Nová generace BMW řady 1 bude revoluční. Podobně jako X1 totiž dostane v základu pohon předních kol, na přání pak čtyřkolku xDrive. S tím ale souvisí také fakt, že přijde o šestiválcové motory. BMW přesto slibuje, že i ve vrcholné verzi M135i xDrive se čtyřválcem bude na ‘Ringu stejně rychlé jako odcházející M140i.

V případě vrcholného provedení nové generace jedničky by mělo jít o tentýž pohon, který před nedávnem dostalo i BMW X2. Jde o přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr, jehož výkon je 225 kW/306 koní a točivý moment vrcholí 450 Nm. Pohon by měla zajišťovat výhradně všechna čtyři kola (xDrive). Jde o nejvýkonnější čtyřválec v nabídce mnichovské značky v historii.

BMW X2 M35i se představuje. Má víc než 300 koní, ale šestiválec budete hledat marně

I když je tento vrcholný čtyřválcový motor slabší než současný vrcholný šestiválec, který nabízel 250 kW/340 koní a točivý moment 500 Nm, má s ním být auto na okruhu Nürburgring minimálně stejně rychlé. Jak je to možné? Nová generace řady 1 bude lehčí – a to nejen celkově díky modernější konstrukci, ale i právě i díky menšímu a tím pádem lehčímu motoru. Slibuje to projektový manažer pro novou generaci řady 1, jenž ponese kódové označení F40, Holger Stauch a informoval o tom server BMW blog.

Podle inženýrů z BMW pomůže rychlosti i nová technologie ARB, kterou zatím používá jen elektromobil BMW i3s. Jde o velmi speciální systém řízené kontroly prokluzu kol, který je integrovaný přímo do řídící jednotky motoru, nikoliv jako nyní do DSC, tedy do stabilizačního systému. BMW slibuje, že díky tomu budou reakce na prokluz kol mnohem rychlejší, prý až třikrát. Podle automobilky to zajistí minimální nedotáčivost, kterou mají předokolky vrozenou, ale zároveň omezí zásahy, které by destabilizovaly boční dynamiku.

BMW řady 1 díky změny koncepce pohonu povyroste auto v interiéru, protože kabina bude moci být více vpředu. Díky tomu se o 33 mm zvětší prostor pro kolena cestujících vzadu a nad hlavou jim přibude 19 mm.Současně s tím lze očekávat zvětšení zavazadlového prostoru. Značka slibuje nárůst o 20 litrů, tedy na celkových 380 litrů.

Odhalení nové generace řady 1 se očekává na podzim. Světová výstavní premiéra by se měla odehrát v září na frankfurtském autosalonu.