Čtyři týdny po světové premiéře, která proběhla nedaleko Prahy, zahájila společnost Škoda Auto v bratislavském závodě koncernu Volkswagen výrobu čtvrté generace modelu Superb. Přesunem vrcholného modelu se spalovacím motorem z Kvasin se v tamním závodě uvolní výrobní kapacita, která bude využita pro výrobu modelu Octavia. Od uvedení první novodobé generace vozu Superb v roce 2001 je tento vůz vlajkovou lodí mezi modely Škoda se spalovacími motory.
Andreas Dick, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Výroby a logistiky, říká: „Uvedení nové generace modelu na trh je pro všechny zaměstnance vždy velmi výjimečným okamžikem. A pro nový Superb to platí dvojnásob, protože v rámci takzvaného projektu Beta+ probíhal společný vývoj vozů Škoda Superb a Volkswagen Passat pod vedením značky Škoda. Dobře provedená realizace projektu a přesun výroby modelu Superb do Bratislavy jsou důkazem vysoké dovednosti a odborné znalosti zaměstnanců společnosti Škoda Auto. S novou generací našeho úspěšného vrcholného modelu se spalovacím motorem tak využíváme i významné synergie. Upřímně děkuji všem kolegům, kteří se s velkým pracovním nasazením podíleli na tomto projektu.“
Synergie v rámci koncernu: výroba čtvrté generace modelu Superb v Bratislavě
Rozhodnutí o výrobě čtvrté generace modelu Superb v bratislavském závodě koncernu Volkswagen bylo oznámeno již v listopadu 2020. Tento krok se stal součástí projektu Beta+, jehož cílem je především využití synergií ve výrobní síti a další zvýšení efektivity. Společnost Škoda Auto byla zodpovědná za kompletní vývoj vozů Škoda Superb a Volkswagen Passat, výroba bude probíhat na stejné lince.
Přesunem modelu Superb do Bratislavy vytvoří Škoda v závodě v Kvasinách od léta 2024 kapacitu pro výrobu vozů Octavia. Díky tomu bude zároveň možné v závodě v Mladé Boleslavi vyrábět více elektromobilů.
Výroba modelu Škoda Superb na Slovensku začíná u dílů karoserie. Mnoho z nich se lisuje v bratislavském závodě a kompletace probíhá v nové karosárně. Hala byla dosud nevyužívaná a v rámci projektu Beta+ prošla kompletní přeměnou. Během necelých dvou let zde Škoda Auto instalovala více než 500 nejmodernějších výrobních strojů a ovládacích řídících zařízení spolu s pokročilou technologií lepení dílů, důležité bylo taktéž navázat spolupráci s novými dodavateli. Kromě toho byla rozsáhle přestavěna montážní hala: samotná linka, do které byly nové modely plynule začleněny, dosud nesloužila k výrobě plug-in hybridních vozidel, ale pouze konvenčních modelů Škoda a Volkswagen. Komplexní modernizace výrobní haly tak zahrnovala instalaci automatizačních manipulačních zařízení, průmyslových kamerových systémů a dalších technologií pro montážní linku. Vedle toho byla oblast výroby podvozků upravena tak, aby bylo možné na jedné lince vyrábět i plug-in hybridní verze.
Zásadní proměnou prošla v bratislavském závodě také lakovna, čímž bylo dosaženo vylepšených hodnot v oblasti ekologie. Přínosem pro ekologičtější provoz je například zavedení nových lakovacích kabin vybavených moderními systémy cirkulace vzduchu se schopností zachycovat těkavé organické látky.
Nový designový jazyk modelu Superb a široká nabídka pohonných jednotek
Výrobu čtvrté generace modelu Škoda Superb zahájí verze kombi, po níž bude v první polovině roku 2024 následovat hatchback. Nabídka moderních a úsporných agregátů zahrnuje tři benzinové motory s výkony od 110 kW/150 koní do 195 kW/265 koní a dva naftové motory o výkonech 110 kW/150 koní a 142 kW/193 koní. Vedle toho nabídka zahrnuje nový plug-in hybridní pohon s čistě elektrickým dojezdem přes 100 km, který je určen výhradně pro verzi kombi, a také mild hybridní verzi – u modelové řady Superb použitou poprvé.
Superb: etalon designu a konstrukčních řešení značky Škoda od roku 1934
Odkaz modelu Škoda Superb sahá až do roku 1934, kdy byl představen vůbec první nositel tohoto jména: Škoda 640 Superb. Špičkové modely si slavné jméno uchovaly až do roku 1949. V roce 2001 Škoda historické označení oživila pro první novodobou generaci modelu Superb. Do dnešního dne bylo vyrobeno více než 1,6 milionu vozů této vlajkové lodi značky Škoda se spalovacím motorem.