Když byla představena nová generace céčkového AMG 63, rozpoutalo to na sociálních sítích vlnu negativních komentářů. Z motorového prostoru totiž zmizel čtyřlitrový osmiválec a nahradilo jej plug-in hybridní provedení s dvoulitrovým čtyřválcem. O osmiválec ale přijde i chystané AMG E 63. Přestože budou mít nová pohonná ústrojí vyšší výkon, (nejen) fanouškům značky se nelíbí. A zdá se, že se zase tolik nelíbí ani v AMG…
Není pochyb o tom, že čtyřválec AMG je skvělý motor, vždyť jej také montují ručně. Stejně jako původní osmiválce. Jeho zvukový projev ale rozhodně neosloví tolik jak původní, dvakrát tak velký motor. Objevily se ale spekulace, že pod kapotu modelů Mercedes-AMG C 63 S E Performance a Mercedes-AMG E 63 S E Performance by se osmiválec opět mohl vrátit a to už v roce 2026. Měl by být ovšem stále součástí plug-in hybridního pohonného ústrojí.
Základem pohonného ústrojí pro Mercedes-AMG C 63 S E Performance je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 476 koní a točivým momentem 545 Nm! Jde o nejvýkonnější produkční 2,0litrový čtyřválec na světě. Doplňuje jej ještě 400V elektromotor, přičemž celkový výkon je 500 kW/680 koní a brutálních 1020 Nm! Mimochodem, baterie má kapacitu 6,1 kWh. Je to velmi sofistikovaný systém, který nefunguje tak úplně jako běžné plug-in hybridy, ale hlavně „na výkon“, proto má elektrický systém vlastní samostatné chlazení a podobně.
Nová generace BMW M5 testuje na Nürburgringu. Zvuk prozrazuje osmiválec, ale bude to plug-in hybrid
Zrychlení z místa na stovku se odehraje za pouhé 3,3 sekundy, přičemž výkon jde primárně na všechna čtyři kola přes automatickou převodovkou. Pohon přední nápravy se dá ovšem deaktivovat a z auta je možné udělat čistou zadokolku se zcela deaktivovanou stabilizací.
Nové E 63 AMG ještě představeno nebylo, ale ani to nebude mít osmiválec. Spekuluje se o čtyřválci, ale i o šestiválci (přestože ten se nám zdá velmi nepravděpodobný, protože šestiválce nejsou ručně montované originální AMG motory). I tak bude mít vyšší výkon než předchozí generace, která měla ve své vrcholné verzi Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ působivých 612 koní.
Redaktor Georg Kacher z magazínu Car And Driver říká s odkazem na inženýry „přímo zapojené do dění“, že 4,0litrový motor V8 (M177) bude upraven tak, aby splňoval přísnější emisní normy Euro 7 a mohl být pod kapotou modelů opět použit. Pro instalaci do AMG C 63 a E 63 bude potřeba udělat i „pár drobných úprav karoserie“, aby se do nich plug-in hybridní V8 dala zastavět. Stát by se tak mohlo v roce 2026.
Ostatně, plug-in hybridní pohonné ústrojí s motorem V8 4,0 litru už Mercedes-AMG používá i dnes. Pod kapotou jej má nejen Mercedes-AMG GT 63 S E Performance čtyřdveřové kupé, ale i nový Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE.