Už několik měsíců se mluví o omezení rychlosti na německých dálnicích, respektive na úsecích, kde rychlost zatím nijak omezena není. Možnost vyzkoušet, co auto umí, tam mají řidiči od roku 1952, kdy německá vláda přenechala případné nastavení rychlostních limitů na jednotlivých regionech. Tím vznikly úseky, na kterých je možné posadit na plynový pedál cihlu, ale zdá se, že se nad nimi pomalu smráká.
O tom, že by bylo vhodné zavést alespoň nějaké limity už mluví třeba i pilot F1 Sebastian Vettel. Ten jako důvod pro svá tvrzení zmiňuje jak bezpečnost, tak také emise. A o těch se mluví snad více než o oné bezpečnosti. Ostatně, i nový průzkum mezi německými řidiči ukazuje, že prostor pro omezení rychlosti tu zjevně je.
Podle DW.com je 60 % německých řidičů pro to, aby bylo zavedeno omezení rychlosti na 130 km/h. Pro zachování současného stavu, tedy úseků bez omezení rychlosti, je jen 38 % dotázaných. Těch 60 % pak vidí hlavní problém v emisích, ale ne pro dobro planety, ale své peněženky. Vyšší rychlost totiž znamená vyšší spotřebu, vyšší emise a tím i více vydaných peněz za benzin a také vyšší daně z CO2. Je logické, že jakmile jde o vlastní peníze, většina raději zpomalí. Mimochodem, nejde jen o jízdu po dálnicích. Dle průzkumů si Němci postupně upírají maso či mléčné výrobky, tedy potraviny, na které byly také zvýšeny daně.
„Neomezená rychlost na německých dálnicích skončí, a já z toho nemám radost,“ zní z úst šéfa Audi
Emisní zprávy tvrdí, že pokud by Německo zavedlo rychlostní limity, podařilo by se mu snížit emise uhlíku o dva miliony tun ročně. Nicméně se zdá, že se tamní vláda touto cestou tak úplně vydat nechce. Ne snad, že by emise a jejich snížení neřešila, ale zavedení rychlostních limitů by v tuto chvíli nemělo být na pořadu dne. Ostatně, velmi rychlých elektromobilů je čím dál tím víc. A u nich by omezení z důvodu emisí nedávalo smysl.