Mercedes-Benz třídy E kupé: Je venku a jak vypadá? Překvapení to není

Autor: Pavel Srp - 15. 12. 2016


Mercedes-Benz včera oficiálně představil novou generaci třídy E kupé. Jeho design není žádným velkým překvapením, ať už z důvodu toho, že před pár dny unikla oficiální brožura, ale také z toho důvodu, že vypadá hodně podobně jako menší kupé třídy C, ale i větší kupé třídy S.

Mercedes-Benz v České republice používá počeštěné názvy kupé i kabriolet, takže i nové dvoudveřové Éčko nese přídomek kupé. Automobilka tak doplňuje celou modelovou řadu sedanu, kombi a outdoorového All-Terrain.

Kupé vychází ze sedanu, jeho karoserie je však důkladně přepracována. Chybí například B-sloupek a dveře jsou bezrámové. Oproti sedanu je auto kratší a nižší, ale naopak o 8 mm širší (délka: 4 826 mm, šířka: 1 860 mm, výška: 1 430 mm), mezigeneračně je ale větší ve všech směrech. Nižší bude v základnu také podvozek, a to o 15 mm. Samozřejmostí bude možnost připlatit si za vzduchové odpružení AirMatic.

Od sedanu (i dalších modelů) se naopak neliší interiér, který nabídne dva displeje zastupující funkci palubních přístrojů, ale i displeje multimedií s úhlopříčkou až 12.3 palce. Podle automobilky se navíc dají v autě odvézt pohodlně čtyři cestující, kteří se budou moci například kochat novými výdechy klimatizace ve stylu turbíny.

V nabídce budou z počátku čtyři motorizace, jeden vznětový a tři zážehové. Ovšem podobně jako u Mercedesu-Benz třídy E jsou hlavně čtyřválcové, šestiválec je v nabídce pouze jeden. Naftový motori je v nabídce pouze jediný, čtyřválec E 220 d se 143 kW/194 koňmi a 400 Nm. Benzínové jednotky zastupuje základní E 200. Jde o dvoulitr se 135 kW/184 koňmi a 300 Nm, jenž je v nabídce i jako E 300 s výkonem 180 kW/245 koní a s 370 Nm točivého momentu. Vrcholem je E 400 4Matic, dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec s 245 kW/333 koňmi a 480 Nm. Pozdějí můžeme samozřejmě očekávat také verze AMG. Všechny motorizace budou spojeny výhradně s devítistupňovou automatickou převodovkou 9G-Tronic.

Příjemnou novinkou jsou zadní světla, která jsou speciální tím, že s řidičem „komunikují“ – vítají ho (po odemčení auta se rozsvěcují od vnitřního kraje směrem ven) nebo se s ním loučí (po zamčení od vnějšího kraje směrem dovnitř zhasínají).

Auto se poprvé ukáže už za pár týdnů na autosalonu v Detroitu, zahájení prodeje je ohlášeno na léto 2017. Ceny zatím nebyly stanoveny.

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5582″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru