/10162783220455898
O pohon by se měl starat právě tentýž pohon, jenž bude pohánět BMW XM. Mnichovská automobilka zatím představila jen jeho koncept, o kterém prozradila některé technické údaje.
V tiskové zprávě píše, že auto bude plug-in hybridní a čistě na elektřinu dokáže dojet až 80 km. Pohánět jej bude nově vyvinutý systém pohonu M Hybrid, jenž kombinuje benzinový motor V8 a elektromotor. Obě pohonné jednotky nabízejí kombinovaný maximální výkon 550 kW/750 koní a točivý moment 1000 Nm. A to vůbec nezní špatně, co říkáte?
Na novou generaci je ale ještě čas. S největší pravděpodobností ji BMW nepředstaví dříve než koncem příštího roku, možná dokonce až v roce 2024.