Je to jen několik málo týdnů, kdy Mercedes do světa vypustil třídu G s naftovým motorem 350 d a pohonem všech kol 4Matic. Krátce jsme se s ním svezli ještě před jeho uvedením a odkaz na článek najdete zde. V redakčním testu už jsme také proklepli géčko ve verzi G 500 4Matic. Je to povedený univerzál a nemůžete se nám divit, že tohle auto prostě patří mezi naše velké oblíbence.

Ono to není jen o tom, že třída G má už desítky let prakticky nezměněný design. Ano, nám se velká a hranatá auta prostě líbí, ale třída G je proslulá hlavně pro své jízdní schopnosti v terénu. Dnešní, nové géčko už ale i v terénu. A můžeme to potvrdit.

Vzali jsme G 500 do lehčího terénu a v místech, kde jiné off-roady narážely na své limity, géčko prostě jelo dál. A navíc bez jakéhokoliv zaváhání. Ovšem to, co ukázal mercedes v nové reklamě, jsme opravdu nezkoušeli. A nikdy ani zkoušet nebudeme.

Mercedes-Benz slaví 40 let třídy G. Podívejme se na jeho historii

Mercedes-Benz se totiž rozhodl ukázat, že třída G umí ohýbat fyzikální zákony. Poslal ho totiž na projížďku na přehradu Punta Negra v Argentině. Ta leží na řece San Juan, asi 15 kilometrů od známého stejnojmenného města. Přehrada je dlouhá 700 metrů a její výška je 101 metrů. Ale nemyslete si, mercedes nejel po jejím vršku. Řidič se s ním projel po její stěně!

Zvládl to ale jen proto, že třída G má velmi propracovanou stabilizaci bočního náklonu, která auto udrží na kolech i při 70% náklonu. Čísla ale neřeknou tolik, jako právě záběry auta jedoucího po stěně přehrady. Nic pro slabé žaludky, protože třeba záběr z bočního okna na vodu nebyl příjemný ani nám. Zahraniční novináři se u Mercedes-Benzu ptali, proč takové video vlastně natočil, vždyť bylo pro řidiče opravdu hodně nebezpečné. A odpověď nás hodně pobavila. Mercedes tvrdí, že to bylo proto, že může. 😊 Dodal k tomu, že třída G dojede i na ta místa, o kterých jste nesnili ani v těch nejdivočejších snech.