Nissan je vůbec první japonská automobilka, kterou pořadatelé setkání Rolex Monterey Motorsports Reunion 2018 (RMMR) vybrali jako hlavní značku. RMMR je jedním z nejprestižnějších setkání veteránských závodních vozů v Severní Americe a koná se každoročně v rámci události Monterey Car Week, do které patří i světově známý závod Pebble Beach Concours d’Elegance.
„Společnost Nissan poprvé vyhrála automobilový závod v roce 1936. Bylo to v Tokiu a jednalo se o model Datsun NL-75. Od té doby je motorsport základním stavebním kamenem úspěchu automobilky – neustále zvyšuje laťku schopností strojů i lidí, je zdrojem ambicí, podněcuje vášeň a je prostředím plným neutuchající touhy vítězit,“ říká Alfonso Albaisa, vedoucí globálního designu společnosti Nissan. „Někomu se pro ukázku nádherně zrestaurovaných významných vozů minulosti víc zamlouvá pláž Pebble Beach zahalená do chladné mlhy a s břehy porostlými orosenou kostřavou. Nissan je ale značkou, jejímž vozům při této týdenní události daleko více vyhovuje rychlý sjezd zatáčkou Corkscrew na okruhu Laguna Seca.“
Za posledních 50 let zvítězila značka Nissan (a Datsun) ve více než 100 národních mistrovstvích pořádaných organizací Sports Car Club of America (SCCA). Automobilka se v USA zúčastnila také více než 200 závodů pořádaných asociací International Motor Sports Association (IMSA).
Letos bylo k závodu na trati RMMR přihlášených přes 50 závodních vozů značky Nissan nebo Datsun. Zúčastnil se i Steve Millen – přeborník soutěže IMSA – v modelu Nissan 300ZX Turbo, se kterým vyhrál na okruzích v Daytoně i v Le Mans. V modelu BRE Datsun 240Z pak jel i pilot John Morton, který si vydobyl místo v síni slávy. Z dalších jezdců to byli třeba i komik a sběratel veteránů Adam Carolla ve svém modelu 300ZX Turbo pro národní šampionát SCCA třídy GT-1, se kterým dříve závodil Paul Newman.
„Na čestné pozici hlavní značky setkání Rolex Monterey Motorsports Reunion se od roku 1974, kdy se konal první ročník akce, už vystřídala celá řada legend ze závodní historie,“ uvedl Barry Toepke, viceprezident okruhu WeatherTech Raceway Laguna Seca pro komunikaci a pro závody veteránů. „Této výsady se však doposud nedostalo žádné z japonských značek. Chtěli jsme proto změnit zaběhnutou tradici a jako hlavní značku setkání jsme zvolili Nissan a Datsun. Obě z nich jsou totiž mezinárodním pojmem a mají i plnohodnotnou závodní historii. Značka Nissan už si podle nás za svou minulost, přítomnost a plány do budoucna zaslouží uznání i ocenění.“
V boxech byla k vidění také celá řada různých historických modelů Nissan, včetně původního modelu BRE Datsun 510, ve kterém si John Morton v letech 1971 a 1972 dojel pro titul mistra SCCA. K vidění bude i model GTP ZX-Turbo, se kterým Geoff Brabham zvítězil osmkrát v řadě a v roce 1988 s ním vyhrál soutěž International Motor Sports Association (IMSA). Vystavený bude i model 240Z, se kterým Bob Sharp čtyřikrát zvítězil v kategorii SCCA C pro tovární vozy.
Společnost Nissan North America ve svém boxu vystavila výjimečnou sbírku 14 vozidel, z nichž tři se v USA představují vůbec poprvé: model Nissan R382, který v roce 1969 vyhrál Velkou cenu Japonska, dále jediný exemplář modelu Nissan R390 GT1 homologovaný pro silniční provoz a také nejnovější model Nissan GT-R50 by Italdesign.
„Po velkolepé celosvětové premiéře na akci Festival of Speed v Goodwoodu mě lepší místo pro severoamerickou premiéru modelu GT-R50 by Italdesign nenapadá,“ uvedl Albaisa. „Akce Monterey Car Week je jedinečným počinem, kde se setkávají automobiloví sběratelé, nadšenci i snílci.“
Na modelech Altima 2019 a Nissan Leaf 2018 automobilka představila také Inteligentní mobilitu Nissan – svoji vizi, jak uvádět na trh špičkové technologie. Mezi ty patří například funkce ProPILOT Assist a také zcela nový závodní vůz Nissan Formule E – který je předzvěstí nové generace motorsportu v pojetí společnosti Nissan.
Kromě zmíněné sbírky výjimečných vozidel bylo v boxu společnosti Nissan k vidění i živé vysílání pořadu „CarCast“ Adama Carolly. Živý přenos z boxu probíhal 25. srpna a Adam Carolla si k rozhovoru pozval legendárního závodníka, návrháře a stavitele aut, Petera Brocka. Spolu si budou povídali o začátcích týmu BRE a o tom, jak se tým před více než padesáti lety začal zapisovat do historie.