Jsou značky, které jsou proslulé nějakými symboly anebo specifickými znaky. V případě automobilky Mercedes-Benz to byla dlouhá léta stojící hvězda na kapotě, ale ta se v poslední době z aut ztrácí, nahrazuje ji znak v masce chladiče se zabudovaným radarem. Její dodavatel i proto ohlásil bankrot.
Prodej aut je stále velmi nízko, ale výrobci je díky tomu mohou prodávat bez marží, což se na jejich zisku projevuje pozitivně. Jenže malá výroba aut znamená také méně zakázek pro dodavatele dílů, kteří mohou mít problémy s tím, aby vůbec přežili. Automobilky navíc tlačí ceny, za které chtějí nakupovat dolů.
Kvůli tomu ohlásila bankrot společnost Bia Forst z Baden Forstu, která pro automobilku Mercedes-Benz dodávala několik desítek let kultovní symbol trojcípé hvězdy. Aktuálně je společnost v platební neschopnosti a (minimálně) do konce roku pozastavuje výrobu. Byla také nucena propustit všech 154 zaměstnanců. Je to docela překvapivé, protože v roce 2020 koupila zcela novou linku na galvanické pokovování, která jí měla umožňovat efektivnější výrobní proces. To bylo ale ještě před první krizí, kterou způsobil koronavirus.
Jenže není to pouze nižší výroba automobilů, ale také fakt, že hvězda na kapotě už zůstala pouze vrcholnému modelu Třídy S a na některých trzích (na tom našem nikoliv) Třídě E. A přispěla k tomu také vysoká cena energií.
Mercedes-Benz na krach společnosti reagoval vlažně: „Neočekáváme žádné problémy se zásobováním hvězdami. V zásadě se snažíme dodávky dílů co nejvíc diverzifikovat, abychom minimalizovali jakákoliv rizika.“