Test Peugeot 508 SW PSE | plug-in hybrid | dobíjení (2024)

Němci chtějí majitele plug-in hybridů donutit nabíjet a jezdit na elektřinu. Omezí jim na dálku výkon auta

Autor: Radim Plachý - Zdroj: VDA, Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung - Foto: Pavel Srp - 7. 11. 2025


Moderní auta mají řadu nesporných výhod, především v oblasti bezpečnosti. Mají ale nevýhody, jedna z největších je ta, že jde fakticky o pojízdné počítače, které jsou online. A i kvůli tomu je možné se k nim na dálku připojit. A v Německu je chtějí na dálku kontrolovat, případně s nimi manipulovat.

Tamní Asociace automobilového průmyslu (VDA) se totiž snaží najít způsob, jak majitele plug-in hybridních aut donutit jezdit více na elektřinu. Často totiž platí, že plug-in hybridy jezdí jen na benzin a řidiči je nedobíjejí. To pak znamená, že reálné emise, které tato auta produkují, jsou diametrálně odlišné od emisí, která vykazovala při testování.

A to je problém, na který už reaguje i EU. Ta chce pro plug-in hybridní auta přísnější emisní testy, které by více odpovídaly reálnému provozu u zákazníků. To znamená, že by za ně automobilky platily víc peněz než doposud, kdy si s plug-in hybridy výrobci snižují flotilové emise.

Jak ale upozornil německý magazín Der Spiegel, VDA chce spíše motivovat přímo řidiče k tomu, aby tato svá externě nabíjitelná hybridní auta nabíjeli. Přesněji řečeno jim jde o to, aby řidiči, kteří už plug-in hybrid mají, častěji jezdili v bezemisním režimu a spalovací pohonnou jednotku používali opravdu jen při delších cestách. Jenomže jejich motivace rozhodně není nikterak pozitivní. Prezidentka VDA Hildegard Müller v rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung totiž vznesla, že tou motivací by mohlo být třeba omezení výkonu auta na dálku. V případě, kdy by řidič své auto v rámci cesty alespoň jednou nenabil, měl by omezený výkon, a to až do dalšího nabití, které by výkon opět zvýšilo.

Zatím jde jen o návrh a není vůbec jasné, jak se k němu zákonodárci postaví. Jasný je však stále se zvyšující tlak na výrobce i na majitele aut, aby do ovzduší vypouštěli co nejméně emisí je možné. Ostatně, zákaz prodeje spalovacích aut od roku 2035 stále platí, byť ze strany EU projde revize.

🚗 Nové autopojištění za 2 minuty

Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.

⚡ Spočítat pojištění

Bez registrace • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , ,

2 názory na “Němci chtějí majitele plug-in hybridů donutit nabíjet a jezdit na elektřinu. Omezí jim na dálku výkon auta”

  1. Právě pro možnost dálkového zásahu nechci nejmodernější auto! Ať si s ním vytří zadek!

  2. Diktatura jen Diktatura EU a celý Brusel je jen Diktatura omezení všeho upírání práva už žádná svoboda samé zákazy příkazy nejraději chodit pěšky nebo na kole zelení fanatici. Němcku ,co se nepovedlo H… za 2 světové války. Němci to teď dokazují jak si podmanují celou Evropu a my jim za to budeme tleskat . Ti co bojovali tak by nám museli dat přes hubu jak jim lezeme do pr….le

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru