test-2019-dacia-duster-13-tce-130k-4x2- (27)

Dacia už před časem nabízela model Duster, tedy nejprodávanější Dacii, s pohonem na LPG. Pak z nabídky tento motor potichu zmizel, aby se stejně potichu v těchto dnech zase vrátil. Zatímco ale původní plynový Duster pracoval s motorem 1,6 SCe, v současné době Dacia vsadila na přeplňovaný litrový tříválec, tedy agregát s označením 1,0 TCe.

Stejný motor u dealerů Dacie dostanete i čistě v benzinové verzi, za tu na LPG si pak připlatíte 10 000 Kč. Obě verze, tedy jak ta čistě na benzin, tak i ta pracující s plynem, nabídnou výkon 100 koní a točivý moment 170 Nm, a obě spolupracují výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol.

Test Dacia Duster TCe 96 kW/130 k S&S GPF Techroad (2019)

Standardně je Dacia Duster k dispozici se čtveřicí výbav, ale ve verzi LPG ji bude možné pořídit jen se třemi z nich. Ta úplně základní, tedy Access pro LPG v nabídce nebude.

Druhá nejnižší výbava, tedy Essential, už ano, přičemž cena této verze je 321 900 Kč. Už ta ale není nezajímavá, vždyť nabídne palubní počítač s LCD displejem nebo LED denní svícení. Nechybí jí ale ani hlavové a boční airbagy nebo asistent rozjezdu do kopce. Pro nenáročného řidiče zcela dostačující.

Pro ty náročnější ale Dacia má také výbavu Comfort, kdy verze s LPG vyjde na 343 900 Kč. Ta přidává navíc tempomat nebo třeba kožený volant či elektrické ovládání předních i zadních oken. Ty nejnáročnější řidiči pak mohou sáhnout po verzi Prestige, která v LPG vyjde na 373 900 Kč. Tato výbava už nabídne úplně vše, co můžete potřebovat. Tedy navigaci, celou spoustu bezpečnostních asistentů, zadní parkovací senzory a couvací kameru nebo třeba celkem slušivá 17palcová kola.

Kompletní ceník Dusteru, včetně verzí na LPG, najdete zde.