Nová generace BMW řady 3 byla představena před necelým rokem, zatím jen v (relativně) běžných verzích. Nejvýkonnějším provedením je M340i s řadovým šestiválcem, ale na BMW M3 si musíme ještě počkat. Pokud si čekání chcete zkrátit, nabízí se možnost koupě modelu Alpina B3.
Alpina B3 se totiž aktuálně začíná na vybraných evropských trzích prodávat. V nabídce je jak verze sedan, tak i kombi u BMW tradičně označované jako Touring. Auto bude pohánět řadový benzinový třílitrový šestiválec biturbo. Ten bude spojen výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, která má upravenou mechatroniku, aby byla rychlejší a více odpovídala sportovnějšímu zaměření auta.
Výkon motoru je 360 kW/462 koní a točivý moment vrcholí ve 2500 ot./min působivými 700 Nm. Je to sice méně, než kolik se očekává u nového BMW M3, jenž bude sdílet motor s BMW X3 M, ale i tak jde o pořádný nášup koní a je to více, než měla předchozí M3 Competition.
Díky tomu a také díky pohonu všech kol dokáže Alpina B3 Limousine zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 3,8 sekundy a na dvoustovce bude za 13,4 sekundy. Kombi to zabere jen o něco málo déle. Stovku pokoří za 3,9 sekundy, dvoustovku za 13,9 sekundy a k tomu navíc odveze 500, nebo dokonce až 1510 litrů zavazadel. Maximální rychlost sedanu je 303 km/h, kombík je o 3 km/h pomalejší. Mimochodem na zadní nápravě je standardně diferenciál s omezenou svorností.
Podvozek bude adaptivní se třemi možnostmi nastavení. Alpina také přidává tužší stabilizátory a nové pružiny.
Aby se tak dynamicky schopné modely daly bezpečně zastavit, instalovalo v Buchloe i větší brzdy. Na přední nápravě budou 395mm brzdové kotouče se čtyřpístkovými brzdiči v modré barvě, které budou ukrývat standardně 19″ kola, případně za příplatek 20″ kola Alpina Classic.
Cena? Ta je v Německu stanovena na 81 250 euro, tedy přibližně 20,3 milionu korun za Alpina B3 Limousine, respektive 83 050 euro, v přepočtu 2,08 milionu korun za kombi Touring.