
Německo je velké a pokud potřebujete co nejrychleji přejete z jedné strany na druhou, půjde to rychleji než v jiných zemích. Na některých částech tamějších dálnic ještě stále platí neomezená rychlost. Nemusí to tak zůstat dlouho. Mluví o tom nejen tamní zelení, ale naznačil to i šéf Audi.
Důvodů, proč by neomezená rychlost na německých dálnicích mohla skončit, je více. Těmi hlavními jsou ekologie, protože rychle jedoucí auta mají vysokou spotřebu paliva a tím pádem i emise, a bezpečnost. A i proto úseků, kde nemusíte řešit rychlost, víc a víc ubývá.
K této problematice se před časem vyjádřil i šéf jedné z německých automobilek, jejíž řidiči neomezenou rychlost využívali často, protože spousta jejích modelů bez problémů dosahuje rychlosti výrazně nad 200 km/h. Markus Duesmann, šéf automobilky Audi možné omezení maximálky komentoval pro magazín wiwo.de, že je to škoda, nelíbí se mu to, ale bylo jasné, že to jednou skončí.
V poslední době se zrušení maximální rychlosti probírá čím dál častěji, právě kvůli neekologičnosti. A zmiňuje to právě i Markus Duesmann, protože říká, že vliv rychlosti na emise je zásadní, protože spotřeba paliva nestoupá s rychlostí přímo úměrně, ale násobně více. A moc dobře ví, o čem mluví, protože než přišel na post šéfa Audi, tak měl v BMW na starosti vývoj motorů a nákup.
Nejčastěji se v této souvislosti mluví o tom, že v Německu by mohla být maximálka snížena na 130 km/h, tedy na stejnou hodnotu, jaká platí například u nás. Otázkou ale zůstává, jak to nakonec dopadne a jestli, případně kdy se nějaké změny na německých dálnicích udějí. Mluví se o tom totiž už opravdu hodně dlouho a výsledkem je to, že jen mizí úseky, kde se smí jet neomezeně, plošně se zatím nic nemění.
Jenže na omezenou maximální rychlost 180 km/h přecházejí některé automobilky (např. Volvo) a některé elektromobily mají rychlost omezenou i na méně (ty ale zase lokálně nevypouštějí žádné emise). Ostatně Audi už také ukončila vývoj nových spalovacích motorů a za 15 let už bude nabízet jen plně elektrická auta.