Když máte odvahu, zkušenosti, vybavení a peníze, můžete vymyslet a provést spoustu opravdu zajímavých věcí. Třeba dát do Mercedes-Benzu třídy V motor z AMG GT. Že je to nesmysl? Trochu ano, ale přesto takové auto v Německu existuje.
Mercedes-Benz třídy V má v poslední generaci pod kapotou pouze čtyřválcové motory, ale v předchozí generaci mohl mít i šestiválce. Osmiválce pod jeho kapotou ale nebyly nikdy. Že je to nesmysl, je jasné, ale my takové nesmysly máme rádi. A rádi je mají asi i němečtí GAD-Motors, který se rozhodli osmiválec do véčka dát.
Vše začalo před rokem a půl, kdy v GAD-Motors potřebovali auto pro sedm lidí, takže si na cestu půjčili véčko. Bylo prý pohodlné, dobře se řídilo, ale chyběl mu výkon. A to se rozhodli napravit, takže si nakonec objednali vlastní véčko a k tomu měli V8 z kupé Mercedes-AMG GT. Vybrali model před faceliftem, do něhož se dával nejsilnější motor s označením V 250 d, tedy 2,1litrový čtyřválec se 140 kW/190 koňmi.
Auto dorazilo, ale protože nebyl čas na úpravu, s autem se jen jezdilo. S původním motorem ujelo 50 tisíc kilometrů. Po loňských vánocích ale přišlo jasné rozhodnutí: buď teď anebo nikdy.
A tak se v GAD-Motors dali do práce. Nejprve sundali kompletní předek, včetně chladičové stěny, aby mohli vyndat motor s převodovkou i s pomocným rámem přední nápravy. Vypadá to, že se dařilo a šlo to jednoduše. Pak ovšem přišla na řadu ta zajímavější věc – zjistit, jestli se tam vůbec takřka dvakrát tak velký motor z AMG GT vejde.
A vejde. Takže se začalo pracovat na tom, aby se pod kapotou mohl nainstalovat. Volba padla na motor M177, který má ve své nejlepší konfiguraci po kapotou Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ čtyřdveřového kupé úctyhodných 470 kW/639 koní a 900 Nm. Nebyla to ale úplně jedndoduchá věc, protože vzhledem k rozdílnému uložené motoru a následnému vedení výfuku (ten je nový úplně celý, včetně katalyzátoru i filtru pevných částic) a dalších součástí motoru bylo potřeba improvizovat a vyrobit nebo upravit spoustu dílů.
V GAD-Motors ale upravili i podvozek a vyměnili brzdy. Na přední nápravě jsou nově o poznání větší karbon-keramické brzdové kotouče a velké třmeny AMG.
Největší práce ale pak byla na softwarovém doladění, aby spolu všechny řídící jednotky, ale i motor a převodovka vůbec komunikovaly a pak aby komunikovaly správně (ESP). I na konci videa je vidět, že véčku stále svítí brzdová světla…
Nakonec je vše vyřešeno, vše funguje a řeší se papírování, aby se s autem dalo legálně jezdit po silnici.