Nová generace hatchbacku Dacia Sandero dorazí v roce 2027. Je to ještě daleko, ale šéf značky Dacia Denis Le Vot už naznačil to, s čím by mohla přijet pod kapotou. Běžný lid může být zatím stále v klidu. Čtvrtou generaci oblíbeného modelu totiž bude pohánět nejen elektromotor, ale i spalovací motor. Zákazník tak stále bude mít na výběr.
„Bude mít příští generace spalovací motor? Samozřejmě, odpověď je ano,“ řekl Denis Le Vot. „Po roce 2027 zde bude spalovací motor, pravděpodobně půjde výhradně o hybridy,“ dodal ovšem jedním dechem. Šéf rumunské značky říká, že trh ještě není zcela připraven na to, aby přešel výhradně na elektrický pohon. Tím spíše právě u zákazníků značky Dacia, kteří jsou cenově senzitivní. Navíc ani teď stále nikdo přesně neví, jaká budou regulační opatření. Bude zákaz spalovacích motorů, respektive prodeje nových aut s nenulovými emisemi po roce 2035 platný?
Denis Le Vot navíc už na pařížském autosalonu v roce 2024 řekl, že Dacia využije nabídku technologických prvků skupiny Renault a na poslední chvíli vybere nejlepší řešení. Na výběr tak mohou být čistě spalovací benzinové motory, pohonné jednotky kombinující benzin a LPG, ale případně i hybridy, plug-in hybridy nebo čisté elektromobily. „Vraťte se za mnou na Vánoce 2025. Máme rok a za tu dobu se v oblasti technologií může stát cokoliv,“ řekl novinářům britského Auto Expressu.
Není ovšem jasné, na čem bude novinka stát, jakou použije podvozkovou platformu. Spekulace mluví o tom, že by elektrická verze mohla využít stejný základ, který má například nový Renault 5, zatímco za spalovací by mohla pokračovat na současné platformě CMF-B. Ostatně, podobě to řeší třeba i u MINI, kdy spalovací i elektrická verze využívají úplně jiný základ.