Česko je bez debat tranzitní zemí, přes kterou denně projedou tisíce nákladních aut. K tomu je potřeba připočíst kamiony a náklaďáky, které se pohybují jen po našem území. A bohužel je řada z těchto nákladních aut přetížena, což je problém nejen pro silnice a jejich stav, ale v konečném důsledku i pro bezpečnost všech, kteří se na silnicích pohybují. Jakkoliv celníci a policisté čas od času hmotnost nákladních aut sledují a pravidelně pokutují, ministerstvo dopravy chce mnohem detailnější dohled nad tím, jak těžká auta po našich silnicích jezdí. I proto zřídí Inspekci silniční dopravy (INSID), která nahradí Centrum služeb pro silniční dopravu (CSPSD).
„Rozhodli jsme se proto přeměnit Centrum služeb pro silniční dopravu v Inspekci silniční dopravy (INSID). Zásadní změnou je, že nová inspekce bude mít větší pravomoci při kontrole nákladních vozidel, a to například v oblasti dodržování povinných přestávek nebo právě jejich přetížení. Nově tak už nebude muset při kontrolách využívat asistence policie,“ popsal novou instituci ministr dopravy Martin Kupka.
Ale nepůjde jen o přetížené kamiony. Inspektoři budou kontrolovat také dobu řízení a dodržování bezpečnostních přestávek. K tomu také vedení záznamů prostřednictvím tachografů, kontroly přepravy nebezpečných věcí (ADR), kontroly upevnění nákladu a kontroly technického stavu vozidel. Se silniční dopravou také přímo souvisí kontroly vstupních povolení, oprávnění k podnikání v silniční dopravě a kontroly dodržování zvláštních podmínek týkajících se osobní linkové a příležitostné dopravy.
„Podobné silniční inspekce vídají naši řidiči a dopravci již po mnoho let v zahraniční. Dnes asi nikoho nepřekvapí silniční kontrola v Německu, označená jako BALM (dříve BAG), polští kolegové s označením ITD nebo silniční inspekce ILT v Nizozemsku. Také v jiných zemích EU najdeme nepolicejní kontrolní složky, které se starají o to, aby se při provozování osobní a nákladní dopravy dodržovaly předepsané podmínky,“ vysvětlili specialisté z CSPSD.
Něco pretižit nedá moc práce třeba takový ford tranzit skříň nosnost 750kg tři chlapi v kabině dají cca 250kg zbývá 500kg to se můžete opravdu rozšoupnout to je něco na zamyšlení ne je buzerovat a vazit, ale zvednout váhový limit.