Alfa-Romeo_Giulia-a-Stelvio-MY2020- (1)

Na palubě Alfy Romeo si řidiči vždy mohli užívat ty nejlepší a nejmodernější technologie, jejichž společným jmenovatelem bylo historické dědictví a bezkonkurenční potěšení z jízdy. Samotná volba Giulie nebo Stelvia představuje jasné odmítnutí kompromisů mezi přístupem orientovaným na řidiče a maximálním komfortem. Podle Alfy Romeo pohodlí znamená, že každý zážitek na palubě, ať už sedanu nebo SUV, bude maximálně příjemný a bezpečný.

Modelový rok 2020 přináší vylepšení ve třech hlavních oblastech, jež doprovází široká paleta výkonných motorizací. Nejmodernější řešení a ovládání mění každodenní jízdu na skutečné potěšení z jízdy a v daných kategoriích oba modely stanovují v tomto směru nová měřítka. Kvalita interiérů a palubní technologie jsou zde v pozoruhodné harmonii, a to i díky novým asistenčním systémům ADAS druhé úrovně autonomního řízení a kompletně přepracované infotelematice se službami připojení a zdokonalenému rozhraní HMi (člověk-stroj).

Nové infotelematické systémy

Vztah mezi řidičem a vozidlem je v případě Giulie a Stelvia doslova symbiotický, mimo jiné také zásluhou přímého řízení, dokonalé ovladatelnosti, skvělého rozložení hmotnosti a vzrušující odezvy v jakékoliv situaci. Tyto technické vlastnosti pak umožňují zprostředkování emocí za volantem na jakékoliv vozovce. Pro maximální a zcela nezpochybnitelné potěšení z jízdy musí být interakce řidiče a vozidla naprosto dokonalá. Rozhraní HMi (člověk-stroj) prošlo u Giulie a Stelvia modelového roku 2020 významnou evolucí, je mimořádně jednoduché, uživatelsky přívětivé a intuitivní.

Všechny verze nabízejí již ve standardu novou 7palcovou TFT obrazovku mezi kontrolními ukazateli, která poskytuje optimální čitelnost. Rozložení obrazovky bylo přepracované tak, aby poskytovala více informaci, avšak racionálnějším způsobem, a aby zahrnovala parametry systémů autonomního řízení.

Velkou změnou prošla rovněž centrální 8,8palcová obrazovka. Nyní je dotyková a disponuje zcela novým uspořádáním a grafikou založenými na widgetech (grafické komponenty navržené pro intuitivní interakci se všemi funkcemi a přizpůsobitelné pro naplnění individuálních potřeb pouhým přetažením). V praxi to znamená, že každý uživatel si může vytvořit vlastní domovskou stránku, u které se každá funkce vozidla stane aplikací. Horizontální rolování vyvolává přístupové obrazovky pro systém Alfa DNA, rádio, média, chytrý telefon, navigaci, klimatizaci, služby připojení a systémy ADAS. Kromě možnosti konfigurace nabízí i volbu mezi ovládáním prostřednictvím dotykové obrazovky nebo otočného ovladače Rotary Pad.

Služby Alfa Connected Services

Nové Alfy Romeo Giulia a Stelvio modelového roku 2020 jsou vybavené službami Alfa Connected Services. Jedná se o nástroj, který poskytuje velmi pokročilé možnosti připojení a služby zvyšující pohodlí a bezpečnost. K dispozici je řada paketů. My Assistant nabízí funkci SOS volání, která cestujícím umožňuje odeslat žádost o asistenci call centru včetně pozice vozidla a identifikačního kódu. Uživatel může SOS volání aktivovat v případě kolize nebo nouze pomocí tlačítka SOS na stropní konzole, příkazem na displeji rádia nebo prostřednictvím mobilní aplikace. V případě nehody se SOS volání aktivuje automaticky. V případě poruchy lze žádost o asistenci odeslat manuálně, ovšem včetně souřadnic vozidla pro urychlení pomoci. Volání lze aktivovat pomocí tlačítka Assist na stropní konzoli nebo stisknutím příkazu na obrazovce rádia případně prostřednictvím aplikace chytrého telefonu. Pomocí stejného postupu mohou řidiči kontaktovat také zákaznickou podporu.

Tento paket zahrnuje i službu měsíčních reportů, která uživatele informuje o stavu vozidla prostřednictvím pravidelných zpráv odeslaných emailem. Paket My Remote obsahuje řadu služeb, které umožňují dálkové ovládání některých funkcí vozidla (zamykání/odemykání dveří, výstražná světla) pomocí chytrého telefonu nebo chytrých hodinek, případně prostřednictvím domácích hlasových asistentů Alexa nebo Google Home.

Uživatel může rovněž lokalizovat své vozidlo a sledovat jeho specifické parametry (rychlost a oblast výskytu) s možností automatického upozornění v případě nedodržení stanovených omezení.

Služba My Car umožňuje neustálou kontrolu nad všemi parametry vozidla.

My Navigation zahrnuje aplikace pro vzdálené vyhledávání cílů a bodů zájmu (POI), jako i upozornění na dopravní kamery, počasí a rychlost v reálném čase. Balíček zahrnuje i službu Send & Go, která řidiči umožňuje odeslat cílovou destinaci do navigace vozidla z chytrého telefonu nebo internetového portálu. Zmínku zaslouží i služba My Wi-Fi, která umožňuje sdílení internetového připojení pro až 8 zařízení ve vozidle, dále My Theft Assistance, která majitele upozorní na jakýkoliv pokus o odcizení vozidla nebo My Fleet Manager, která je určená pro správu vozového parku. Mnoho z těchto nástrojů a služeb bude k dispozici už v době uvedení obou řad na trh, nabídka bude během roku 2020 ještě doplněna.

Kvalita nových interiérů

Italský styl Alfy Romeo se vyznačuje jakousi domnělou jednoduchostí, která ukrývá velmi komplexní a složitý proces vývoje a výroby sledující dosažení ergonomie a atraktivity linií, objemů, prostorů a ovládacích prvků, které obklopují řidiče. Jedná se o velmi složitý proces vyžadující mimořádnou pečlivost a přesnost.

Další zdokonalení je pak pro konstruktéry opravdovou výzvou. Vývoj a inovativní vize umožnili zlepšení kvality interiérů prostřednictvím velmi cílených a pečlivých zásahů. Jedná se například o novou středovou konzole, který byla přepracovaná tak, aby nabídla větší a dostupnější odkládací prostory a zahrnovala i novou bezdrátovou nabíječku mobilních zařízení. Nová je také řadicí páka, která disponuje koženým čalouněním a světelným prvkem, díky čemuž je příjemná nejen na dotyk, ale i na pohled. Její základna je pak zušlechtěna barvami italské vlajky.

Pozornost si zaslouží i otočný ovladač infotelematického systému, který je nyní přesnější a pevnější, což přináší lepší dojem z ovládání. Samostatnou kapitolou je volant, který u každé výbavy využívá jiné materiály a detaily. Jeho současná podoba doslova vybízí řidiče k další jízdě a užívání si hladké nebo perforované kůže či pohledu na chromované doplňky. Volant prošel modernizací také z důvodu umístění ovladačů nových systémů autonomního řízení.

A nakonec jsou zde 7palcový TFT displej mezi kontrolními ukazateli a 8,8palcová dotyková obrazovka s přepracovanou grafikou a uspořádáním, jež jsou standardem celé řady.

Autonomní řízení 2. úrovně

U Giulie a Stelvia modelového roku 2020 má premiéru cela řada nových systémů ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), které poskytují v současnosti nejvyšší úroveň autonomního řízení a také dokonalou rovnováhu mezi potěšením z jízdy a podporou řidiče. Výsledkem je 2. úroveň autonomního řízení, kdy pedál plynu, brzdy a řízení může za specifických podmínek ovládat elektronika, avšak za nepřetržitého dohledu řidiče. Tyto systémy řidiče sledují a podporují s cílem nabídnout větší pohodlí na dlouhých cestách. Ve všech případech musí být řidič stále ostražitý a vždy držet ruce na volantu.

Hlavní asistenční technologie u modelového roku 2020 jsou následující:

  • Sledování jízdních pruhů: systém zjišťuje, zda vozidlo nepřejíždí do jiného jízdního pruhu bez použití směrových světel a o nebezpečí řidiče varuje prostřednictvím vizuální a hmatové výstrahy. Systém také zasahuje aktivně, a to s cílem vrátit vůz do původního jízdního pruhu. Aktivní monitoring mrtvého úhlu: tento systém sleduje zadní mrtvé úhly a řidiče informuje o přijíždějících vozidlech prostřednictvím rozsvícení ikony na odpovídajícím vnějším zpětném zrcátku. Současně dokáže zasáhnout do řízení tak, aby k nehodě nedošlo.
  • Aktivní tempomat: automaticky upravuje rychlost vozidla tak, aby byla zachovaná bezpečná vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Ve spolupráci se systémem rozpoznávání dopravního značení umožňuje regulovat nastavenou rychlost ve vztahu k rychlostním omezením, což umožňuje pohodlnější jízdu.
  • Rozpoznávání dopravního značení a inteligentní rychlostní asistent: systém využívá palubní kameru, prostřednictvím které rozpoznává dopravní značky na trase a zobrazuje je na displeji mezi kontrolními ukazateli. Upozorňuje tak řidiče na aktuální rychlostní limit. Zároveň radí řidiči přizpůsobit rychlost nově zjištěnému omezení. Pokud s tímto doporučením řidič souhlasí, tempomat automaticky upraví rychlost na nový rychlostní limit.
  • Asistent dopravních zácp a dálniční asistent: podobně jako aktivní tempomat, i tyto systémy dohlížejí na řízení a udržují vozidlo uprostřed jízdního pruhu v husté dopravě (asistent dopravních zácp) nebo na dálnici (dálniční asistent) a regulují rychlost vozidla na základě aktuálních rychlostních omezení.
  • Asistent pozornosti řidiče: sleduje ospalost řidiče a v případě potřeby ho upozorní na nutnost přestávky.

Nová struktura řady

Takto bohatá a moderní nabídka nevyhnutelně potřebovala i novou strukturu řady, která by vyjadřovala všechny emocionální podtexty typické pro modely Alfy Romeo a současně přinesla racionálnost a jasnou identitu modelů, mimo jiné i s odkazem na slavná historická označení. Pro zákazníky je tak seznámení se se světem Giulie a Stelvia snadnější a mohou lépe vybrat model, který odpovídá jejich potřebám a osobnosti. Hned nad základními modely je stupeň výbavy Super, který je rovněž výchozí verzí pro model Business určený vozovým parkům. Řada se pak vyvíjí směrem k větší eleganci a exkluzivitě s modely Ti, což jsou iniciály historického označení „Turismo Internazionale” označujícího vždy nejlépe vybavené modely značky, nebo směrem k sportovnosti s verzemi Sprint a Veloce, u Giulie pak i Veloce Ti.

Nové Quadrifoglio modelového roku 2020 bude představeno v průběhu příštího roku.

Giulia

Každý stupeň výbavy má svou vlastní osobitost. Základní verze Giulia disponuje 16palcovými koly a textilním čalouněním interiéru. U verze Super je čalounění odlišné a jiná jsou i 17palcová litá kola. Stejné prvky charakterizují i verzi Business. Giulia Ti nabízí 18″ kola, dřevěné prvky interiéru a kvalitní kožená sedadla pro naplnění očekávání zákazníků hledajících luxus, vytříbenost a sportovní výkon. Atraktivní a sportovní výbava Sprint nabízí sedadla v kombinaci kůže a látky, 18palcová kola a hliníkové prvky interiéru, zatímco Veloce má vlastní specifická sportovní kožená sedadla. Na palubě verze Veloce Ti neexistují žádné kompromisy: 19″ kola, karbonové prvky interiéru a sedadla čalouněná kůží a Alcantarou.

U základní verze Giulie jsou k dispozici dvě pohonné jednotky: zážehový motor 2.0 o výkonu 200 koní a vznětový přeplňovaný motor 2.2 o výkonu 136 koní, oba s pohonem zadních kol a automatickou převodovkou. Standardem je nový 8,8palcový multifunkční displej a 7″ TFT displej mezi kontrolními ukazateli, jako i autonomní nouzové brzdění, sledování jízdních pruhů a tempomat.

Výbava Super je k dispozici také se vznětovými motory o výkonu 160 a 190 koní a disponuje xenonovými světlomety a zadními parkovacími senzory. Také u výbavy Business jsou k dispozici čtyři pohonné jednotky, nechybí zde aktivní tempomat a funkce zrcadlení chytrého telefonu Apple CarPlay a Android Auto.

Verze Ti se vyznačuje elegancí, mimo jiné díky dřevěným prvkům interiéru, koženému čalounění palubní desky a vyhřívaných sedadel s elektrickým nastavením, sklopným zadním sedadlům, chromovaným rámečkům oken a hliníkovým pedálům. Detaily v tmavé povrchové úpravě Miron charakterizují verzi Sprint, která je dále vybavena sportovním volantem se specifickým stylem.

Název Veloce a Veloce Ti patří ve světě Alfy Romeo mezi nejznámější a identifikují ty nejsportovnější verze Giulie. Vyznačují se výkonným zážehovým motorem o výkonu 280 koní a 210 koní s pohonem všech kol a jsou vybavené sportovními sedadly a detaily v karbonové nebo tmavé úpravě Miron.

Stelvio

Základní verze Stelvio nabízí 17″ kola a textilní sedadla, verze Super a Business se pak mohou pochlubit 18palcovými koly a novými povrchovými úpravami. Výbava Ti je charakteristická 19palcovými koly, dřevěnými doplňky interiéru a koženým čalouněním sedadel i palubní desky. Verze Ti je dále zušlechtěna novou elegantní povrchovou úpravou Dark Miron nebo Vesuvio Grey, jež se objevuje na prahových nástavcích, lemech blatníků a zadním nárazníku, což vytváří dvoutónový efekt připomínající historický model 164.

Sportovnost dokonale vyjadřuje výbava Sprint s 19palcovými koly, hliníkovými doplňky interiéru a sedadly čalouněnými v kombinaci látky a kůže. Nabídka vrcholí u verze Veloce, která nabízí 20palcová kola, hliníkové doplňky interiéru a sportovní kožená sedadla.

Základní stupeň výbavy Stelvio nabízí volbu jedné ze dvou pohonných jednotek v kombinaci s automatickou převodovkou: zážehového motoru 2.0 o výkonu 200 koní s pohonem všech kol a vznětového motoru 2.2 o výkonu 160 koní s pohonem zadních kol. Standardem výbavy je 8.8″ multifunkční displej, nový 7″ TFT displej mezi kontrolními ukazateli, autonomní nouzové brzdění, systém sledování jízdních pruhů, tempomat a zadní parkovací senzory.

Stelvio Super přidává vznětový motor 2.2 o výkonu 190 koní, rovněž s pohonem zadních kol, a xenonové 35wattové adaptivní světlomety. Stejné pohonné jednotky (s výjimkou verze 190 k s pohonem zadních kol) nalezneme u výbavy Business, která obsahuje všechny prvky nezbytné pro použití tohoto SUV při pracovních úkolech. Zahrnuje proto také aktivní tempomat, funkce zrcadlení chytrého telefonu Apple CarPlay a Android Auto a druhý USB vstup pro zadní sedadla.

Verze Ti je osazena zážehovým motorem 2.0 o výkonu 200 koní nebo 280 koní a vznětovými motory se 160, 190 a 210 koní. Výbava odráží exkluzivitu této verze. Zmínku zaslouží kůží čalouněná sedadla a palubní deska, dřevěné doplňky interiéru, chromované rámečky oken, hlinkové pedály, volant a výdechy ventilace a také vyhřívaná sedadla s elektrickým nastavením v 8 směrech.

Sportovní charakter verze Sprint je vyjádřen koženým čalouněním volantu, černými brzdovými třmeny, detaily v tmavé úpravě Miron na logu, masce chladiče ve tvaru V, koncovkách výfuku a ochranné části. K dispozici je zážehový motor o výkonu 200 koní a vznětové motory o výkonu 160 a 190 koní.

Verze Veloce je nyní ještě výkonnější a nabízí zážehový motor o výkonu 280 koní a vznětový motor s 210 koní, a také exkluzivní stylistické detaily, jakými jsou specifická tmavá povrchová úprava Miron zvýrazňující sportovní povahu modelu Stelvia. Veloce využívá exkluzivní nové detaily v barvě karoserie včetně spodní části zadního nárazníku, lemů blatníků a prahových nástavců. Interiér obsahuje vyhřívaná sportovní kůží čalouněná sedadla s elektrickým nastavením v 6 směrech a hliníkové detaily.

Barvy, které definují emoce a udržují víru v tradici

Každý motorista, dokonce i ten budoucí v útlém věku, si po zavření očí představuje předmět své touhy v barvě, která odráží jeho osobnost.

Ovladatelnost je vášeň vyžadující technickou vyspělost a znalosti, technologie zase patří do racionálnější oblasti konstrukce, avšak barva vytváří fantazii a trvalý dojem v paměti, zejména pokud pokrývá dokonalé proporce a dynamické tvary s napjatými liniemi směřujícími k legendárnímu trojlístku na přídi.

Z tohoto důvodu designéři Alfy Romeo vyvinuly zcela nový emotivnější přístup k barevnému řešení, který barvy dělí podle třídy, a nikoliv podle technologií. Nabídka Giulie a Stelvia tak zahrnuje čtyři kategorie: Competizione se zřejmým odkazem na sportovní tradici značky, Metal zdůrazňující dynamickou povahu značky, Solid pro zákazníky zajímající se o dostupnost a Old Timer připomínající historii značky Alfa Romeo.

Řada Competizione zahrnuje atraktivní bílý odstín Trofeo a třívrstvý červený odstín Competizione.

Odstíny ze skupiny Metal na druhou stranu zahrnují zelenou Visconti (u Giulie nový odstín), šedou Vesuvio, šedou Stromboli, šedou Silverstone, šedou Vulcano, modrou Misano a modrou Montecarlo, jako i novou modrou Anodizzato a bílou Lunare.

Řada Solid obsahuje odstíny bílá, červená Alfa a černá (exkluzivně pro Giulii).

Poslední kategorii tvoří barvy Old Timer, které zahrnují vzrušující okrovou Junior GT a rafinovanou červenou Villa d’Este 6C, jež budou k dispozici od poloviny roku 2020.

Mopar pro novou Alfu Romeo Giulia a Stelvio modelového roku 2020

Mopar, značka, která se může pochlubit více než 80letou tradicí, zkušenostmi a hlubokými znalostmi potřeb zákazníků skupiny Fiat Chrysler Automobiles, doprovází Alfu Romeo a její zákazníky během jejich motoristického zážitku, poskytuje technické služby a podporu pro jejich výkon, bezpečnost a potřeby související s personalizací. V rámci tohoto poslání vytvořila řadu produktů pro personalizaci. U Giulie hraje prim přední maska chladiče, kryty zrcátek, zadní karbonový spoiler, osvětlené prahy dveří, čepičky ventilků pneumatik s logem Alfa Romeo, specifická 18″ litá kola, držák tabletu na hlavových opěrkách a červený nebo bílý kryt klíče. U Stelvia jsou to 20″ čtyřpaprsková šedá litá kola a speciální paleta doplňků v matné povrchové úpravě Miron: maska chladiče, kryty zrcátek a ochranná část zadního nárazníku. Nabídku doplňují věšáky kabátů na hlavových opěrkách a specifické kryty klíčů v šedém a modrém odstínu.

Nová Giulia a Stelvio modelového roku 2020 budou díky originálnímu příslušenství vyvinutému společností Mopar ještě atraktivnější. Tyto vysoce kvalitní produkty dokonale odpovídají technickým a stylistickým vlastnostem různých modelů, což umožňuje jejich maximální přizpůsobení. To proto, že každé příslušenství bylo vyvinuté původními tvůrčími týmy vozidla. Pro Alfu Romeo Stelvio Veloce v odstínu Misano nabízí Mopar paket Carbon s příslušenstvím z uhlíkového kompozitu včetně přední masky chladiče a krytů vnějších zpětných zrcátek, koberečků s červeným prošíváním, držáku tabletu začleněného v hlavových opěrkách a 20palcových litých kol. Na mezinárodní prezentaci se Giulia modelového roku 2020 představila ve výbavě Sprint, s perleťovým lakem Moonlight a doplňky v matné povrchové úpravě Miron, jež zahrnují masku chladiče ve tvaru V, kryty vnějších zpětných zrcátek, difuzor a zadní spoiler. Pokud jde o interiér, zaujmou specifické háčky pro kabáty a koberečky s červeným prošíváním a nápisem Giulia.