test-1969-ford-mustang-mach-1- (54)

Ve včerejším článku o ježdění s ostrými Fordy na okruhu jsme psali o tom, že to jsou jedny z posledních podobných zážitků, protože auta se tak, jak je známe, brzy změní. Co do pohonu zavládne čistá elektřina a velké spalovací motory budou postupně jen ve vzpomínkách. Týká se to právě i jedné americké legendy, protože Ford Mustang bude v nové generaci asi také elektromobil.

Přečtěte si také:  Takto vznikal zvuk hypersportu Lotus Evija. Prý má připomínat legendární V8, ve skutečnosti jde spíše o nepříjemné bzučení

Současný Ford Mustang dorazil v roce 2015, už je tu tedy s námi celkem šest let, což je prakticky tři čtvrtě obvyklého životního cyklu každé generace. Nový Mustang by měl dorazit v roce 2023 a mluví se o tom, že přijde i jako elektromobil, případně jako plug-in hybrid.

Tahle americká klasika má už dlouhou historii. První generace Fordu Mustang se začala prodávat v roce 1963 a pod kapotou měla už od začátku osmiválec, i když později přišly i menší motory. Osmiválec ale k Mustangu – stejně jako ke všem ostatním americkým autům – prostě neodmyslitelně patří.

Tomu, že aktuální Ford Mustang skončí už za dva roky, odpovídá například i fakt, že právě nedávno představený Ford Mustang Mach 1 se má vyrábět pouze dva roky – pro modelové rok 2021 a 2022. Pak už s ním plány automobilka nemá. Pro elektrifikaci ovšem mluví také to, že se k ní přesouvají prakticky všechny automobilky působící na evropském trhu, ale také to, že emisní limity se stále zpřísňují a od roku 2035 chce EU zcela zakázat prodej aut se spalovacím motorem. Už teď Ford prodej Mustangu v Evropě reguluje a dodává sem jen přesně stanovený počet kusů, aby byl schopen dodržet flotilové emise.

Přečtěte si také:  Test Ford Focus ST Plus 2.3 EcoBoost s automatickou převodovkou (2021)

Spekulace hovoří o tom, že by Ford Mustang v nové generaci mohl přijet jen jako čistě elektrické auto (stejně jako jeho větší sourozenec Mustang Mach E), ale jiné zdroje hovoří o tom, že by to naopak měl být plug-in hybrid, kombinující elektromotor a benzinový motor V6 nebo V8, který je i v Evropě jednoznačně nejoblíbenější verzí. Vždyť turbem přeplňovaný čtyřválec 2,3 EcoBoost byl z nabídky pro malý zájem zcela vyškrtnut.

Přidat komentář