Luxusní a supersportovní značky zažívají v posledních letech boom, ovšem Bentley naopak ohlásilo meziročně nižší čísla. Vysvětluje to náročnými tržními podmínkami.
Pokud byste se podívali na prodejní čísla třeba Lamborghini, zjistíte, že během uplynulých 12 měsíců zaznamenalo rekordní prodeje. Mimochodem, už několikátý rok v řadě. Velmi dobře se má také Rolls-Royce, který zákazníkům dodal 6032 vozů. Jakkoliv to není rekordní číslo, jde o meziroční nárůst, byť jen o 11 vozů. Růst hlásí i Mercedes-Maybach, dokonce až o 19 %. Ovšem Bentley se do této skupiny zařadit nemůže.
Dle informací přímo od automobilky se Bentley potýká s meziročním poklesem o 11 %. Značka zákazníkům dodala 13 560 aut, ovšem v roce 2022 to bylo 15 174 aut. „Ani trh s exkluzivními vozy nebyl imunní vůči náročným tržním podmínkám, které se projevily po celém světě především v druhé polovině roku 2023. Navzdory tomu vstupujeme do nového roku se silnou objednávkovou základnou,“ popsal Adrian Hallmark, předseda představenstva a generální ředitel Bentley.
Stejně, jako v roce 2022, bylo i v loňském roce nejprodávanějším modelem SUV Bentayga, když se postaralo o 44 % všech prodejů značky. Největším trhem je pro automobilku Amerika, kam bylo dodáno 3848 aut, o devět procent méně než v roce předchozím. Následují trhy v Číně a Hong Kongu, kam bylo dodáno 3008 aut (- 18 %) a Evropa s 2376 dodanými vozy (- 15 %).
Vzhledem k úspěchům ostatních prémiových značek asi nižší prodeje Bentley nebudou v tom, že by lidé drahá auta nekupovali. Spíše nekupují Bentley. Značka také možná naráží na malou produktovou nabídku jen tří modelů.