Nissan GT-R50 by Italdesign je velmi speciální verze Nissanu GT-R, který vznikl ze spolupráce japonské automobilky a designového studia Italdesign. Nejde ale jen o lepší design, tohle auto dostalo i výkonnější motor a vylepšenou techniku. A to předvedlo před časem na závodním okruhu Spa-Francorchamps.

Pod kapotou tohoto velmi speciálního auta je ručně montovaný 3,8litrový motor V6 VR38DETT, který prošel rukama divize NISMO. Výkon vzrostl na 720 koní a točivý moment byl zvýšen na 780 Nm.

Nešlo ale jen o nějaké hrátky s mapami v řídící jednotce, motor dostal spoustu nových dílů. Jmenovat můžeme například jinými, závodními turbodmychadly GT3 s velkým průměrem a většími mezichladiči, vyměněna byla kliková hřídel, písty, vačkové hřídele a tak dále. Vylepšením prošla i dvouspojková šestistupňová sekvenční převodovka, včetně pohonného ústrojí jako jsou odolnější diferenciály a hnací hřídele, které přenášejí výkon přímo na kola.

Přepracované odpružení bylo vybaveno systémem BILSTEIN DampTronic I s nastavitelnými tlumiči. O brzdění se starají šestipístkové přední a čtyřpístkové zadní brzdy Brembo s jasně červenými a zřetelně viditelnými třmeny. Pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o velikosti 255/35 R21 vpředu a 285/30 R21 vzadu zlepšují celkovou trakci vozidla.

Ačkoliv jde o koncept, jehož sériová ani limitovaná edice nebyla dosud potvrzena, tak se prohánělo na světoznámém okruhu. Nebylo to naposledy, protože už koncem rohoto měsíce se má Nissan GT-R50 by Italdesign objevit na americkém závodním okruhu Laguna Seca, kde se má zúčastnit srazu fanoušků.