Renault pracuje na zcela nové technické základně pro příští generaci vozů segmentu C. I když ji vedení označuje jako „dedikovanou“ pro elektromobily, už v zadání počítá s více druhy pohonu. Výkonný šéf značky Fabrice Cambolive připouští, že pokud se trh s elektromobily nebude vyvíjet tak rychle, jak se čekalo, architektura umožní zastavět také plug-in hybridní řešení i elektromobil s prodlužovačem dojezdu. Tím se otevírá možnost, že jména jako Mégane a Scénic se po ryze elektrické etapě znovu dočkají i pohonu s dopomocí na fosilní paliva.
Premiéra této platformy připadá na přibližně rok 2030. V plánu jsou minimálně čtyři nové modely, přičemž časování nahrává právě novým generacím dnešních elektrických modelů Mégane (od 2022) a Scénic (od 2024). U větších vozů, jako jsou Espace či Rafale, má i v tomto období zůstat v nabídce plug-in hybrid.
Přečtěte si také:
Renault přitom směřuje k sériovému uspořádání hybridu. Kola mají roztáčet výhradně elektromotory, zatímco spalovací motor bude fungovat jen jako generátor energie. Logika je jednoduchá: zákazník si zvykne na elektrický pohon bez obav z dojezdu. Koncern zatím nezveřejnil detaily o spalovacím motoru, realisticky však přichází v úvahu společnost Horse, výrobce pohonných jednotek, kterou Renault vlastní společně s čínskou skupinou Geely.
Provostův plán: rychleji, levněji, bez dalších předpisů
Po červnovém odchodu původního šéfa značka Lucy de Mea do skupiny Kering převzal vedení Renault Group François Provost. V rozhovorech zdůrazňuje dvě priority: tempo uvádění nových aut a kvalitu, která má mířit na úroveň nejlepších v oboru. Jako bývalý šéf nákupu stál u obratu posledních let a teď chce navázat „druhým cyklem“ modelových novinek, aby Renault nepodlehl obvyklé sinusoidě silných a slabších let.
Konec spalovacích motorů? Naopak, aliance Renault–Geely je rozjíždí pro čínské značky
Za etalon zrychleného vývoje označuje nové Twingo. Vzniklo zhruba za 21 měsíců, což je výrazně méně než bývalo zvykem, a jeho výroba vychází asi o čtvrtinu levněji než u srovnatelných projektů. Má patřit k cenově dostupnějším elektromobilům. Kombinace práce týmů ve Francii a v Číně pomohla zkrátit fázi vývoje a dostat do auta aktuálnější techniku.
Provost zároveň varuje, že pokud si stále méně lidí bude moci dovolit nové auto, evropský vozový park bude stárnout. To jde proti cílům politiků v oblasti bezpečnosti a snižování emisí a zároveň to oslabuje nejen automobilový průmysl, který v Evropě drží desítky tisíc pracovních míst.
Přečtěte si také:
Podle něj se navíc pro automobilky chystá přes 100 nových pravidel. Nevolá proto po škrtání stávajících norem, ale po „pauze“, která by alespoň na 10 let nepřidávala další pravidla a předpisy. Čtvrtina inženýrů je dnes zaměstnána doháněním regulací a jejich zpětným uplatňováním na existující modely. Zastavení tohoto kolotoče by podle něj snížilo náklady a uvolnilo ruce pro samotný produkt.
Směr je daný. U menších aut funguje čistě elektrická platforma velmi dobře, u větších dává smysl více řešení s více pohony. Nová platforma má Renaultu umožnit krýt obě potřeby bez zbytečných kompromisů a reagovat na to, jak se ve skutečnosti bude vyvíjet poptávka.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek







