Investice jsou potřeba, investují prakticky všechny velké firmy na světě, ty působící v automobilovém průmyslu samozřejmě nevyjímaje. Přehled investic, který před nedávnem zveřejnila společnost StockApps, ale přináší zajímavé výsledky.
Investice do výzkumu a vývoje jsou opravdu velkou položkou v rozpočtech automobilek. Tyto investice se navíc v posledních letech i kvůli všemožným novým předpisům a omezením navyšují. Ze spalovacích motorů se automobilky musejí zaměřovat na elektrifikovaná auta, která byla na trzích ještě donedávna spíše okrajovou záležitostí.
Zajímavé ovšem je, kolik do vývoje jednotlivé světové automobilky investují. Podle průzkumu společnosti StockApps dává do vývoje nejvíce americká automobilka Tesla Motors. Na každé jedno prodané auto je to až 2984 dolarů, přičemž průměr je v této oblasti kolem jednoho tisíce dolarů na jedno prodané auto. Hned za Teslou skončil Ford, jehož investice se na jedno prodané auto pohybují na 1186 dolarech, a na třetím místě je Toyota s 1063 dolary na jedno auto.
Elon Musk na twitteru potvrdil, že Tesla Model S už nikdy nebude mít normální kulatý volant
Když se na tyto výsledky podíváme, tak samotná Tesla Motors investuje do vývoje více, než oba její soupeři na druhém a třetím místě dohromady. A je to docela zajímavé, protože americký výrobce elektromobilů sice platí za pokrokového výrobce co do pohonného ústrojí (výkon, efektivita a podobně), ale zbytek aut tak vysokou kvalitou neoplývá.
Kam tedy Tesla Motors peníze za vývoj investuje, je otázkou. Vždyť modely má v nabídce zatím jen čtyři (Model S, Model 3, Model X a Model Y).Pátý, kterým je Tesla Cybertruck, je stále ve vývoji a k zákazníkům se ani po více než dvou letech od představení nedostal. Na druhou stranu je to automobilka, která na reklamu neutratí ani cent.
Průměrné investice automobilek na jedno prodané auto:
Investice na vývoj | Investice na reklamu | |
Tesla Motors | 2 984 $ | 0 $ |
---|---|---|
Ford | 1 186 $ | 486 $ |
Toyota | 1 063 $ | 454 $ |
General Motors | 878 $ | 394 $ |
Chrysler | 784 $ | 394 $ |