V době, kdy si okolnosti vyžadují přerušení obvyklého rychlého životního tempa se představují nové modely Alfa Romeo Giulia a Stelvio Quadrifoglio s motorem 2.9 V6 Bi-Turbo o výkonu 510 koní, které rozhodně nijak nezpomalují a jejich výkonové parametry jsou hodné supersportovních vozidel. V modelovém roce 2020 totiž přinášejí širokou škálu nových a exkluzivních technologií, jako i prvků konektivity a bezpečnosti.

Jedná se o dokonalé vyjádření vitality a vášně, kterou mají všichni alfisté a milovníci krásných automobilů v krvi. Alfa Romeo letos slaví již 110 let své existence, během kterých vždy vynikala schopností excelovat na závodních tratích i v soutěžích elegance. 

Přečtěte si také:  Test Alfa Romeo Giulia QV (2019)

Než bude možné usednout za volanty vozidel, kde je řidič středobodem všeho, rozhodla se Alfa Romeo informovat o všech novinkách prostřednictvím virtuální tiskové konference. I když slova nemohou vyjádřit všechny emoce, které modely Quadrifoglio vzbuzují, mohou vzrušujícím způsobem objasnit všechny jejich detaily. Virtuální konference nabízí všechny podrobnosti projektu Quadrifoglio, včetně vývoje.

Alfa Romeo modernizovala Giulii i Stelvio. Zaměřila se hlavně na technologie, autonomní řízení a konektivitu

Další krok vpřed v identitě Alfy Romeo

Nové modely Giulia a Stelvio Quadrifoglio modelového roku 2020 jsou ukázkami výjimečnosti Alfy Romeo, a ještě silnějším vyjádřením výkonu, vítězné DNA a nezaměnitelného italského stylu. Rozsáhlou modernizaci řad Giulia a Stelvio doplňuje dvojice koncentrátů vytříbených technických a výkonových řešení, které jsou skvělým vyjádřením funkčnosti a typického italského designu v nezaměnitelném stylu Alfa Romeo.

Jejich výkony jsou na vrcholu kategorie a jsou dosažené prostřednictvím zážehového přeplňovaného motoru 2.9 V6 Bi-Turbo, který je kompletně z hliníku. Tato pohonná jednotka je schopna generovat výkon 510 koní a točivý moment 600 Nm při 2500 ot./min, který se na kola přenáší prostřednictvím systému vektorování točivého momentu AlfaTM Active Torque Vectoring. Tomu v případě Stelvia asistuje i inovativní pohon všech kol Q4. Osmistupňová automatická převodovka je odladěna pro optimální tok výkonu a komfort, což usnadňuje jízdu ve všech podmínkách. V režimu Race se však řidič ocitá ve zcela jiném světě, neboť převodovka umožňuje využít plný potenciál motoru díky bleskovému řazení v čase pouhých 150 milisekund.

Každé Quadrifoglio je vybaveno řadou systémů navržených pro zlepšení potěšení z jízdy a nabízí originální zážitek za volantem. Tyto systémy zahrnují aktivní zavěšení AlfaTM Active Suspension, volič jízdní dynamiky AlfaTM DNA Pro s režimem RACE a v případě Giulie také aktivní spoiler AlfaTM Active Aero Splitter. Tyto systémy jsou koordinované a přizpůsobované v reálném čase jednotkou AlfaTM Chassis Domain Control, která zaručuje vždy ideální podmínky pro využití výjimečných výkonů Giulie i Stelvia Quadrifoglio.

O správný zvukový doprovod se v modelech Quadrifoglio stará dvourežimový výfukový systém se čtyřmi koncovkami, který v režimu Race poskytuje ještě výraznější zvuk. V modelovém roce 2020 a dále si budou zákazníci moci objednat Giulii a Stelvio Quadrifoglio s novým titanovým výfukem Akrapovič, který je charakteristický dvěma režimy, karbonovými koncovkami, a ještě vytříbenějším zvukem.

Kvalita a styl

Italský styl Alfy Romeo se vyznačuje jednoduchostí, která ovšem ukrývá velmi komplexní a kreativní proces designu. Výsledkem je řada ergonomických a harmonických tvarů, prvků, objemů a ploch. Jedná se o skutečně velmi složitou a důmyslnou designovou činnost. V interiéru zaujme středová konzole s novým designem, která nabízí více odkládacího prostoru. Nové jsou rovněž volant a kůží čalouněný volič převodovky, stejně jako bezpečnostní pásy, jež jsou kromě klasické černé barvy k dispozici i v červeném nebo zeleném provedení. Brzy bude k dispozici i nové čalounění z perforované kůže s výrazným bočním vedením. Nové volitelné čalounění rozšíří možnosti personalizace obou modelů, které jsou ve standardu vybavené sportovními sedadly v kombinaci kůže a Alcantary. Volitelně jsou k dispozici i anatomická sedadla Sparco se skořepinou z uhlíkového kompozitu. Pokud jde o palubní technologie, ty zahrnují zcela nový infotelematický systém s 8,8palcovou dotykovou obrazovkou, službami připojení a novým rozhraním. Mezi další exkluzivní prvky verzí Quadrifoglio patří stránky Performance Pages, specifické obrazovky, které řidiči dovolují zkontrolovat stav vozidla v reálném čase – od teploty hlavních mechanických komponent po tok točivého momentu, tlak turbodmychadla a okamžitý výkon, jako i digitální chronometr pro měření zrychlení a maximální rychlosti.

Mezi nové prvky exteriéru Giulie a Stelvia Quadrifoglio patří LED zadní koncová světla s tmavými čočkami a nová leskle černá povrchová úprava předního štítu trilobe a zadních log. Stelvio využívá zcela nová 21palcová kola, která jsou určená výhradně pro model Quadrifoglio.

Alfa Romeo Giulia GTAm stojí v Itálii bezmála 5 milionů korun. Vyladit si ji můžete v konfigurátoru

Vzrušení ze závodního okruhu a snadnější každodenní život: systémy ADAS 2 úrovně

V modelovém roce 2020 se u Giulie a Stelvia Quadrifoglio objevují asistenční systémy řidiče ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) pro autonomní řízení 2 úrovně vyvinuté ve spolupráci se společností Bosch, díky kterým není potěšení z jízdy nijak narušené, neboť systémy zasahují pouze s cílem zajistit bezpečnost a zvýšit komfort v hustém provozu nebo na delších cestách. Jedná se o nejvyšší úroveň autonomní jízdy povolenou současnou legislativou, která je v dokonalé harmonii s potěšením z jízdy. Tato úroveň za určitých podmínek umožňuje přenechání ovládání plynu, brzd a volantu vozidlu. O vše se starají elektronické systémy, které však vyžadují nepřetržité sledování řidičem. Poskytují větší pohodlí na dlouhých cestách, přesto řidič musí nadále vše kontrolovat a držet ruce na volantu.

Přečtěte si také:  Test Alfa Romeo Stelvio QV (2018)

Mezi tyto technologie patří:

  • Udržování v jízdním pruhu: sleduje, zda vozidlo nevyjíždí ze svého jízdního pruhu s nezapnutými ukazateli změny směru jízdy a v případě potřeby řidiče upozorňuje vizuální a hmatovou výstrahou a provádí aktivní zásah do řízení s cílem vrátit vozidlo zpět do původního jízdního pruhu.
  • Aktivní monitoring mrtvého úhlu: sleduje zadní slepé úhly, informuje o přibližujících se vozidlech a provádí korekci volantem s cílem zabránit kolizi.
  • Aktivní tempomat: automaticky upravuje rychlost vozidla s cílem zachovat bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel. Ve spolupráci se systémem rozpoznávání dopravního značení upravuje nastavenou rychlost podle aktuálního omezení, což činí jízdu komfortnější.
  • Rozpoznávání dopravního značení a inteligentní rychlostní asistent: tento systém prostřednictvím palubní kamery rozpoznává dopravní značení na trase, informuje o zjištěných omezeních a varuje řidiče před překročením aktuálně povolené nejvyšší rychlosti. Systém rovněž řidiči doporučuje snížit rychlost na nově zjištěnou úroveň. Pokud řidič doporučení akceptuje, dojde k samočinné úpravě nastavení tempomatu.
  • Asistent dopravních zácp a dálniční asistent: tyto funkce, doplňující aktivní tempomat, sledují boční pozici vozidla a udržují jej uprostřed jízdního pruhu v husté dopravě (asistent dopravních zácp) nebo na dálnici (dálniční asistent) a současně upravují rychlost podle aktuálního omezení.
  • Asistent pozornosti řidiče: sleduje únavu řidiče a v případě potřeby aktivuje výstrahu.

Barvy kombinující tradice a inovace

Mezinárodní testovací jízdy, věnované uvedení nových modelů Giulia a Stelvio modelového roku 2020. byly svědkem představení řady nových funkcí a byla zde rovněž objasněna nová strategie barev. Designéři Alfy Romeo se nyní rozhodli pro přístup, který bude budit emoce. Jednotlivé odstíny seřadily do skupin podle kategorie, nikoliv použité technologie. K dispozici jsou celkem čtyři kategorie: Competizione – odkazující na sportovní tradici značky, Metal – zdůrazňující dynamickou povahu značky, Solid – věnovanou všem, kteří hledají stabilnost a nakonec Oldtimer, která připomíná historii Alfy Romeo. Do nové skupiny Oldtimer patří také rafinovaný červený odstín 6C Villa d´Este, vzrušující okrový odstín GT Junior a nový zelený odstín Montreal, který má u modelu Quadrifoglio MY20 premiéru. Odstín Montreal vzdává hold jedné z ikon značky, Alfa Romeo Montreal, která se představila před padesáti lety.

Pečlivý výběr barev patřil vždy mezi charakteristické znaky Alfy Romeo a zahrnoval hloubkový výzkum s velmi inovativními výsledky. Řada barev Oldtimer se vrací k prestižnímu dědictví, které kombinuje s technologickými inovacemi. V laboratořích Alfy Romeo se neustále zkoumají nové efekty, nové pigmenty a aplikační techniky, které zdůrazní sošné tvary vozidel Alfa Romeo.

Přečtěte si také:  Těchto 8 aut milujeme, ale vadí nám, že "lžou"

Barvy spojené s kulturním a historickým dědictvím značky velmi těsně souvisejí s Itálií. Paleta barev je navržená tak, aby dokonale zapadala do architektonického kontextu některých špičkových italských děl. Vizuální dialog mezi vozidlem a Itálií je rovněž hlavním rysem marketingové kampaně vyvinuté ve spolupráci se společností AD Italia, měsíčníkem Condé Nast a světovými osobnostmi architektury, umění a designu. Kampaň spojuje svět designu a automobilový průmysl a nabízí pohledy na vozidla Alfa Romeo na nádvořích a v interiérech prestižních domů, které byly pečlivě vybrané ve spolupráci s AD Italia. Itálie představuje nezvratnou sílu, což dokládají jak kreativita výjimečných lidí, tak i zcela jedinečná místa. V rámci tohoto projektu společnost AD Italia považuje vozidla Alfy Romeo za skutečná umělecká díla a symbol italské krásy. Styl má svou vlastní řeč, jako i barvu, což je strategický a charakteristický rys našich vozidel. A právě to bylo klíčovou motivací pro volbu lokalit použitých v kampani. Je to také jeden z důvodů, proč Alfa Romeo zůstává nadčasovou italskou ikonou. Kampaň se navíc zabývá ultramoderním tématem pod hashtagem #stayathome, s nádechem elegance a ironie, které jsou dnes potřebné více než kdy jindy.

Sportovnost té nejvyšší úrovně s novou řadou příslušenství Quadrifoglio od značky Mopar

Značka Mopar vytvořila novou exkluzivní řadu příslušenství Quadrifoglio pro zvýraznění sportovního charakteru Alfy Romeo Giulia a Stelvio. V této řadě upoutají pozornost exkluzivní výfukový systém vytvořený ve spolupráci s firmou Akrapovič, leštěná zadní koncová světla a exkluzivní povrchové úpravy.  Ve velké míře se zde uplatňuje použití vysoce vyspělého, lehkého a bezpečného uhlíkového kompozitu, a to pro prvky zlepšující aerodynamiku, výkon a výkonovou hmotnost vozidel. Uhlíkový kompozit současně zdůrazňuje výraznou eleganci obou ikonických modelů Alfy Romeo prostřednictvím vložky V na masce chladiče, krytů zrcátek a zadního spoileru.