Tesla-Cybertruck- (6)

Nejvíce investic do vývoje dává Tesla Motors. Přeskočila Ford a Toyotu

Od Radim Plachý | Zdroj: StockApps - Foto: Tesla Motors - 29. 5. 2022 0

Investice jsou potřeba, investují prakticky všechny velké firmy na světě, ty působící v automobilovém průmyslu samozřejmě nevyjímaje. Přehled investic, který před nedávnem zveřejnila společnost StockApps, ale přináší zajímavé výsledky.

Investice do výzkumu a vývoje jsou opravdu velkou položkou v rozpočtech automobilek. Tyto investice se navíc v posledních letech i kvůli všemožným novým předpisům a omezením navyšují. Ze spalovacích motorů se automobilky musejí zaměřovat na elektrifikovaná auta, která byla na trzích ještě donedávna spíše okrajovou záležitostí.

Přečtěte si také:  I modely Toyota nabídnou chytré světlomety. Budou vysílat signály na upozornění chodců a cyklistů

Zajímavé ovšem je, kolik do vývoje jednotlivé světové automobilky investují. Podle průzkumu společnosti StockApps dává do vývoje nejvíce americká automobilka Tesla Motors. Na každé jedno prodané auto je to až 2984 dolarů, přičemž průměr je v této oblasti kolem jednoho tisíce dolarů na jedno prodané auto. Hned za Teslou skončil Ford, jehož investice se na jedno prodané auto pohybují na 1186 dolarech, a na třetím místě je Toyota s 1063 dolary na jedno auto.

Elon Musk na twitteru potvrdil, že Tesla Model S už nikdy nebude mít normální kulatý volant

Když se na tyto výsledky podíváme, tak samotná Tesla Motors investuje do vývoje více, než oba její soupeři na druhém a třetím místě dohromady. A je to docela zajímavé, protože americký výrobce elektromobilů sice platí za pokrokového výrobce co do pohonného ústrojí (výkon, efektivita a podobně), ale zbytek aut tak vysokou kvalitou neoplývá.

Přečtěte si také:  Upravená Toyota GR Yaris má přes 500 koní a skoro 600 Nm krouťák. Sprint na čtvrt míle zvládne pod 11 sekund

Kam tedy Tesla Motors peníze za vývoj investuje, je otázkou. Vždyť modely má v nabídce zatím jen čtyři (Model S, Model 3, Model X a Model Y).Pátý, kterým je Tesla Cybertruck, je stále ve vývoji a k zákazníkům se ani po více než dvou letech od představení nedostal. Na druhou stranu je to automobilka, která na reklamu neutratí ani cent.

Průměrné investice automobilek na jedno prodané auto:

  Investice na vývoj Investice na reklamu
Tesla Motors 2 984 $ 0 $
Ford 1 186 $ 486 $
Toyota 1 063 $ 454 $
General Motors 878 $ 394 $
Chrysler 784 $ 394 $