U příležitosti nedělního začátku kalendářního jara byla spuštěna možnost objednávek nového modelu Mercedes‑AMG SL. Nová generace ikony se vrací zpátky ke svým kořenům klasickou střechou z tkaniny a sportovním charakterem. Luxusní roadster s uspořádáním interiéru 2+2 je současně mimořádně praktický i pro každodenní provoz a svůj výkon přenáší na vozovku poprvé prostřednictvím zcela variabilního pohonu všech kol AMG Performance 4MATIC+. Model SL 55 4MATIC+ je nabízen za základní cenu 4 358 420 Kč, SL 63 4MATIC+ je k dispozici za ceny od 5 181 220 Kč.
Sportovní charakter umocňují komponenty ze světa high-tech, mezi něž patří podvozek AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktivní stabilizací náklonu, řízení zadních kol, volitelně dodávaná vysokovýkonná brzdová soustava AMG s keramickými brzdovými kotouči nebo standardní světlomety DIGITAL LIGHT s projekční funkcí. Výsledkem jejich souhry s motorem AMG V8 4,0 litru Biturbo jsou zážitky z jízdy na nejvyšší úrovni. Velký počet prvků volitelné výbavy nabízí navíc široké spektrum individualizace od sportovně dynamického až po luxusně elegantní pojetí, podle přání zákazníka.
Legendární model „SL“ slaví v letošním roce kulaté jubileum. Je tomu přesně 70 let, co ve Stuttgartu spatřil světlo světa sportovní vůz, který se stal okamžitě legendou. Značka Mercedes‑Benz sbírala od roku 1952 se závodním sportovním vozem 300 SL (interní označení W194) homologovaným pro silniční provoz řadu úspěchů na závodních okruzích po celém světě. Označení modelu SL se tak záhy stalo legendou. Po úspěšném závodním voze následoval v roce 1954 sériově vyráběný sportovní vůz 300 SL (W198), který byl díky svým neobvyklým, vzhůru výklopným dveřím nazýván „Flügeltürer“ nebo „Gullwing“. Dalšími milníky v historii této modelové řady byly modely „Pagoda“ (W113, 1963-1971), 18 let vyráběný nestárnoucí R107 (1971-1989) nebo jeho nástupce R129 (1989-1995).
Na tuto tradici nyní navazuje nejnovější generace modelu SL z vlastního vývoje značky Mercedes-AMG. V době zahájení prodeje jsou k dispozici dva výkonové stupně motoru AMG V8 4,0 litru Biturbo. Motory jsou montovány ručně v souladu s principem „One Man, One Engine“ v Affalterbachu. Ve vrcholné verzi SL 63 4MATIC+ poskytuje tento motor nejvyšší výkon 430 kW/585 koní a maximální točivý moment 800 Nm v širokém rozsahu otáček od 2500 do 4500 ot./min. Při zrychlení z 0 na 100 km/h uběhne pouhých 3,6 sekundy, nejvyšší rychlost je 315 km/h. V modelu SL 55 4MATIC+ je agregát V8 vyladěn na nejvyšší výkon 350 kW/476 koní a maximální točivý moment 700 Nm. Sprint z klidu na 100 km/h je otázkou 3,9 sekundy, nejvyšší rychlosti je dosaženo při 295 km/h.
Inovativní technologie pro nejvyšší míru potěšení z jízdy, komfortu a bezpečnosti
Obě varianty disponují standardně převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, která kombinuje emocionální zážitky z řazení s extrémně krátkými dobami změn převodových stupňů. U obou modelů V8 je součástí standardní výbavy systém pohonu všech kol AMG Performance 4MATIC+. Jeho zcela variabilní rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu zajišťuje optimální trakci na fyzikálním limitu spolu s vysokou jízdní stabilitou a bezpečností za všech podmínek. Poprvé je navíc sériově vyráběný model značky Mercedes‑AMG vybaven přední nápravou s pěti prostorově uspořádanými rameny, jejichž vnější části jsou kompletně uloženy uvnitř kol. Tím se výrazně zlepšila kinematika. Rovněž kola zadní nápravy jsou vedena pětiprvkovou konstrukcí s prostorovým uspořádáním.
SL 55 4MATIC+ jezdí s nově vyvinutým podvozkem AMG RIDE CONTROL vybaveným ocelovými vinutými pružinami lehké konstrukce a mimořádně výkonnými hliníkovými tlumiči. Inovativní podvozek AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktivním hydraulickým systémem pro stabilizaci náklonu se pro tento model dodává volitelně, pro SL 63 4MATIC+ standardně. Systém umožňuje optimální chování vozu při vjezdu do zatáčky i při změnách zatížení. Zachován je přitom typický charakter jízdních vlastností vozů AMG, co se týče dynamiky, preciznosti a zpětné vazby pro řidiče. Systém současně zvyšuje jízdní komfort při jízdě přímým směrem i při přejezdu nerovností vozovky.
Poprvé v dlouhé historii jsou modely SL s motorem V8 standardně vybaveny aktivním řízením zadních kol. V závislosti na rychlosti jízdy se zadní kola natáčejí buď v opačném (do 100 km/h) směru než přední kola, nebo ve stejném směru (nad 100 km/h). Systém tak umožňuje agilní a ve stejné míře i stabilní jízdní vlastnosti.
Nabídka výbavy pro model SL: Velká rozmanitost pro individuální vzhled
Detaily výbavy a nesčetné volitelné prvky umožňují široké spektrum individualizace podle nejrůznějších přání zákazníků – od sportovně dynamického až po luxusně elegantní pojetí. Mezi ně patří dvanáct barev laků včetně dvou exkluzivních odstínů pro model SL: metalického laku modrá Hyper a barvy šedá Monza z řady laků MANUFAKTUR magno. Navíc jsou k dispozici tři barevné varianty střechy a řada nových designů kol. Pro ještě elegantnější nebo dynamičtější vzhled mají zákazníci na výběr pět exteriérových designových sad: sadu AMG Aerodynamics, sadu AMG Carbon, sadu AMG Chrom, sadu AMG Night a sadu AMG Night II.
SL 55 4MATIC+ jezdí standardně na 19“ kolech AMG z lehké slitiny s vícepaprskovým designem, dodávaných ve stříbrné nebo matně černé barvě. SL 63 4MATIC+ stojí na 20“ kolech AMG z lehké slitiny s 5 dvojitými paprsky. Nabídka kol zahrnuje celkem devět odlišných variant. Mezi ně patří dvě aerodynamicky optimalizované 20“ varianty s 5 dvojitými paprsky nebo s vícepaprskovým designem. Paletu završují 21“ kola AMG z lehké slitiny s 10paprskovým designem a 21“ kovaná kola AMG v designu s 5 dvojitými paprsky. Obě varianty kol lze objednávat ve dvou barevných verzích.
„Handcrafted in Bremen“: Nový model SL se vyrábí v nejsevernějším německém montážním závodě Mercedes‑Benz
Stejně jako předchůdce sjíždí i nové SL z montážní linky závodu Mercedes‑Benz v Brémách. SL je tedy prvním vozem vyvinutým kompletně značkou Mercedes‑AMG, který je vyráběn v tomto montážním závodě. Přeprava jednotlivých dílů a potřebného materiálu přímo na montážní linku probíhá automatizovaně prostřednictvím bezobslužných přepravních systémů. Nejmodernější technika se uplatňuje také při tzv. „svatbě“. Během jednoho z nejdůležitějších okamžiků procesu výroby v každé montážní hale dochází ke spojení karoserie s motorem V8 dodávaným „just in time“ z Affalterbachu.
Přehled základních údajů
Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ | Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ | |
Cena | 4 358 420 Kč | 5 181 220 Kč |
Motor | V8 4,0 litru s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním dvěma turbodmychadly | V8 4,0 litru s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním dvěma turbodmychadly |
Zdvihový objem | 3982 cm³ | 3982 cm³ |
Max. výkon | 350 kW/476 koní při 5500‑6500 ot./min | 430 kW/585 koní při 5500‑6500 ot./min |
Max. točivý moment | 700 Nm při 2350-5000 ot./min | 800 Nm při 2500-5000 ot./min |
Pohon | Pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+ se zcela variabilním rozdělováním hnací síly | Pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+ se zcela variabilním rozdělováním hnací síly |
Převodovka | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G |
Kombinovaná spotřeba paliva | 13,0–12,2 l/100 km | 13,0–12,5 l/100 km |
Kombinované emise CO2 | 294–277 g/km | 294–282 g/km |
Zrychlení 0-100 km/h | 3,9 s | 3,6 s |
Nejvyšší rychlost | 295 km/h | 315 km/h |
Provozní hmotnost podle EU | 1950 kg | 1970 kg |