Když před časem Mercedes-Benz představil nejostřejší AMG GT Black Series, udělal to ve velkém stylu, protože s tímto autem rovnou zajel rekord na okruhu Nürburgring. Pokud byste si mysleli, že už na autě není co vylepšit, úpravci si myslí něco jiného. Německý tuner Opus zvedl výkon na více než tisíc koní.

Sériový Mercedes-AMG GT Black Series je tím nejlepším, co modelová řada GT nabízí.Pod kapotou má benzinový motor V8 s objemem 4.0 litru a s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Naladěn je na 537 kW/730 koní a točivý moment vrcholí 800 Nm. Dynamika je, ostatně jak dokazuje rekordní čas na Severní smyčce Nürburgringu dechberoucí, poháněna jsou přesto jen zadní kola.

Přečtěte si také:  Wheelsandmore nabízejí kola s centrální maticí a zvýšení výkonu pro Mercedes-AMG GT Black Series

Německý tuner Opus si ale myslím, že to pořád není dost. Auto si vzal do parády a výsledkem je magických 1111 koní. Nabízí se ale i další, slabší verze úpravy, které výkon zvýší „jen“ na 1001, 925 nebo 825 koní. Ta nejslabší zahrnuje pouze úpravu řídící jednotky, ale ty další už řeší i motorový hardware. Úpravce vymění turbodmychadla, dává kované písty i ojnice nebo třeba přepracovaný palivový systém, který musí pracovat s větším tlakem.

Ruku v ruce s úpravou motoru jde i výfukové potrubí. I to úpravce vyvinul zcela nové, ale to nelze použít pro Evropu – respektive při cestách po silnici, protože z něj Opus odstranil filtr pevných částic. Auto vám tak legálně zůstane pouze na okruhy nebo na jiné uzavřené tratě. Nechybí samozřejmě klapky, které ovládají zvuk.

Několika změnami musí pro výkonnější úpravy projít i dvouspojková převodovka, aby takový nášup ve zdraví (alespoň relativním) vydržela.

Podle úpravce se není třeba ani při té nejradikálnější 1111koňové úpravě bát toho, že půjde o neovladatelné auto. Opus tvrdí, že naladění je podobné atmosférickému motoru, takže se vzrůstajícími otáčkami výkon graduje. Tuner totiž omezil točivý moment tak, aby se právě s autem dalo jezdit a také, aby pohonné ústrojí vydrželo.

Přečtěte si také:  Nový Mercedes-AMG C 63 bude mít sice čtyřválec, ale má být výkonnější a rychlejší než teď

Verze úprav půjdou do nabídky postupně. Ty dvě slabší bude možné pořídit už v polovině dubna, ale ty dvě výkonnější až v červnu.