2021-Hyundai_i30_N-facelift- (1)

Modernizovaný Hyundai i30 N má vyšší výkon a může mít novou automatickou převodovku

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Hyundai - 24. 9. 2020


Hyundai Motor odhalila nový model i30 N s vylepšeným designem, novou osmistupňovou převodovkou N DCT se dvěma kapalinovými spojkami a novými vyspělými asistenčními a bezpečnostními systémy. Řidiči se tak mohou těšit na ještě lepší zážitky z jízdy na běžných silnicích i závodních okruzích. Díky novým prvkům výbavy pro zlepšení jízdních vlastností se z nové i30 N stává sportovní vůz pro každodenní jízdu, který se neztratí ani na závodním okruhu.

V roce 2017 se Hyundai i30 N stal vůbec prvním sériově vyráběným vysokovýkonným modelem značky a jeho úspěch dokumentuje více než 25 000 prodaných kusů v Evropě. Sportovní hatchback získal řadu ocenění včetně titulu „Auto Bild Sports Car of the Year“ v roce 2018. Modely Hyundai N inspirovaly komunitu fanoušků, která si říká „N-thusiasts“ (N-adšenci).

Nový model i30 N navazuje na úspěchy svého předchůdce. Kromě významného vylepšení designu a jízdních vlastností bylo při jeho konstrukci použito více lehkých materiálů, což znamená ještě dynamičtější jízdu a větší ovladatelnost. Stejně jako u předchozího modelu, i nová i30 N bude k dispozici jako hatchback a fastback.

„Od svého uvedení v roce 2017 si první model s přívlastkem N vysloužil výtečná hodnocení a hned několik ocenění. Řidiči vyhledávající potěšení z opravdu sportovní jízdy nyní s inovovaným modelem Hyundai i30 N získávají ještě více variability a nová designová vylepšení,“ říká Thomas Schemera, výkonný vicepresident a produktový ředitel divize v Hyundai Motor Company. „Nový design, nová kola, odlehčená sedadla a nová kapalinová osmistupňová dvouspojková převodovka – to vše činí zážitek z jízdy modelem i30 N sportovnějším a pohodlnějším než kdykoliv předtím.“

Vylepšený vnější design zaměřený na dynamické výkony

Design nového modelu i30 N lze popsat třemi pojmy: sportovní výkony, emoce, charakter. Sportovní zaměření není zjevné pouze díky designu, ale také změnám v konstrukci, specifickým právě pro model i30 N. Každý stylistický prvek vozu byl vyvinut s ohledem na dynamické výkony a vzhled nového modelu Hyundai i30 N ukazuje, že byl přirozeně zrozen pro závodní okruhy.

2021-Hyundai_i30_N-facelift- (1)

Vpředu se charakteristické prvky N nacházejí například na široké masce chladiče. Design její specifické, výrazné síťové mřížky připomíná křídla letadel a jeho optimalizací se zvýšila efektivita chlazení motoru. Logo N zdobí navíc i kryty středů kol.

Mezi další designová vylepšení patří nové LED světlomety se světly pro denní svícení ve tvaru písmene V. Vnějším okrajům nárazníku dominují typické aerodynamické boční „ploutve“, doplněné otvory pro vedení vzduchu do podběhů kol. Tyto aerodynamické prvky výrazně zlepšují proudění vzduchu a minimalizují otřesy v oblasti podběhů kol.

Varianta hatchback nabízí inovovaný design přední i zadní části, zatímco pro variantu fastback se záď vozu nemění. Hatchback je vybaven velkým zadním spoilerem s osobitým trojúhelníkovým brzdovým světlem N vytváří přítlak a zajišťuje vynikající jízdní rovnováhu. Vylepšeny byly také zadní svítilny s novými charakteristickými LED světly. Image ryze sportovního vozu završují u modelu i30 N dvě velké koncovky výfuku integrované do difuzoru ve spodní části zadního nárazníku.

Design nového modelu i30 N je jednoznačně podřízen funkci. I stojící vůz díky tomu vyvolává dojem rychlosti. Model s energickým a odhodlaným vzhledem je připraven pokořit silnice i závodní okruhy.

Nový Hyundai i30 N je nabízen v sedmi variantách laku včetně odstínu modrá Performance, dodávaným výhradně pro modely Hyundai N.

Barvy karoserie:

  • Performance Blue
  • Polar White
  • Engine Red
  • Sunset Red
  • Shadow Gray
  • Dark Knight
  • Phantom Black

2021-hyndai_i30_n_facelift-5

Nový model i30 N je ve standardní verzi vybaven 18“ koly z lehké slitiny. Verze s paketem Performance (viz dále) obdržela řadu designových vylepšení včetně nově vyvinutých 19“ kovaných kol z lehké slitiny. Lehká, optimalizovaná kola s pěti dvojitými paprsky minimalizují neodpruženou hmotnost a vyznačují se mimořádnou odolností. Sada 19“ kovaných kol z lehké slitiny je o 14,4 kg lehčí než standardní 19“ kola. Jejich saténově matná tmavě šedá povrchová úprava kontrastuje se specifickými červenými brzdovými třmeny N opatřenými logem N, a umocňuje tak závodního ducha vozu. Nový Hyundai i30 N s paketem Performance je vybaven rovněž vysokovýkonnými pneumatikami Pirelli P-Zero, vyvinutými speciálně pro model i30 N. Standardní výbava nabízí pneumatiky Michelin Pilot Super Sport.

Vnitřní design spojuje řidiče s vozem

Interiér nového modelu i30 N propojuje řidiče s vozem. Analogový panel přístrojů zahrnuje mimo jiné aktivní variabilní červené pole s diodami LED na otáčkoměru, které se posouvá v závislosti na teplotě motorového oleje, a ukazatel, který informuje řidiče o nejlepším okamžiku pro řazení. Nový Hyundai i30 N se dodává také s vyhříváním volantu a sedadel vpředu.

Obě varianty karoserie modelu i30 N jsou vybaveny sportovními, kovovými pedály a prošíváním v odstínu Performance Blue. Novinkou jsou bezpečnostní pásy s ozdobnými prvky ve stejné barvě.

Jednobarevný černý interiér má sedadla čalouněná kompletně tkaninou nebo kombinací Alcantary s kůží.

Odlehčená sedadla N

Nový model i30 N je poprvé nabízen s volitelnými odhlečenými sedadly N. Jedná se o mimořádná sportovní přední sedadla s velmi lehkou konstrukcí. Sedadla s jedinečným designem a integrovanou opěrkou hlavy jsou o 2,2 kg lehčí než sedadla standardní. Výrazné boční vedení poskytuje vynikající oporu při řízení. Odlehčená sedadla N jsou čalouněna prémiovou kůží a Alcantarou a doplněna prošíváním v modrém odstínu Performance Blue. Dojem vysoké kvality umocňuje osvětlené logo N na integrované opěrce hlavy.

2021-Hyundai_i30_N-facelift- (4)

Vylepšený motor vytváří ještě intenzivnější atmosféru motorsportu

Nový Hyundai i30 N je vybaven dvoulitrovým přeplňovaným motorem ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou (6MT) nebo – vůbec poprvé – s osmistupňovou převodovkou se dvěma kapalinovými spojkami (N DCT).

Nový model i30 N ve standardní výbavě s převodovkou 6MT poskytuje nejvyšší výkon 250 koní a maximální točivý moment 353 Nm. Zákazníci však mohou zvolit i paket Performance se zvýšeným výkonem motoru 280 koní, což znamená nárůst výkonu o 5 koní oproti původnímu modelu i30 N. K tomuto motoru jsou alternativně dodávány obě převodovky, 6MT i N DCT. Maximální točivý moment verze s paketem Performance vzrostl o 39 Nm na 392 Nm.

Motor o výkonu 280 koní nabízí plochou výkonovou křivku s okamžitými reakcemi a vylepšenou akcelerací pro ještě větší potěšení z jízdy na silnicích i závodních okruzích. Vyšší hodnoty točivého momentu i výkonu v nižších otáčkách umožňují řidičům využívat více potenciálu motoru také v každodenních jízdních situacích. Nový model i30 N poskytuje maximální točivý moment od 1950 do 4600 ot./min a nejvyššího výkonu dosahuje při 5200 ot./min. To znamená lepší akceleraci v pásmu středních a vysokých otáček s konzistentně vysokým výkonem v rozmanitých provozních podmínkách.

Test Hyundai i30 N Project C (2020)

Oba stupně výbavy mají nejvyšší rychlost 250 km/h. Nový Hyundai i30 N s paketem Performance dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. V porovnání s předchozím modelem se jedná o zlepšení o 0,2 sekundy, resp. 3 procenta.

Stejně jako jeho předchůdce je nový model i30 N vybaven řadou sportovních vylepšení jako automatickými meziplyny, funkcí launch control, zadní výztuhou a dalšími.

Ještě více radosti z jízdy díky převodovce N DCT

Nová osmistupňová dvouspojková převodovka N DCT umožňuje rozmanité možnosti využití pro mimořádně sportovní jízdu. Díky tomu poskytuje nový Hyundai i30 N ještě větší potěšení z jízdy. N DCT má dvě kapalinové spojky. To znamená, že jsou jejich komponenty chlazeny olejem, čímž vzniká nižší tření a převodovka tak může přenášet vyšší točivý moment. Nově nabízená převodovka poskytuje podmanivé zážitky z řízení jako verze s mechanickou převodovkou, avšak s komfortem automatické převodovky. Řidiči si mohou zvolit manuální režim a řadit pádly na volantu, nebo pákou voliče. Díky pádlům nemusí řidič při řazení volant pouštět, a může si tak vychutnávat sportovní jízdu. Pokud se řidič rozhodne řadit pákou voliče, činí tak v souladu s logikou sportovního řazení: nižší převodový stupeň zařadí pohybem páky dopředu, vyšší převodový stupeň zvolí pohybem páky dozadu.

Převodovka N DCT nabízí tři nové N režimy pro ještě zábavnější jízdu: N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift.

2021-hyndai_i30_n_facelift-7

N Grin Shift (NGS) dá řidiči na 20 vteřin k dispozici celý výkon a vykouzlí mu radostný úsměv na tváři. Řidič funkci aktivuje stisknutím tlačítka na volantu a na panelu přístrojů se spustí odpočítávání zbývajících sekund, během nichž bude tato funkce ještě aktivní.

N Power Shift (NPS) přichází do hry, pokud vůz akceleruje se škrticí klapkou otevřenou na více než 90 procent. Tím se minimalizuje pokles točivého momentu při řazení vyšších převodových stupňů. Na kola je tak přenášen maximální výkon a řidič si užívá pocitu „nakopnutí“ při řazení.

Třetí režim, N Track Sense Shift (NTS), automaticky rozpozná optimální provozní podmínky pro zvlášť dynamickou jízdu, například na závodním okruhu, a automaticky se aktivuje. Zvolením správného převodového stupně a okamžiků řazení optimalizuje výkony podobně, jako to praktikuje profesionální jezdec v závodním voze.

N Grin Control System

Stejně jako u předchozí generace modelu i30 N, poskytuje volič jízdních režimů N Grin Control System zákazníkům výběr z pěti odlišných jízdních režimů: Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Jízdní režimy mění parametry motoru, odpružení, elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC (Electronic Stability Control), elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu N Corner Carving Differential (Electronically-controlled Limited Slip Differential), zvuku výfuku, řízení a převodovky, a to s cílem optimalizovat nastavení vozidla pro rozmanité provozní podmínky. V režimu N Custom si mohou řidiči vybírat podle vlastních preferencí a aktuálního stavu vozovky nejvhodnější režimy ovlivňující jízdní vlastnosti – Eco, Normal, Sport a Sport+.

2021-Hyundai_i30_N-facelift- (3)

Jízdní vlastnosti

Stejně jako jeho předchůdce i nový Hyundai i30 N nabízí systém Electronic Controlled Suspension.

Zákazníci, kteří si vyberou paket Performance, těží rovněž z přínosů elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu N Corner Carving Differential (eLSD). Pro paket Performance byl navíc zvětšen průměr předních brzdových kotoučů z 345 mm na 360 mm pro ještě lepší brzdné výkony.

Snížení hmotnosti mimořádně sportovními a lehkými sedadly N a 19“ kovanými koly z lehké slitiny zlepšuje ovladatelnost a provozní vlastnosti, a řidiči tak přináší zážitky z ještě agilnější jízdy.

Bezpečnost

Nový model i30 N nabízí ještě více prvků aktivní bezpečnosti a asistenčních systémů Hyundai SmartSense. Vylepšená verze asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu dokáže detekovat také chodce (FCA-P). Aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist) udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu a zabraňuje vozidlu, aby se přibližovalo k okraji jízdního pruhu. Nový hatchback i30 N s převodovkou N DCT může být na přání vybaven asistentem pro odvrácení kolize s vozidlem ve slepém úhlu BCA-R (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), který dokáže aktivovat brzdy, a zabránit tak kolizi na dálnici nebo při vyjíždění z podélného parkovacího místa. Systém Rear Cross-Traffic Colision-Avoidance Assist (RCCA), dostupný pro variantu hatchback s převodovkou N DCT, dokáže aktivovat brzdy v případě, že rozpozná překážu za vozidlem, pokud například couvá z příčného parkovacího místa.

Bezpečnostní systémy Hyundai SmartSense:

  • Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA-P (Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí vozidel a nyní i chodců (FCA-P) [NOVINKA] 
  • Aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist) [NOVINKA] 
  • Upozorňování na vozidla ve slepém úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning) (pouze pro hatchback) [NOVINKA] 
  • Asistent pro odvrácení kolize s vozidlem ve slepém úhlu BCA-R (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist) (pouze pro hatchback s převodovkou DCT) [NOVINKA] 
  • Upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Warning) (pouze pro hatchback) [NOVINKA] 
  • Asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist) (pouze pro hatchback s převodovkou DCT) [NOVINKA] 

2021-hyndai_i30_n_facelift-6

Opomenout nelze ani systém e-call, který dokáže zavolat záchranné složky jediným stisknutím tlačítka, popřípadě záchranáře kontaktuje automaticky v případě, že jsou aktivovány airbagy ve vozidle.

Technologie a konektivita

Nový Hyundai i30 N disponuje systémem pro zaznamenávání provozních dat, který umožňuje řidiči zlepšovat své řidičské dovednosti na závodních okruzích, nyní s inovovanou grafikou pro snadnější ovládání. Tato funkce ukládá a zobrazuje provozní údaje včetně informací o výkonu, točivém momentu a plnicím tlaku. Zahrnuje rovněž stopky pro zjišťování časů na kolo a zrychlení, což jsou praktické funkce na závodním okruhu.

Nový model i30 N může být volitelně vybaven navigačním systémem s 10,25“ dotykovým displejem a systémy Apple CarPlay a Android Auto. K dispozici je rovněž nejnovější verze telematického systému Hyundai Bluelink, s nejmodernějšími službami pro síťově propojený automobil. Zákazníci značky Hyundai tak mohou využívat řadu nových benefitů a služeb včetně online vedení trasy, navigace na posledním úseku cesty, aktuálních informací o parkovacích místech a nové funkce uživatelských profilů.

Zahájení prodeje

Nový Hyundai i30 N se začne v Evropě prodávat na začátku roku 2021. Přesná data zahájení prodeje a ceny se budou na jednotlivých trzích lišit.

2021-Hyundai_i30_N-facelift- (2)

Technické údaje

 

Nový Hyundai i30 N

Nový Hyundai i30 N s paketem Performance

Motor

2.0 T-GDI

2.0 T-GDI

Převodovka

6MT

6MT nebo N DCT

Výkon

250 koní

280 koní

Maximální točivý moment

353 Nm

392 Nm

Nejvyšší rychlost

250 km/h

250 km/h

Poznámka: 6MT = 6stupňová mechanická převodovka; N DCT = 8stupňová dvouspojková převodovka

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru