Festival v rychlosti v Goodwoodu si Mercedes-Benz vybral jako to správné místo k odhalení svých kapesních bestií, tedy dvou vcelku malých, ale zatraceně dravých modelů. Oba modely mají pod kapotou ty – v poslední době tolik probírané – nejsilnější produkční čtyřválce a dle prvních informací to vypadá, že s nimi tyto agregáty budou umět parádně cvičit.
Tentokrát nebudeme až tak řešit design obou modelů. Jen ve zkratce musíme zmínit, že oba dostaly několik zajímavých, ostře řezaných rysů, koncovky výfuků typické pro modely AMG, které nejen, že skvěle vypadají, ale něco nám říká, že budou umět vyvolat i malé zvukové peklo.
Uvnitř pak obě auta nabídnou nejmodernější technologie, systém MBUX, alcantaru, kůži a karbon.
Nyní si představíme hlavně jejich technická specifika a samozřejmě také jejich výkon a nastavení. Jak už jsme řekli výše, srdcem obou modelů je nejvýkonnější produkční čtyřválec současnosti. Jde o přeplňovanou jednotku s objemem dvou litrů, jejíž označení je M139. Mercedes-AMG si na něm dal hodně záležet a jak už je u divize AMG běžné, i v případě malých „áček“ je za kompletaci jejich pohonné jednotky vždy zodpovědný jeden pracovník, jehož podpis najdete na krytu motoru.
Obě auta, tedy Mercedes-AMG A 45 a CLA 45 AMG budou nabízena ve dvou výkonových verzích. Ta slabší, respektive základní, bude na všechna kola posílat výkon 387 koní a točivý moment 480 Nm. Výkonnější verze označená jako ‚S‘ pak výkon 421 koní a točivý moment 500 Nm. V každém případě se o přenos síly postará osmistupňová automatická převodovka.
Zatímco základní verze mají maximální rychlost omezenou na 250 km/h, silnější S na 270 km/h. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne výkonnější verze A 45 za 3,9 sekundy, v případě CLA 45 jsou to sekundy čtyři. V případě, že by si zákazník pořídil slabší verzi a maximální rychlost se mu zdála nedostatečná, je možné ji v rámci příplatkového balíčku AMG Driver’s Package odemknout na těch 270 km/h.
V rámci dalšího příplatkového balíčku, tentokrát AMG Dynamic Plus, si pak k základní verzi budete moci přikoupit také Drift Mode, který je u verzí S standardem. Díky němu pak zvládne parádní řízený smyk levou zadní a nemusíte být ani profesionál.
A nemyslete si, že jde o nějaké hračky pro pozéry! Mercedes obě auta připravil tak, aby zazářila jak na okruzích, tak na klikatých okreskách. Oba modely jsou proto navíc vyztuženy a to jak v rámci karoserie, tak i podvozku.
Kromě toho v AMG přidali ostré brzdy. V případě základních verzí mají kotouče vpředu průměr 350 mm a vzadu 330 milimetrů. K tomu pak automobilka přidala čtyřpístkové brzdiče, respektive šestipístkové v případě verze S.
Mercedes-AMG zatím neprozradil ceny obou modelů, ani fakt, kdy konkrétně je začne zákazníkům nabízet. Mluví se ale o tom, že se tak stane na podzim letošního roku.