Čekání je už téměř u konce: S nástupem prosince je Nissan Juke NISMO RS připraven zaplavit showroomy po celé Evropě. Příchod nového modelu RS symbolizuje začátek nové vzrušující kapitoly v historii vozu Juke NISMO a obohacuje rozšiřující se rodinu sportovních vozů NISMO.
Model Juke NISMO RS, který se poprvé představil na ženevském autosalonu 2014, prošel komplexním vývojovým programem a nyní hrdě následuje ve stopách vlajkové lodi model GT-R NISMO.
Nový Juke NISMO RS potvrzuje pověst Nissanu, který je známý svým nadšením pro to, aby technologie vyvíjené v rámci motoristického sportu byly přístupné co nejširšímu okruhu zákazníků. Oproti standardnímu provedení NISMO disponuje model NISMO RS celou řadou zdokonalení. Díky vyššímu výkonu, ostřeji nastavenému podvozku, výkonnějším brzdám a doplňkové výbavě je nový model RS ještě extrémnější a vyladěnější verzí proslulého kompaktního crossoveru Nissan.
Stejně jako všechny vozy z divize NISMO se i model RS vyznačuje designem inspirovaným motoristickým sportem a aerodynamickou konstrukcí, díky které může v rámci kategorie sportovních vozů poskytnout vzrušující výkon i ovládání.
„Stále větší podíl z prodeje modelu Nissan Juke v Evropě zaujímá model Juke NISMO, takže zájem nadšenců o vyšší výkon je jasně zřetelný. Přesně ten jim přináší nová verze RS, která je dalším dokladem toho, že konstruktéři divize NISMO jsou tvůrci výkonu digitální éry,“ uvedl Guillaume Cartier, Senior Vice President pro prodej a marketing společnosti Nissan v Evropě.
Na základě rozsáhlých celosvětových zkušeností divize NISMO v oblasti motoristického sportu podstoupil motor DIG-T vozu NISMO RS další vyladění, takže při objemu 1,6 litru jeho výkon vzrostl z 147 kW/200 koní na 160 kW/218 koní a točivý moment se u modelů s pohonem přední nápravy a manuální převodovkou zvýšil z již tak úctyhodných 250 Nm na skvělých 280 Nm. Aby byl zajištěn spolehlivý přenos vyššího točivého momentu z podvozku na silnici, jsou modely s pohonem přední nápravy navíc vybaveny mechanickým samosvorným diferenciálem poháněných kol.
Modely s pohonem všech čtyř kol mají ve standardní výbavě vyspělý systém vektorování točivého momentu společnosti Nissan a převodovku Nissan Xtronic. Disponují točivým momentem 250 Nm. Modely s převodovkou Xtronic jsou také v rámci standardní výbavy osazeny řadicími pádly umístěnými pod volantem, které slouží v režimu manuální osmirychlostní převodovky.
Vyšší výkon modelu NISMO RS doplňuje sportovně vyladěný zvuk výfukového systému s tlumičem o velkém poloměru.
Dalším vylepšením souvisejícím s nárůstem výkonu motoru je cílené zesílení karosérie, které ještě více zvyšuje torzní tuhost, zatímco brzdy byly vyladěny tak, aby lépe odolávaly vadnutí při pravidelné vysoké zátěži. Velikost předních disků vzrostla z 296 mm na 320 mm a zadní disky jsou nyní odvětrávané. Změny v konstrukci podvozku završuje úprava nastavení odpružení a tlumičů.
Model Juke NISMO RS poutá pozornost červenými brzdovými třmeny a diskrétně řešeným emblémem „RS“ v přední i zadní části. Uvnitř se logo RS objevuje na otáčkoměru. Přístrojovou kapličku kryje výrazný semišový kryt. Celkový dojem interiéru dotváří neobvyklá hydrografická úprava hlavice řadicí páky resp. řadicích pádel a centrální konzoly.
Volitelná výbava modelu RS obsahuje speciální sportovní sedadla Recaro, xenonové světlomety, panoramatický kamerový parkovací systém a bezpečnostní systém Safety Shield, který obsahuje upozornění na vybočení z jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu a monitorování pohybujících se objektů. Vizuálními a zvukovými signály pomáhá Safety Shield předcházet možným nehodám.
Nový model Juke NISMO RS je dostupný ve třech barevných provedeních karosérie – perleťové bílé, metalické černé a stříbrošedé. Provedení interiéru je jednotné.
Aerodynamická karosérie modelu NISMO RS se vyznačuje nižším předním a zadním nárazníkem, širšími blatníky a bočními prahy, mřížkou chladiče s klínovým motivem v duchu nové signatury značky Nissan a zadním spoilerem s vylepšeným řízením průtoku vzduchu. Změny v aerodynamice byly navrženy na základě zkušeností získaných na závodním okruhu. Díky nim dociluje vůz nižšího vztlaku vpředu i vzadu, aniž by se zvyšoval aerodynamický odpor.
Exteriérové designové prvky vozů NISMO zahrnují červené kryty zrcátek a červenou linku, která obepíná spodní část vozu. Image dotváří světla pro denní svícení na bázi technologie LED, která jsou usazena na přídi po obou stranách spodní mřížky pro nasávání vzduchu, a výrazná 18″ hliníková kola, která podtrhují vyzývavé vzezření modelu Juke.
Prvky designu NISMO najdeme i uvnitř: volant, pedály, přístrojový panel, hlavice řadicí páky i čalounění dveří byly navrženy především s ohledem na výkon. Speciální sportovní sedačky NISMO se semišovým čalouněním a červeným prošíváním poskytují větší oporu a pohodlí při zatáčení.
K vyladění nového modelu NISMO RS přispívá i řada změn implementovaných napříč sérií modelů Juke. Mezi nejnápadnější vnější úpravy se řadí přepracovaná horní světla, nový design zadních světel ve tvaru bumerangu a vnější zpětná zrcátka doplněná o LED proužek směrových ukazatelů.
Přes obrovský výkonnostní potenciál zůstává model Juke NISMO stále nanejvýš praktickým vozem. Verze s pohonem přední nápravy vyniká také o 40 procent větším zavazadlovým prostorem, kterého se podařilo dosáhnout mimo jiné díky zásadní změně tvaru zavazadlového prostoru. Dvoustupňová podlaha a zadní sedačky sklopné do roviny činí tento prostor ještě flexibilnějším.
„Nový Juke NISMO RS je dokonalým ztělesněním ducha NISMO. Poskytuje pocit skrytého výkonu a prvotřídní design inspirovaný našimi aktivitami v oblasti motoristického sportu. Výsledkem je vůz, který je přitažlivý, vzrušující a přístupný,“ dodává Guillaume Cartier, Senior Vice President pro prodej a marketing společnosti Nissan v Evropě.
Ceny pro český trh budou oznámeny později, standartní Juke Nismo stojí 563 200 s manuální převodovkou a pohonem předních kol nebo 733 200 s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.