Bylo to revoluční rozhodnutí, když se v Mercedes-AMG rozhodli dát pod kapotu C 63 čtyřválcový plug-in hybrid. Ten má sice vyšší výkon, než měl původní čtyřlitrový osmiválec, ale auto s ním přišlo o svůj typický charakter. Problémem nicméně je, že se to nelíbilo některým zákazníkům, kteří si tuto novou generaci už nekoupili. Ledy se však hýbou, takže se osmiválce pod kapotu ještě letos opět vrátí.
Přestože evropská legislativa velkým a výkonným spalovacím motorům v dnešní době vůbec nepřeje, Mercedes-Benz v minulém týdnu slíbil, že osmiválcové motory v jeho nabídce zůstanou. Mercedes-Benz totiž své motory V8 prý upravil tak, aby splňovaly chystanou normu Euro 7. Německý výrobce také potvrdil, že na některých trzích zůstanou v nabídce dokonce i dvanáctiválce pro třídu S.
Ta ještě zajímavější informace je, že sportovní oddělení Mercedes-AMG pracuje na „nové generaci vysoce technologického elektrifikovaného osmiválce“. Magazín Motor1 tvrdí, že to navíc nebude pouze motor pro nové chystané modely, ale že se objeví i pod kapotou současného čtyřválcového Mercedes-AMG C 63. A to už v rámci modernizace v příštím roce. Podle britského magazínu Autocar se nový osmiválec dokonce objeví už letos, premiéru bude mít pod kapotou chystaného CLE 63 AMG.
Pokud zákazníci milují osmiválce, budou milovat i elektromobily, tvrdí šéf AMG
Magazín Motor1 se přímo v Mercedes-AMG na chystaný osmiválec zeptal. „Můžeme potvrdit, že AMG vyvíjí nový osmiválcový motor. Prosíme však o pochopení, že nebudeme komentovat podrobný plán zavedení,“ odpověděla jim Catrin Dunz-Ludwig, specialistka komunikace Mercedes-AMG.
Nový osmiválec by měl vycházet ze současného čtyřlitrového, dvěma turbodmychadly přeplňovaného motoru, ale měl by dostat plochý klikový hřídel, který měl například Mercedes-AMG GT Black Series. Mluví se nicméně i o tom, že by nové osmiválcové modely měly přes reproduktory simulovat zvuk motoru, aby napodobily hluboký tón starších osmiválců. Má to být právě kvůli ploché klikovce. Nový osmiválec by měl dostat také drobnou formu elektrifikace, pravděpodobně půjde o mild-hybrid, určitě to už nebude plug-in hybrid.
To, že Mercedes-AMG vyvíjí nový osmiválec a plánuje jej instalovat i do současného C 63 AMG, má prozaický důvod. Začátkem letošního roku totiž šéf divize Mercedes-AMG přiznal, že část zákazníků od značky kvůli čtyřválci v C 63 AMG odešla. Stejný plug-in hybridní čtyřválec má nicméně i GLC 63 AMG. O tom, zda se osmiválec dostane i pod jeho kapotu, se ovšem (zatím) nemluví. O návratu V8 se mluvilo už v roce 2023, oficiálně však Mercedes-AMG nepotvrdil žádnou aplikaci nového osmiválce.
Aktualizováno, 27. 2. 2025:
Šéf divize Mercedes-AMG Michael Schiebe využití osmiválců v současných generacích C 63 AMG a E 63 AMG vyvrátil.