Jedno se značce Dacia upřít nedá. Umí vyrábět a masově prodávat poměrně schopná auta a za celkem příznivé ceny. Ostatně, právě kombinace schopností a ceny udělala z modelu Duster jedno z nejoblíbenějších SUV. Teď chce značka podobným způsobem rozvířit vody elektromobility a to s modelem Spring. Ten je totiž nejlevnějším elektromobilem na evropském trhu, Česko nevyjímaje. Uveze čtyři pasažéry, trochu nákladu a nabídne městský dojezd až 305 kilometrů.
Dacia Spring bude nabízena ve 3 verzích. Jedna je standardní, pro onu čtyřčlennou posádku a předobjednávky na ni byly spuštěny už v dubnu. Další verze má označení Business a je určena pro společnosti pro sdílení automobilů, půjčovny a podnikové flotily. Ta bude k dispozici na přelomu roku. Dacia ale na začátek roku 2022 plánuje ještě třetí verzi s označením Cargo, která nebude mít zadní sedadla.
Malé SUV
Sama Dacia model Spring označuje za SUV, ale je dobré vědět, že jde o opravdu malé, typicky městské auto. Světlá výška je 150 mm, délka 3730 mm, výška 1510 mm a šířka 1580 mm. Průměrný cestující na zadních sedadlech budou mít pro kolena asi 100mm prostoru. Cestující na předních sedadlech mají k dispozici 23,1 litrů prostoru rozděleného mezi velkou přihrádku u spolujezdce, vnitřní části dveří a přihrádky na centrálním ovládacím panelu. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici kapsy na zadní straně předních sedadel.
Jak už jsme zmínili, kromě čtyř lidí odveze Spring i nějaká ta zavazadla, ale nečekejte kufr o rozměru Dusteru! Spring nabídne objem kufru 290 litrů, ovšem po sklopení sedadel dokonce až 620 litrů.
Vpravdě městský výkon
Dacia Spring je svou podstatou určena do města, čemuž odpovídá i její výkon. Elektrická pohonná jednotka disponuje 33 kW, tedy 44 koňmi a 125 Nm. Spojena je s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh. V praxi by to mělo stačit na městský dojezd až 305 kilometrů. V případě rozmanitější cest je to pak asi 230 kilometrů. Dojezd může být za všech okolností zvýšen o přibližně 9 % pouhým stisknutím tlačítka ECO na centrálním ovládacím panelu. Tento režim omezuje výkon na 23 kW (místo 33 kW) a maximální rychlost na 100 km/h.
Z důvodu větší volnosti v nabíjení nabízí Spring široký výběr dobíjení: ze zásuvky pro domácnosti 230 V nebo ze zásuvky Green’Up s kabelem Flexicharger (Mode 2), z Wallboxu 6,6 kW se zvláštním kabelem (Mode 3) nebo z nabíjecí stanice DC 30 kW, která vždy disponuje svým vlastním nabíjecím kabelem.
A teď to nejdůležitější, tedy ceny. Spring je k dispozici ve dvou výbavách – Comfort a Comfort Plus. Za první jmenovanou výbavu dá zákazník 449 900 Kč, za druhou pak 491 900 Kč. Příplatků mnoho není, peníze navíc je možné u nižší výbavy utratit třeba za metalický lak (9900 Kč) nebo třeba rezervní kolo (2000 Kč).
Jinak je možné připlatit si především za funkční věci, jako je nabíjecí kabel pro nabíjení z Wallboxu a veřejného nabíjení (typ 2/typ 2 6,6 kW), který vyjde na 8000 Kč. Nejdražší z příplatků pak je za 26 990 Kč nabíjecí stanice e Smart Wallbox se zásuvkou typ T2 a také domovní zásuvkou.
Děláte si srandu , venku lze koupit s dotacemi za 3000 euro.to je 5,5 x levněji než to tady píšete.
449 900 resp. 491 900 opravdu hoooodně hluboko pod půl mega. Lži a dezinformace. Jak tu už bylo napsáno, přesně jak za komoušů.
CO je na tom za lež a dezinformaci, Josefe?
Mě by to stačilo, ale muselo by stát max. 100tis nové. Takhle mě levněji vyjde si čas od času auto půjčit nebo taxi
8000kc za kabel je uz nehorazna zvrhlost.
doplňkový auto s kterým se dá jezdit na poštu, super jako doplněk k V8 👍😂
Němci mají autíčko o 9tis eur lacinější, tý se maj
Auto za 450k raději naftu z bazaru než nějaký “ kabel “ . Nic proti Dácii :-)
Ano, nějaké koncernové žihadlo, pořádné mačovské tétéíčko! Smutné buranství české …
Eko-pipina promluvila…
Ještě dodat, že todle přeci se přeci nabíjí ze zásuvky a tam je elektriky dost – a vždy byla.
Jinak za mne stačí benzín V4, ale techniky vás unavovat nehodlám stejně by ste tomu nerozuměla.
Pán je znalec V4 těch moc není.Závidím,laděný výfuk a excelentní zvuk.
Paní ekoMarto, to TDI má ve finále menší emise než jakýkoliv elektronesmysl. A dojezd 1000km na jednu nádrž, o tom si můžete nechat zdát.
Tak to je zase moudro. Kravina na kvadrát, ale hlavně, že si blb pohonil ego. :-D
Auto s dynamikou Trabanta za 24 průměrných čistých mezd. Hmmm, takhle už bylo za sociku.