skoda_superb-nova_generace-tour_de_france-2023

Nová Škoda Superb Combi s maskováním doprovodila vítěze Vingegaarda do cíle Tour de France

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Škoda - 24. 7. 2023


Nová Škoda Superb se předvedla světu při závěrečné etapě cyklistického závodu Tour de France v Paříži. Zatím v jedinečné kamufláži, která souzní s principy závodu i strategií značky.

Nová generace modelu Superb se chystá na podzimní světovou premiéru. Další ochutnávku toho, jaký vlastně nový Superb bude, teď nabídla závěrečná etapa slavného cyklistického závodu Tour de France. Nový Superb se totiž v Paříži při tradičním dojezdu pelotonu na Elysejských polích předvedl coby ředitelský vůz. Vozy Škoda se v této roli objevují už po dvacáté, tak dlouho je česká automobilka partnerem nejslavnějšího cyklistického závodu světa.

„Vítězům i všem zúčastněným patří naše upřímné blahopřání za jejich obdivuhodné výkony. Je vždy velmi emotivní sledovat spolu s fanoušky závodníky zblízka. Pohled na více než 200 doprovodných vozidel, která jsou v průběhu závodu k dispozici týmům, pořadatelům či zdravotníkům, nadchne každého, kdo má slabost pro naši značku. Škoda Auto je věrným podporovatelem Tour de France již 20 let a silného partnerství, které jsme s A.S.O. vybudovali, si velmi ceníme. Maskovaný vůz Superb Combi v závěrečné etapě závodu byl jedním ze způsobů, kterým jsme chtěli tuto zvláštní příležitost připomenout,“ řekl Klaus Zellmer, šéf automobilky Škoda Auto.

Maskovaný Superb se předvedl divákům

Aby se Superb, v Paříži ve verzi Combi, kompletně neodhalil ještě před premiérou, měl na sobě speciální maskování. To se inspirovalo grafikou map. „Naším cílem bylo vytvořit vzor, který by byl nejen funkční jako kamufláž, ale který by také měl význam jak pro značku Škoda, tak pro samotný závod Tour de France. Myslím, že použitím mapy coby základu našeho maskování, se nám tyto prvky podařilo spojit,“ říká Michael Lansdorf z marketingového týmu Škoda Auto.

Nová maskovaná Škoda Superb na Tour de France
Nová maskovaná Škoda Superb na Tour de France

S novou strategií „Let’s Explore“ chce Škoda podpořit dobrodružného ducha a mapa k tomu ladí. „Také inspiruje jednotlivce k tomu, aby se vydávali na neobyčejné cesty a odkrývali nové obzory,“ vysvětluje Veronika Ziegaus, vedoucí oddělení strategie značky a produkce obsahu. Mapa zároveň vyjadřuje i určité vlastnosti auta, na kterém byla coby kamufláž použita. „Vzor vyzařuje všestrannost, praktičnost a ochotu objevovat, což jsou jasné atributy modelu Superb Combi,“ dodává.

Celá kamufláž navíc musí tento účel plnit při pohledu ze všech možných úhlů i vzdáleností. „Je to vlastně pravý opak toho, co je úkolem práce designéra. My obvykle harmonii hledáme, ale tady se snažíme přijít na to, jak harmonii povrchů a linií narušit,“ usmívá se Petr Petzet. Při návrhu kamufláže musel jeho tým brát v potaz mimo jiné i to, že vůz pojede v čele pelotonu, kde se typicky vyskytují auta v červené barvě. Tuto tradici tedy kamufláž zachovává a pokračuje v cestě, kterou Škoda Auto coby partner Tour de France otevřela už před mnoha lety.

I když se nápad s mapou a jejím propojením s cyklistickým závodem, hodnotami automobilky i vlastnostmi samotného vozu zdá geniálně jednoduchý, příprava maskování rozhodně snadná nebyla. Potvrzuje to Petr Petzet, projektový manažer a grafický designér, který na realizaci maskování pracoval: „Účelem maskování bylo podpořit našeho dobrodružného ducha. Ale zároveň musí kamufláž odvádět svou práci, musí pomocí vzorů, nepravidelných tvarů a kontrastních barev rozbít povrchy a znesnadnit lidskému oku vnímání tvarů vozu pod nimi,“ vysvětluje účel maskování.

Jonas Vingegaard převzal trofej navrženou týmem Škoda Design
Jonas Vingegaard převzal trofej navrženou týmem Škoda Design

Trofeje potřinácté navrhoval tým Škoda Design

Po třech týdnech a více než 3 400 kilometrech projeli závodníci na pařížském bulváru Champs-Elysées cílem 110. Tour de France. V rámci závěrečného ceremoniálu převzali celkový vítěz Jonas Vingegaard a vítěz bodovací soutěže Jasper Philipsen trofeje, které již potřinácté navrhoval tým Škoda Design. Zároveň si Škoda Auto a Tour de France připomínají 20. výročí svého partnerství.

Autorem trofejí pro celkového vítěze a vítěze bodovací soutěže Tour de France je již tradičně tým Škoda Design. Šedesát centimetrů vysoké a čtyři kilogramy vážící trofeje z křišťálového skla vyrábí společnost Lasvit v Novém Boru. Každý rok má trofej unikátní vzhled díky rozdílným technikám broušení. Silueta trofeje odráží podstatu závodu: na začátku je peloton široký, postupně z něj krystalizují favorité, až nakonec cílem projede jeden vítěz.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru