Nissan se stal první evropskou automobilkou, která prodala vůz výhradně prostřednictvím sociální sítě Twitter.

Od prvního kontaktu s klientem až do chvíle, kdy se rozhodl pro koupi (jen o šest dní později), probíhala veškerá komunikace mezi významným galicijským dealerem, společností Antamotor, a zákazníkem Raulem Escolanem elektronicky na sociální síti.

Uživatel pod přezdívkou @escolano, jako první vyzval automobilky pomocí hashtagu #compraruncocheportwitter (česky „koupím auto na Twitteru“). Escolano hodil rukavici automobilovým značkám po celém Španělsku a vyzval je, aby mu poskytly podporu při koupi vozu výhradně prostřednictvím sociálních sítí.

Nissan udělal prostřednictvím svého frančízanta, firmy Antamotor ve městě A Coruña, na Raula Escolana velký dojem svým inovativním přístupem. Využil totiž populární nové platformy Periscope na natočení videa o modelu X-Trail. Dealer v něm prezentoval všechny klíčové vlastnosti vozu pomocí naživo vysílané personalizované prohlídky.

Nissan následně změřil síly s konkurenčními vozy v hlasování na Twitteru zveřejněném panem Escolanem. Ten požádal své fanoušky o hodnocení vozů ve vybraném seznamu. Průzkum, který dosáhl 2,6 milionů zobrazení (zdroj: Brandwatch), zařadil X-Trail na první místo před jeho konkurenty se 43% hlasů, což Nissanu pomohlo k uzavření obchodu.

V duchu skutečně inovativního nákupu doručil zákazníkovi klíče k jeho novému vozu X-Trail přímo domů kurýr, aby byla online transakce kompletní. Vozidlo samotné bylo předáno ve španělské centrále značky při vůbec první osobní interakci mezi Nissanem a zákazníkem od začátku procesu prodeje, ke kterému došlo před dvěma měsíci.

Využívání technologií ke zlepšování služeb – program Příslib společnosti Nissan

Současní zákazníci obvykle navštíví dealerství před nákupem vozu jen jednou – ještě před deseti roky to bylo pět návštěv. Je tedy zjevné, že dojem zákazníka z prodejny nebyl pro výrobce automobilů nikdy tak důležitý jako dnes. Na vybraných trzích Nissan navíc zavedl inovativní technologie, jako je například „e-vision“. Tento diagnostický nástroj využívající video je určený pro spěchající zákazníky, kteří vyžadují větší transparentnost a přehled o servise jejich vozu.

Přečtěte si také:  Na prodej je klasické Mini s motorem z motorky. Vypadá i zní brutálně

V říjnu 2015 spustil Nissan novou evropskou iniciativu v oblasti zákaznické péče, která patří k nejkomplexnějším v celém odvětví.

Pětibodový Příslib společnosti Nissan zahrnuje nepřetržitou možnost kontaktovat oddělení služeb zákazníkům, celoživotní asistenční službu Nissan Assistance, záruku nejlepší ceny, bezplatnou kontrolu stavu vozu a náhradní vůz zdarma během servisního zásahu. Je to poprvé, kdy automobilka přichází s příslibem pro zákazníky v celém regionu.