Škoda Kodiaq RS se od svého uvedení dočkala řady posměšků. Svým způsobem tomu trošku nahrála sama automobilka, když za volant posadila Sabine Schmitz a nechala ji zajet „rekord“ na Nürburgringu. Ovšem ať si každý říká, co chce, Kodiaq RS vůbec není špatné auto.
Škodovka jen reaguje na poptávku a dělá to dobře. RS je u automobilky obchodní značka, která funguje a zákazníci na ni slyší. Za co ovšem také sklízí kritiku – a nejen ona – je ten umělý generátor zvuku motoru. Není to sice žádná novinka, třeba Audi to má už spoustu let, a zákazníci prý takovou věc dokonce vyžadují. Chtějí, aby jejich auto znělo ještě lépe, výkonněji a dospěle. A pokud jim nestačí to, co jim dá sama automobilka, je tu pro ně německá firma Cete Automotive.
Ta před pár dny představila systém s názvem Active Sound určený právě pro Kodiaq RS, ale jsme si jisti, že použít půjde i na jiné modely. Jejich zvuková jednotka vyjde na 379 eur, tedy asi 10 000 Kč. Je schopna na požádání změnit zvuk Kodiaqu RS jak v závislosti na zvoleném jízdním režimu, tak také v závislosti na svém nastavení. Montuje se k původnímu generátoru zvuku, který je v autě už z výroby, napojí se na stávající kabeláž a pak už je potřeba ho jen propojit s chytrým telefon a aplikací v něm nainstalovanou. A tím to končí. Snadné, rychlé, a jestli můžeme z přiloženého videa soudit, tak i velmi efektní.
Ve videu uvidíte, jak se nová jednotka podepíše na zvukovém projevu v rámci každého jízdního režimu. Zatímco v režimu Eco a Comfort vlastně žádná velká změna není, v režimu Normal začne auto znít jako pořádně naštvaný plnotučný agregát s výfukovým systémem, který si čas od času trochu odplivne. Vlastně to nezní vůbec špatně, ale jen do chvíle než si uvědomíte, že je to celé jen elektronika a pod kapotou je prostě „jen“ přeplňovaný diesel.