2024-lada_niva_sport

Nová Lada Niva Sport se začala vyrábět. Světe, třes se! Má ohromujících 124 koní

Autor: Radim Plachý - Zdroj: carscoops.com, LADA - Foto: LADA - 29. 12. 2024


LADA Niva je na trhu už dlouhé desítky let, přičemž za tuto dobu se změnila jen minimálně. Teď startuje výrobu nová vylepšená verze LADA Niva Sport, která dostala řadu designových i technických novinek.

Vylepšená se „sportovním“ nastavením

LADA Niva se vyrábí už od roku 1977, takže se za pár dní dostane do roku, v němž oslaví 48. výročí. Současně s tím se na trhu objeví další „úplně nová“ verze LADA Niva Sport. Ta bude jiná nejen z pohledu vzhledu, ale i pohonné jednotky. Pod přední kapotou je totiž nový atmosférický 16ventilový čtyřválec s objemem 1,6 litru s výkonem 91 kW/124 koní a točivým momentem 151 Nm. To v dnešní době nejsou nijak zázračné hodnoty, ale i tak jsou to výrazně lepší čísla, než jaká mají standardní modely LADA Niva. Ty totiž stále pohání původní 1,7litrový motor s 61 kW/83 koňmi a 129 Nm.

Niva Sport dostala také vylepšenou pětistupňovou manuální převodovku, která má zesílený pátý převodový stupeň, robustnější spojku a upravené řazení redukční převodovky na druhé páce vedle běžné řadicí páky. Auto má standardně poháněná všechna čtyři kola.

2024-LADA_Niva_Sport-1

Automobilka u nové Nivy Sport zmiňuje také „sportovní nastavení odpružení a brzd“, což má zlepšovat jízdní vlastnosti oproti standardním modelům. Ovšem nazvat Nivu sportovní je přeci jen hodně odvážné, ale tyto nové úpravy by mohly alespoň snížit náročnost jejího ovládání na jakémkoliv jiném povrchu než na rovné a kvalitní silnici nebo polní cestě.

Novinkou je upravený vzhled exteriéru. Tady je nový červený emblém „Sport“ na plastové masce chladiče, nová jsou 16palcová litá kola, širší nástavce blatníků, přídavná LED světla denního svícení na předním nárazníku a také kapota s výdechem teplého vzduchu. Zůstaly tu ovšem plastové nárazníky v černé barvě.

Uvnitř má Niva Sport červené prošívání na sedadlech, na volantu, ale jsou tu i další červené doplňky na přístrojové desce, na přihrádce před spolujezdcem i na řadicích pákách (manuální převodovky a redukční převodovky). Z výbavy by tu měla být klimatizace, elektrická vnější zpětná zrcátka a elektrické ovládání oken. Standardně však ve výbavě není audio systém.

2024-LADA_Niva_Sport-2

Výbava odstartovala, ale…

Výroba nového modelu už v továrně odstartovala, ale první vyrobená auta nepůjdou k zákazníkům. Podle automobilky AvtoVAZ, která vozy LADA vyrábí, budou v první fázi výroby všechny vyrobené vozy podrobeny komplexnímu testování. On totiž ani samotný proces výroby není úplně standardní, protože v hlavním závodě se pouze smontuje a nalakuje karoserie, ale následná individuální montáž proběhne na speciální montážní lince.

Podrobnosti o tom, kdy se sériové modely dostanou k běžným zákazníkům, zatím nejsou známé. Stejně tak nic nevíme ani o cenách a konkrétních výbavách. Ruská média nicméně spekulují o tom, že cena za vylepšený model LADA Niva Sport by mohla překročit psychologickou hranici dvou milionů rublů, což je v přepočtu něco málo přes 457 tisíc korun. To by znamenalo, že v nabídce ruského výrobce půjde o nejdražší model.

Pro srovnání dodáme, že cena běžného provedení LADA Niva začíná v základní verzi výbavy Classic na ceně 981 tisíc rublů, což je v přepočtu něco přes 224 tisíc korun. V nejvyšší výbavě Niva Bronto Prestige startuje na 1,485 milionu rublů (v přepočtu bezmála 340 tisíc korun).


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

13 názorů na “Nová Lada Niva Sport se začala vyrábět. Světe, třes se! Má ohromujících 124 koní”

  1. Jiří Prokop

    Škoda, že se tu nedá koupit. Hned bych jednu bral. Minimum elektroniky. Chvilku by vydržela jako přibližovadlo do lesa na ryby a na nákupy.

    1. Jo do lesa a na ryby se dá vydržet i ta historická a hysterická převodovka. V DDR v Krušných horách potkávám často Nivy s pluhem a funguje to. Design je i po 50 letech pořád pecka. Škoda že tomu za tu dobu nedali nějakej lidskej pohon a antikorozní úpravu.

  2. LADA NIVA výborná mašina, nemá a neměla v této kategorii a ceně konkureci. Jezdil jsem s ní a měl jsem i rumunské ARO, spokojenost nadmíru – oba pracanti a nezmaři. Nikde mne ,,nenechaliy,, a že si se mnou užily terénu. Dělal jsem Vodní zdroje, prameniště, vrty, studny atd. – samá příroda terén.

  3. Světě div se !
    U offu řešíme krouťák. Diferák a to ,že nemá pancharťák.
    Mám e30 130 koní a jede to ….hezky….. . To není takovej rozdíl.
    Vzhledem k poměru :nekvalita výroby/kvalita cest na který je určena je stejně nejdůležitější parametr ten, že nastartuje.
    Jinak jasný nivka není kdoví co, ale stojí rozum, a člověk se nemusí bát na ní sáhnout svářečkou, flexou, tmelem, nejtovacima kleštěma

  4. Měl jsem Nivu a neskutečné vozidlo, kam jsem ukázal tam jsem mohl jet.
    Jediná nevýhoda špatná protikorozní úprava a vyšší spotřeba.Do terénu jedinečné vozidlo bez konkurence v cenové hladině.

    1. Petr Schönack

      Vzomínám na pána který měl penzion v 1000mnm. Tehdy cesta bez zimní údržby. Furt střídal Nivy až ho bratránek z Rajchu přesvědčil aby šel do ojetého Cherokee. Tloukl se do hlavy kolik za ta léta zbytečně vyhodil peněz a přidělal si potíží.

  5. Pojedu si jí koupit a žádný blbec mě to nezakáže! Já jim také nekritizuji že stále odebírají ropu z Ruska !!! Mohou mě tak nařízení z Bruselu políbit ( ! )

  6. Jak bylo už psáno, pokud je bezpečnost na řekněme standartní úrovni, proti korozní úprava, bych to do lesa bral. V terénu nemá toto auto konkurenci, tak proč vymýšlet a předělávat něco , co funguje.

    1. Miroslav Březina

      Stále má nadčasový design. Prostě se stále líbí. Teď ji to moc sluší. Ale chce to opravdu pozinkovat ať i dlouho vydrží.

  7. Niva 14kg/kW, permanentní 4×4, uzávěka diferenciálu, redukce…cena pár šupů
    Kodiaq RS 4×4 10kg/kW, navoněná bída s haldexem, cena bambilión…

    Kdo chce machrovat v naleštěných střevících před Tescem, pořídí si Škodovku, kdo se chce v jakémkoli počasí dostat na hory na chatu, koupí Ladu.

    1. A co třeba nějaká bezpečnost? Komfortní výbava? A další podobné věci? Dneska je doba trochu jinde než před těmi skoro 50 lety.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru