2020-bmw-alpina-b3-touring- (8)

Nová generace BMW řady 3 byla představena před necelým rokem, zatím jen v (relativně) běžných verzích. Nejvýkonnějším provedením je M340i s řadovým šestiválcem, ale na BMW M3 si musíme ještě počkat. Pokud si čekání chcete zkrátit, nabízí se možnost koupě modelu Alpina B3.

BMW_ALPINA_B3_pohon-a-kola

Alpina B3 se totiž aktuálně začíná na vybraných evropských trzích prodávat. V nabídce je jak verze sedan, tak i kombi u BMW tradičně označované jako Touring. Auto bude pohánět řadový benzinový třílitrový šestiválec biturbo. Ten bude spojen výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, která má upravenou mechatroniku, aby byla rychlejší a více odpovídala sportovnějšímu zaměření auta.

Výkon motoru je 360 kW/462 koní a točivý moment vrcholí ve 2500 ot./min působivými 700 Nm. Je to sice méně, než kolik se očekává u nového BMW M3, jenž bude sdílet motor s BMW X3 M, ale i tak jde o pořádný nášup koní a je to více, než měla předchozí M3 Competition.

Díky tomu a také díky pohonu všech kol dokáže Alpina B3 Limousine zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 3,8 sekundy a na dvoustovce bude za 13,4 sekundy. Kombi to zabere jen o něco málo déle. Stovku pokoří za 3,9 sekundy, dvoustovku za 13,9 sekundy a k tomu navíc odveze 500, nebo dokonce až 1510 litrů zavazadel. Maximální rychlost sedanu je 303 km/h, kombík je o 3 km/h pomalejší. Mimochodem na zadní nápravě je standardně diferenciál s omezenou svorností.

Podvozek bude adaptivní se třemi možnostmi nastavení. Alpina také přidává tužší stabilizátory a nové pružiny.

Aby se tak dynamicky schopné modely daly bezpečně zastavit, instalovalo v Buchloe i větší brzdy. Na přední nápravě budou 395mm brzdové kotouče se čtyřpístkovými brzdiči v modré barvě, které budou ukrývat standardně 19″ kola, případně za příplatek 20″ kola Alpina Classic.

Cena? Ta je v Německu stanovena na 81 250 euro, tedy přibližně 20,3 milionu korun za Alpina B3 Limousine, respektive 83 050 euro, v přepočtu 2,08 milionu korun za kombi Touring.