Automobilka Toyota se již podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního vlastnictví. V roce 2023 přijal americký Úřad pro patenty a ochranné známky 2667 žádostí největší světové automobilky.
Zatímco v segmentovém žebříčku automobilek Toyota porazila druhý Hyundai s 2052 patenty a třetí Ford s 1306 přihláškami, v celkovém žebříčku se před japonskou značku dostal Samsung s 9036 patenty, LG Electronics se 4170, IBM s 353 přihláškami a dále firmy Qualcomm, Taiwan Semiconductor a Canon. Naopak až za ní skončily společnosti jako Aplhabet nebo Apple.
Tento výsledek řadí Toyotu mezi nejlepší inovátory ve Spojených státech. Celkově, bez ohledu na obor, Toyotě patří sedmé místo v žebříčku 300 nejlepších organizací, kterým byly uděleny patenty v USA.
Ve strukturách skupiny je v současné době 20 významných výzkumných a vývojových center. Pět z nich se nachází v Severní Americe, tři v Evropě, osm v Japonsku a čtyři v dalších asijských zemích. Přibližně polovina všech patentů, které společnost celosvětově podala, se týká budoucího vývoje v oblasti automobilového průmyslu, včetně elektrifikace hnacího ústrojí, systémů autonomního řízení a on-line technologií pro vozidla.
Kolik rychlostí je dost rychlostí? Toyota pracuje na 14stupňové manuální převodovce
Cílem je klimatická neutralita do roku 2050
Cílem výzkumu Toyoty po celém světě je především dosažení klimatické neutrality do roku 2050. Hlavním výzkumným a vývojovým centrem společnosti v Americe je Toyota Research Institute, který se specializuje na technologie budoucnosti, jako autonomní automobily, robotiku, umělou inteligenci, čistou energii a inovativní materiály.
Další výzkumné centrum Toyota Collaborative Safety Research Center se zaměřuje na širokou problematiku bezpečnosti silničního provozu a spolupráci s univerzitami a výzkumnými ústavy. TMNA R&D York Township v Michiganu pak pracuje mimo jiné na nových generacích automobilů a pohonných jednotek a letos odstartovala investici 50 milionů dolarů do nové laboratoře na výrobu baterií.
Také další výzkumná a vývojová centra Toyoty v Evropě, Japonsku a Asii provádějí výzkum v oblasti inteligentní mobility, digitálních technologií, robotiky a inteligentních měst, jakož i bezemisních pohonů a zdrojů energie, včetně vodíkových technologií. Celosvětové investice Toyoty do výzkumu a vývoje dosahují 1240 miliard jenů ročně, což odpovídá výdajům ve výši jednoho milionu dolarů za hodinu.